G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer. 1997.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSSUUNNITELMA KOULUKOHTAINEN
Advertisements

W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
TURVALLISUUS JA HYVINVOINTI KOULUSSA
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TTL Sosiaalisessa mediassa
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Anu Mustonen Mediakasvatus ja sen merkitys. Mediakasvatus 1.Mediataitojen kartuttaminen 2.Median käyttö oppimisympäristönä 3.Media tiedonkäsittelyn välineenä.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Kangasalan koulujen tieto- ja viestintätekniikan suunnitelma
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
TAHTO-hankkeen Tanskan matka. Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta.
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Oppiaine-kokonaisuus
Ops seminaari Askola.
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Osaamisen ja sivistyksen asialla eNorssi 5v –juhlaseminaari Hämeenlinna TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN VAKIINNUTTAMINEN Irmeli Halinen.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Verkkoympäristöjen hyödyntäminen verkoston toiminnassa. Plonen ja muiden alustojen (yhteis)käyttö.
Laatutyö opettaja Luotu :42.
ME-hengen kehittäminen
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
Tervetuloa! OPS 2016.
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
Elinikäinen ohjaus Suomessa
Koulu & Kirjasto Oulussa Elina Kauppila
Vanhempainilta
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Opin ja opetan tekijänoikeuksia Opettajan kolme roolia
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Nopolan koulu Opettajien veso
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Uudet opetussuunnitelmat – oppiminen muutoksessa?
Esitetty Ari Myllyviita Kemian ja matematiikan lehtori
Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Ajatuksia itsesäätelystä koulun näkökulmasta
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Esityksen transkriptio:

G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer. 1997

se näyttää helpolta

Tieto- ja viestintätekniikka opetusharjoittelussa (1 op.) a)Perehdyttäminen koulun opetusteknologiaan ( ) b)Opetusteknologiset sovellukset työpaja 1x viikkoon 4 mennessä c)Verkko- ohjaaminen ja koulun verkottuminen d)Laitteiden ja ohjelmistojen käyttötaidot e)Painotetusti tieto- ja viestintätekniikka hyödyntävien oppituntien pitäminen

Sisällöt: A) -Oulun normaalikoulun verkkojärjestelmä B)-Tieto- ja viestintätekniikka opetusharjoittelussa -Norssiportti -Etäopetus ja verkottuminen C) -Esittävän opetuksen välineistö -Kopiointi, tulostus ja tekijänoikeuskysymykset -Muu välineistö ja käytänteet Perehdyttäminen koulun opetusteknologiaan

OPPIMISYMPÄRISTÖ Oulun normaalikoulun tvt –strategia, työtilasuunnittelustrategia ja mediakasvatus ovat osa monimuoto –opetuskontekstia. OPETUSSUUNNITELMA mm. aihepiirit: viestintä ja mediataito, ihminen ja teknologia TYÖTILASUUNNITTELUNORSSIPORTTI KOULUTUKSEN JA TUTKIMUKSEN TIETOSTRATEGIA 1.Yksilöllinen ja yhteisöllinen tietojen ja taitojen rakennusprosessi – digitaalinen portfolio, avoin oppimisympäristö 2.Kulttuurinen osallisuus – yhteisöllisen oppimisen työkalut, tilat 3.Oppiminen tapahtuu itsenäisesti – opetusmateriaalin rytmittäminen opettajan ohjauksessa verkkoon, itsenäisen työskentelyn tilat 4.Opittavana uudet oppimis- ja työskentelytavat - elinikäisen oppimisen välineet, opetusteknologiasta koulutusteknologiaan TOIMINTAYMPÄRISTÖ Koulun oma OPS, joka sisältää TVT-strategian

Verkossa olevan informaation rakennetta ns. informaatioarkkitehtuuria organisoimalla pyritään tietoa, informaatiota ja aineistoa saattamaan toimivaksi, hallituksi ja käyttäjää palvelevaksi kokonaisuudeksi.

KOTISIVUPORTAALI Tehty alun perin esittelytarkoitukseenLähtökohtana tiedonhallinta ja asiakaslähtöisyys Yleinen tieto Tiedon lajittelu Hallitsematon kasvu Pyritään luomaan järjestelmä, jolla kasvua hallitaan Yleispiirre passiivinen tehty kokonaisuus ei varsinaista ”toimittajakuntaa” tiedotus harvinaista kankea Yleispiirre aktiivinen useita ”toimittajia” materiaalin tuottaminen kaikille mahdollista tiedottaminen viikottain/ päivittäin interaktiivisuus tulevien muutosten huomioiminen

kodin ja koulun välisen yhteistyön lisääminen vähentää teknisen koulutuksen tarvetta opetusmateriaalien tekeminen yhdessä vähentää näyttöpäätetyöskentelyyn kuluvaa aikaa

profiler opit innoed sähkö taidesampo csile nebed projektiluonteisuus eNorssi perusopetus digitaalinen portfolio opettajien kurssimateriaalit

Portaali – oppijan ja opettajan tuki: sanakirjat, portfolio, hakukoneet, keskustelut, poissaolorekisteri, sähköposti, varauskalenterit tiloille ja laitteille, tapahtuma- ja koevarauskalenterit…

keskitetty viestintä monimediaalisuus: sähköposti, teksti-tv ja www ekstranet: sisältö, käyttöoikeudet ja ylläpitovastuut verkostotyöskentely yksilölaji vai joukkueurheilua? 820 oppilasta 450 harjoittelijaa 120 opettajaa 150 huoltajaa sivua/kk !

Oppijakeskeinen toimintamalli -5 jaksojärjestelmä Opettajakeskeinen toimintamalli +asiantuntijaopettaja Oppimistiimikeskeinen toimintamalli -”ylimääräinen” työ

Yhteisöllinen oppiminen Opiskelumuoto, jossa kaikilla ryhmän jäsenillä on yhteinen tehtävä ja tavoite ja jossa pyritään jaettujen merkitysten ja yhteisen ymmär- ryksen rakentamiseen vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa. (RoschelleTeasley, 1995)