Oppilaan hyvinvoinnin parhaaksi
Koulun aloitus Toimivien opetusryhmien muodostaminen esiopettajien, luokanopettajien, S2-opettajan ja erityisopettajan yhteistyönä Yksilöllisten oppimisedellytysten huomiointi oppimisessa
Kolmiportainen tuki Yleinen tuki –joustavat opetusjärjestelyt –tukiopetus –osa-aikainen erityisopetus –oppilashuollon tuki Tehostettu tuki –säännöllistä tukea tai käytössä useita tukimuotoja –luonteeltaan vahvempaa ja pitkäjänteisempää kuin yleinen tuki Erityinen tuki –pidennetty oppivelvollisuus –oppimäärien yksilöllistäminen
Tukiopetus Lisäopetusta tarvittaessa Oppituntien lisäksi Opettaja ottaa yhteyttä kotiin ja neuvottelee tarpeesta Huoltaja voi myös pyytää Luokanopettajan/aineenopettajan/S2-opettajan ja/tai erityisopettajan toteuttamaa
Osa-aikainen erityisopetus Oppilaan hyvinvoinnin ja oppimisen vahvistaminen yhteistyössä huoltajien, opettajien, koulunkäynninohjaajien ja muun oppilashuoltohenkilöstön kanssa Yksilö-/pienryhmä-/samanaikaisopetus Yleensä koulupäivän aikana 1-5h/vko Kielelliset taidot, matematiikka, tarkkaavuus, vuorovaikutus- ja opiskelutaidot 1.lk alkukartoitus elo-syyskuussa Oppimisen edistymisen seuranta lukuvuosittain
Oppilashuolto Oppilaan hyvinvointia tukevaa työtä, johon osallistuvat kaikki kouluyhteisön jäsenet Ongelmiin tartutaan mahdollisimman varhain Yhteistyössä huoltajien kanssa Mahdollisesti yhteistyötä koulun ulkopuolisten tahojen kanssa Luottamuksellisuus
Teille on tuttua, miten me kaikki puhkeamme kukkaan sellaisen ihmisen lähellä, joka näkee meissä olevan hyvän ja osaa houkutella esiin parhaan meistä. Ja tiedämme, miten me kaikki kuihdumme sellaisen ihmisen lähellä, joka koko ajan löytää meistä vikoja. Desmond Tutu
Kiva, kun tulet kouluumme!