LUMA-viikko Kuitinmäen koulussa 7.-13.11.2005. LUMA-viikon aiheita Lumaviikolla tehtiin demoja fysiikkaan ja kemiaan liittyen, toiminnallisia matematiikan.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Virvatuli-arvioinnin jälkeen Virvatuli-koulutusseminaariVantaalla /Carita Välitalo.
Advertisements

Perinnekäsityötä joulun alla -projekti Nyplätty sydän
CERN Projekti Jyväskylän normaalikoulussa 2000 – 2007.
LUMA-viikko 2005 MB8 Kyselyn tulokset. Pellon lukion oppilaille tehtiin kysely kotitalouksien energiankulutuksesta ja sen kustannuksista. Asumismuoto.
Miian ja Niinan atk-työt
Innovatiiviset opetuskäytänteet ja opetusteknologian pedagogiset haasteet Juho Norrena projektitutkija Agora Center
NOPS – hanke Hyria Karankatu 3-5 NOPS -seminaari
Matematiikan opetuksen tulevaisuus
Ninja Keränen, muko-08. • Aiemmin tehty tutkimusta keskittyen musiikin vaikutukseen lapsen kehityksessä. • Oma kiinnostus psykologiaan musiikin lisäksi:

Venäjän merkitys kyselyn perusteella on ollut kasvussa: Tänä vuonna sen ilmoitti merkittävimmäksi ulkomaalaisten vieraiden lähtömaaksi jo 70 prosenttia.
Koulujen kesälomien siirtämiseen liittyvä kysely Tammikuu 2013.
Norssi ja Varis juttusilla
PISA 2012 ENSITULOKSIA Pekka Kupari Jouni Välijärvi Koulutuksen tutkimuslaitos Jyväskylän yliopisto.
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
Kodin ja koulun yhteistyö Harjun koulun huoltajien kysely Harjun koulu 2014.
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
8 -luokan biologian maasto-opiskelua
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Perusopetuksen ryhmäkoko
 Ulkomaankauppa on aina ollut merkityksellistä Suomelle.  Kokonaisvienti nelinkertaistui vuodesta 1990 vuoteen 2008 asti.  Tavaroiden ja palveluiden.
TASKU Mitä on kielitietoinen opetus? Mikä on kielitaidon taitotaso?
9.Lk Biologian laborointikurssi
Yritysvierailumalli Versowood
Liikunta-alan tutkintonimikekysely – Yhteenveto tuloksista –
Suomi-koulujen opettajat suomenopettajina
Täydellinen koulu.
Pedagogisen toimikunnan kymmenennen kokouksen muistio
Oppilaan sukupuoli ja fysiikan opetuksen työtavat Jari Lavonen Opettajankoulutuslaitos
Poimintoja Sanomalehti opetuksessa -kyselystä. Kartoitimme Sanomalehtien Liitossa opettajien kokemuksia sanomalehden opetuskäytöstä, Sanomalehtiviikosta.
Vesi Veden kiertokulku Puhdas vesi Veden pintajännitys Kapillaari-ilmiö Noste (Arkhimedeen laki) Paine Veden olomuodot Simulaatio olomuodoista.
Elina Kauhanen Vantaan ammattiopisto Varia, Talvikkitien toimipiste
Tutkimussuunnitelma Leikin mahdollisuudet äidinkielen opetuksessa 1. ja 6. luokalla Tanja Kaspala.
MIKÄ ON TANDEM? Ammatillisia opintoja yläkoulun aikana Tekniikkaa ja teknologiaa Ensimmäisenä Suomessa peruskoulun & ammattioppilaitoksen opintoja yhdessä.
T URUN YLIOPISTO Into ja pätevyys – fysiikan opettajan valtit Kalle Ojanen Fysiikan assistentti (vv.) aineenopettajakoulutus Yliopistopäivä 2005.
Y LEISTÄ Vanhempien ja opettajan erilaisia näkemyksiä lapsen toiminnasta ryhmän jäsenenä Yleensä puhutaan kodin ja koulun välisestä yhteistyöstä Vanhempien.
ATTO- aineiden suorittaminen verkkopakettien avulla on saanut omaan suosion opiskelijoiden keskuudessa; tarvittaessa apuna oli erityisopettaja tai lisäopetustilan.
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2014 Asukas- ja omaistyytyväisyysmittaus tehtiin kyselytutkimuksella vuoden 2014 lopussa. Kyselyssä oli 33 kysymystä.
Asunto-Saimaan tutkimus Etelä-Saimaa Presentation name / Author Tutkimuksen taustaa Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
Raila Pirinen Helsingin normaalilyseo. Kankaanranta, M & Puhakka, E (2008): Kohti innovatiivista tietotekniikan opetuskäyttöä
– GISEL-hanke 1 Lomakekysely oppilaille fysiikan opiskelusta Kalle Juuti Jari Lavonen Opettajankoulutuslaitos.
Välkkäkoulutuksen opiskelijapalaute Opiskelijoiden mietteet saadusta alkuinfosta. Yhteistyö kenttäkoulujen kanssa. Oppilaiden asenteet koulutusta kohtaan.
Ennakkotietämys esiin! Fysiikan ja kemian pedagogiikan perusteeet (mat/fys/kem suunt.) Syksy 2014 Kari Sormunen.
Uudistuuko kemian opetus? Marja Montonen MMO Kemian opiskelijat yleissivistävässä koulutuksessa Ympäristö ja luonnontieto (1- 4) opp.
Jarkko Levasma TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Tyttöjen ja poikien väliset erot TIMSS 1999 ja PISA 2003 tutkimuksissa
Korkeakouluopiskelutaidot 5 op Tutkinto-opetuksen seuraaminen
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Kokeellinen lähestymistapa yläkoulun kemian opetuksessa
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
Matematiikkakuvan ja matematiikka-ahdistuksen suhde
Lukioikäisten nuorten alkoholin- käyttötottumukset
Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
1 Kehittämishanke, Simulaatioista reaalimaailmaan ja takaisin Akaan, Valkeakosken ja Urjalan perusopetuksen yhteinen oppimisympäristöhanke. Tavoitteena.
JOUSTAVA PERUSOPETUS ELI JOPO LUKUVUOSI
Kilpisen koulun KIP-UP Esa Säily & Niklas Ojatalo Yhteyshenkilö Sari Granroth-Nalkki.
Oppilaskysely 2017 Perusopetuspalvelut
Sukupuolten tasa-arvo – aktualisoitunut haaste koulutuksessa
ERITYISLUOKKA 7-9J Elokuu 2016 MIKSI Yhteystiedot MITEN OHJAUS
6 LUOKAN HISSAN TUNNIT.
Kemian opetuksen päivät
Sosiaaliset mediat alakoulussa
”Avaruusseikkailu 2006” Verkko-opetuskokeilu
Nuoret ja trendit -tutkimus
Lukutaidon merkitys – opettajan näkökulma Tampereen yläkoulusta
Esityksen transkriptio:

LUMA-viikko Kuitinmäen koulussa

LUMA-viikon aiheita Lumaviikolla tehtiin demoja fysiikkaan ja kemiaan liittyen, toiminnallisia matematiikan tehtäviä, opettajien haastatteluja ja kysely oppilaille.

Demot Oppilaat tekivät demonstraatioita fysiikkaan ja kemiaan liittyen.

Esimerkki demosta: Ruisku Tässä kokeiltiin paineen vaikutusta veden kiehumis- pisteeseen. Ruiskussa oli kuumaa vettä ja sen päähän laitettiin sormi, ruiskusta vedettiin ja paineen takia vesi sen sisällä alkoi kiehumaan.

Nettipeli matikan tunnilla Nettipelillä havainnollistettiin laajakaistan toimintaa verrattuna modeemiyhteyteen.

Kyselyn tulokset Noin 77% tytöistä ja 85% pojista olivat sitä mieltä, että luonnontieteiden opiskelu on järkevää ja hyödyllistä. Kyselyyn osallistui 77 oppilasta.

Kyselyn tulokset 2 81% kyselyyn vastanneista oppilaista piti luonnontieteiden opiskelua järkevänä ja hyödyllisenä.

Opettajien kommentit Opettajien näkökulmasta oppilaat suhtautuivat innokkaasti tehtäviin, vaihtelu virkisti ja mukana oli itse tekemisen iloa. ”Toivomme, että oppilaiden kiinnostus luonnontieteisiin kasvoi viikon aikana”, opettajat kommentoivat. ”Toivomme, että oppilaiden kiinnostus luonnontieteisiin kasvoi viikon aikana”, opettajat kommentoivat.