Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Prosessin nimi: Siirtymävaihe esiopetuksesta perusopetukseen, kun lapsella on pidennetty oppivelvollisuus ja/tai erityinen tuki tai kun tehostettu tuki.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Prosessin nimi: Siirtymävaihe esiopetuksesta perusopetukseen, kun lapsella on pidennetty oppivelvollisuus ja/tai erityinen tuki tai kun tehostettu tuki."— Esityksen transkriptio:

1 Prosessin nimi: Siirtymävaihe esiopetuksesta perusopetukseen, kun lapsella on pidennetty oppivelvollisuus ja/tai erityinen tuki tai kun tehostettu tuki muuttuu erityiseksi perusopetuksen alkaessa Prosessin omistaja: xxx Asiakas Esiopettaja/kelto KPT moniammatillinen ryhmä + koulupsykologi + rehtori, lo ja eo / Siirtopalaveri Rehtori Koulupsykologi Opetuspäällikkö Sivistystoimen sihteeri Lapsella on pidennetty oppivelvollisuus ja/tai erityinen tuki tai tehostettu tuki muuttuu erityiseksi perusopetuksen alkaessa Aloittaa perusopetuk-sen Tekee pedagogisen selvityksen Helmeen Täyttää Erityisen tuen päätöksen valmistelu-lomakkeen (esitys KPT-ryhmälle) Kirjaa tehostetun tuen jatkumisen Helmi-ohjelmaan Käsittelee pedagogisen selvityksen / erityisen tuen valmistelun viimeistään huhtikuussa Esittää erityisen tuen hyväk-symistä /jatkamista ei kyllä Valmistelee päätöksen Lähettää päätöksen tiedoksi: huoltajat, koulu, oh Tekee päätöksen pidennetyn oppivelvollisuuden ja/tai erityisen tuen jatkumisesta tai erityisen tuen alkamisesta Kirjaa päätöksen Helmeen ja lähettää allekirjoitetun päätöksen koulupsykologille

2 Prosessin nimi: Siirtymävaihe esiopetuksesta perusopetukseen, kun lapsella on pidennetty oppivelvollisuus ja/tai erityinen tuki tai kun tehostettu tuki muuttuu erityiseksi perusopetuksen alkaessa Prosessin omistaja: xxx Työvaihe Vastuutaho Työvaiheen kuvaus Dokumentit Esiopetusvuoden kevät Asiakas Lapsella on esiopetuksessa pidennetty oppivelvollisuus ja/tai erityinen tuki tai tehostettu tuki, jonka on tarkoitus muuttua erityiseksi tueksi perusopetuksen alkaessa Pedagogisen selvityksen laatiminen Esiopettaja/ kelto Laatii lapsen senhetkisestä tilanteesta pedagogisen selvityksen ja käy sen läpi huoltajien kanssa. Samalla arvioidaan syksyllä tehdyn HOJKS:n toteutuminen. Pedagoginen selvitys Helmi-ohjelmassa Erityisen tuen päätöksen valmistelu Kelto Täyttää Erityisen tuen päätöksen valmistelu –lomakkeen KPT-käsittelyä varten Erityisen tuen päätöksen valmistelu -lomake Pedagogisen selvityk-sen ja erityisen tuen käsittely Moniammatilli-nen ryhmä Moniammatillinen ryhmä tekee pedagogisen selvityksen ja erityisen tuen valmistelun perusteella esityksen erityisen tuen hyväksymisestä tai tehostetun tuen jatkumisesta KPT/siirtopalaverissa, jossa ovat läsnä myös koulupsykologi, rehtori, luokanopettaja ja erityisopettaja Käsittelymerkintä Rehtori Kirjaa tehostetun tuen jatkumisen Helmi-ohjelmaan Käsittelymerkinnät Helmi-ohjelmassa Koulupsykologi Laatii päätöstekstin erityisestä tuesta saamiensa dokumenttien pohjalta Päätös Opetus- päällikkö Tekee päätöksen pidennetyn oppivelvollisuuden ja/tai erityisen tuen jatkumisesta tai erityisen tuen alkamisesta VIPS-päätös Päätöksen kirjaaminen Sivistystoimen sihteeri Kirjaa päätöksen Helmeen ja lähettää allekirjoitetun päätöksen koulupsykologille Käsittelymerkintä Helmi-ohjelmassa Päätöksestä tiedottaminen Lähettää päätöksen tiedoksi asianosaisille: huoltajat, koulu, oppilashuolto VIPS-päätös ja oikaisuvaatimus Perusopetuksen alkaminen Huoltajat Oppilas aloittaa perusopetuksen


Lataa ppt "Prosessin nimi: Siirtymävaihe esiopetuksesta perusopetukseen, kun lapsella on pidennetty oppivelvollisuus ja/tai erityinen tuki tai kun tehostettu tuki."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google