Sosiaaliset mediat 7.5.2010 Verkkovälitteinen asiakastyö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Advertisements

Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo
Otetaan sosiaalinen media haltuun! Ohjeita sosiaalisen median hyödyntämisestä Karjalan Liiton piirien puheenjohtajille ja aluevastaaville Sosiaalisen median.
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Ohjeita sosiaalisen median hyödyntämisestä Karjalan Liiton piirien puheenjohtajille ja aluevastaaville Sosiaalisen median mahdollisuuksia järjestö- ja.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Blogit ja wikit oppimisen tukena Käytännön esimerkkejä Anne Rongas.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Sosiaalinen media.
SOME (sosiaalinen media)
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä- tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä,
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Verkkovälitteinen asiakastyö Prosessien mallinnus.
Tukihenkilöiden työpaja 21. 9
SOSIAALINEN MEDIA YHDISTYSTOIMINNASSA - Keinoja viestinnän tehostamiseksi Anni Lantto (Projektipäällikkö), Maija Laatikainen & Jannika Sammalkangas JOHDANTO.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
SOSIAALINEN MEDIA YHDISTYSTOIMINNASSA - Keinoja viestinnän tehostamiseksi Anni Lantto (Projektipäällikkö), Maija Laatikainen & Jannika Sammalkangas JOHDANTO.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Tietoverkot ja sosiaalinen media Nappulavallankumous Tampereen yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan täydennyskoulutusta opettajille , Päivi.
”Elämä oli sotkuista, meluista ja sekavaa.” Sosiaalinen media ja nuoret Tomi Kiilakoski Oulu
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Verkko sosiaalisuutena Janne Matikainen VTT, yliopistonlehtori Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Viestinnän laitos.
SOSIAALINEN MEDIA AMMATTIKORKEAKOULUN HYÖTYKÄYTÖSSÄ Juhana Kokkonen
PROJEKTISUUNNITELMA NURKKALA MAARIT & SAARIKKO SANNA Jyväskylän yliopisto syksy 2004.
Ops seminaari Askola.
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Sosiaalisen median hyödyntäminen ja kehittäminen nuorille suunnatuissa sosiaalipalveluissa Case: nuorten Facebook-palveluohjaus Oulussa Saila Lähteenmäki,
Kirjaston seikkailut sosiaalisen median maailmassa Teemu Makkonen / Kirjasto
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Apuverbit.
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Yleistä tiedotettavaa
Puhetilanteen kieli.
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
ASIAKASTYÖTÄ SOSIAALISESSA MEDIASSA JA PELIMAAILMASSA
Mediakasvatus tietotekniikan opettajankoulutuksen näkökulmasta
Käsitemäärittely Osallisuus / Osallistuminen / osallistaminen
Esityksen transkriptio:

Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö

Aikataulu 8:15 Lyhyt läpikäynti aiempien kertojen tehtävistä 8:30 Tehtävänanto ja ohjeistus, jako kuuteen ryhmään  Itsenäinen työskentely ja lounas 12:00 Töiden purku Lopetetaan viimeistään kolmelta.

Sosiaalinen media Sateenvarjokäsite, erilaisia määrittelyitä, mm.: Joukko web-palveluita Sisältöä ja siihen kytkeytyvä muu tieto Internetpohjaisia työkaluja tiedon jakamiseen ja keskusteluun Teknologioita, jotka helpottavat/mahdollistavat keskustelun Suomalainen kolmikantainen määrittely: koostuu sisällöistä, yhteisöistä ja teknologioista Esim. määrittely ”Sosiaalinen media on prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla. ” (Kalliala & Toikkanen 2009, Sosiaalinen media opetuksessa) Lähde: Lehmätkin lentäis -blogi (Harto Pönkä, oppimisen ja koulutusteknologian asiantuntija ja digimedia-alan yrittäjä)

Kansalaisyhteiskunnan tutkimusportaali: ”Sosiaalisella medialla tarkoitetaan internetin uusia palveluita ja sovelluksia, joissa yhdistyy käyttäjien välinen kommunikaatio ja oma sisällöntuotanto.” Sosiaalisen median tunnuspiirteitä Helppokäyttöisyys Nopea omaksuttavuus Maksuttomuus Mahdollisuus kollektiiviseen tuotantoon  tutustumisvinkki: Kyyjärveläisten Nopola News – lukijoina, toimittajina ja valokuvaajina lähtökohtaisesti kunnan jokainen asukas

Voit valita näistä tai omavalintaisesti keksiä jonkin muun sosiaalisen median muodon, johon liittyen teet tehtävän Facebook (Jonna, Sari, Anne) Wikipedia + Digg(?) (Annina, Ville) Irc-galleria (Henna, Aino, Katri) Habbo (Johanna, Taina, Tiia) Pikaviestipalvelut (esim. Messenger) (Minna, Jenni, Sari, Niina) Blogit ja keskustelupalstat (Emmi, Sanna, Riikka, Marika)

Esittele sosiaalisen median muoto, johon olet perehtynyt – käyttötapa, liittyminen, kenelle suunnattu, millä tavalla toimii, mitkä ovat tekniset vaatimukset (kone/puhelin, käyttötaito), yhdistettävyys toisiin sovelluksiin, ym.? Esittele siihen liittyen joku sosiaali- ja terveystoimeen liittyvä esimerkkipalvelu (vrt. Netari, nettipoliisi, tms.) Ideoi, millä tavalla tätä sosiaalista mediaa voisi käyttää asiakastyössä sosiaali- ja terveysalalla? Mitä mahdollisuuksia luo asiakkaalle ja työntekijöille? Mitä esteitä tämän hyödyntämiselle on a) asiakkaan näkökulmasta, b) työntekijän näkökulmasta? Tehkää 20 minuutin mittainen diaesitys aiheeseen liittyen.