Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön"— Esityksen transkriptio:

1 Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön
Moodlen käyttötapoja Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

2 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
Oppimisympäristö? Oppimisympäristö kokoaa välineitä opetuksen tueksi yhteen ohjelmistoon Alun perin suunniteltu etäopetukseen, mutta vakiintunut erityisesti ns. monimuoto-opetuksen tueksi Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

3 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
Moodle? Pedagogisena filosofiana sosiaalinen konstruktivismi (yhteistyö, aktiviteetit, aineistokritiikki…) Kurssien kategorisointi ja haku: mahdollista toteuttaa tuhansia kursseja Yhteensopivuutta painotettu: standardien mukaista koodia, tukee sisältöstandardeja (SCORM, IMS, LAMS), tunnistautumismetodeja (LDAP, Shibboleth) Turvallisuutta painotettu: lomakkeiden tarkistus, evästeiden salaus yms. Tekstinkäsittelyyn oma WYSIWYG-editori Avoin lähdekoodi 25 keskeistä kehittäjää kansainvälisesti Modulaarinen: kolmannet osapuolet voivat kehittää omia lisäosiaan (vrt. iGoogle, Facebook) Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

4 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
Moodle? Yksilölliset käyttäjäprofiilit: käyttäjä voi valita mm. haluamansa kielen ja aikavyöhykkeen. Omiin tietoihin voi lisätä kuvan ja kuvauksen. Kurssille rekisteröityminen: opettaja hallinnoi opiskelijoita avaimella ja/tai manuaalisesti Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

5 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
moodle.tampere.fi? (Erityisesti) ammattiopiston ja lukioiden Moodle n.5600 käyttäjää, (uniikkia) kirjautumista päivittäin Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

6 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
Erilaiset tarpeet Lukiot, Ammattiopisto Seutukurssit Työväenopisto, kirjasto, työryhmät, perusopetus, muut Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

7 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
Julkaisukanava yksinkertainen linkkejä / aineistoja lähiopetuksen tuki Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

8 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
Keskustelufoorumi dynaaminen vaatii aktiivista osallistumista oppilaiden suosiossa Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

9 Ryhmän kokoontumispaikka
työryhmät opiskelualat Pitkäkestoiset kurssit Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

10 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
Itseopiskelupaketti vaatii pohjatyötä automatisoituu Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

11 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
Ilmoitustaulu Uutiset-työkalu keskeisenä Lähiopetuksen tukena Aikataulut + esim. aineistopohjat Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

12 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
Opintopiiri Opiskelijoilla runsaat muokkausoikeudet Pienehköt ryhmäkoot Ei juuri käytetty (?) Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

13 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
Lohkot Välineet tarpeen mukaan HTML-lohkolla monta käyttöä Less is more Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS

14 Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS
Linkkejä Ominaisuuksien kuvausta Erityisesti 4. lohkon keskustelut Teaching Strategies & Moodle Stories Esimerkki luovasta Moodlen käytöstä Tampereen kaupunki, HYPA, Etäopetuskeskus, IS


Lataa ppt "Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google