Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMinna Lahti Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Uudistuuko kemian opetus? Marja Montonen
2
3.3.2006 MMO Kemian opiskelijat yleissivistävässä koulutuksessa Ympäristö ja luonnontieto (1- 4) 218 000 opp. Fysiikka ja kemia (5- 6) 116 000 opp. Kemia (7 -9) 190 000 opp. KE 1 34 000 opisk. KE 2 – 5 500 opisk.
3
3.3.2006 MMO Valinnaiset opinnot (perusopetus 2003)
4
3.3.2006 MMO Laajan oppimäärän suorittaneet 2003 luonnontieteissä ( lukion päättötodistuksen saaneet 34 365 opiskelijaa)
5
3.3.2006 MMO Opetuksen ja oppimisen ongelmia (kansainväliset konferenssit ja julkaisut) osaamisen taso ei kaikkien oppilaiden kohdalla ole hyvä kemianopetus perustuu liiaksi tiedon siirron malliin opetuksen työtavat ovat yksipuolisia kokeellisuudelle asetettavia tavoitteet hahmotettu heikosti (opetus – opiskelu – oppimisprosessi) sisältöjä ei esitetä mielekkäissä konteksteissa oppitunneilla on kiire kemia ei kiinnosta ja oppilaat kokevat sen vaikeaksi lukiossa liian vähän kemian valintoja → ei riittävästi kemian alan opiskelijoita TVT:n käyttö opetuksessa ja opiskelussa on vähäistä ja alkeellista Meisalo, Lavonen
6
3.3.2006 MMO Toimet uudistunut tuntijako uudistettu ops uudet oppimateriaalit opettajien täydennyskoulutus opettajankoulutus uudistuva ylioppilastutkinto koulujen ja oppilaitosten välinen yhteistyö sidosryhmäyhteistyö tiedotus
7
3.3.2006 MMO Kehittämisen esteitä tilat, välineet ja oppimateriaalit ryhmäkoko tuntiresurssi didaktinen aineenhallinta muutoshaluttomuus imago
8
3.3.2006 MMO Uudistamisen tavoitteet taidot tiedot kiinnostus
9
Oppilaan kiinnostus kemian tiedonalan ilmiöitä kohtaan GISEL –survey/Lavonen, SOKLA
10
3.3.2006 MMO Oppilaiden kiinnostus terveystiedon tiedon alaa kohtaan GISEL –survey/Lavonen, SOKLA
11
3.3.2006 MMO Millä tavalla oppilaat haluavat opiskella? GISEL –survey/Lavonen, SOKLA
12
3.3.2006 MMO Uudistuuko kemian opetus?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.