Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

1. kysymys  Ikäjakauma 18-35 vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "1. kysymys  Ikäjakauma 18-35 vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella."— Esityksen transkriptio:

1 1. kysymys  Ikäjakauma 18-35 vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella asuvia 85% 2. kysymys Verkkojulkaisut  Erilaiset foorumit ja blogit olivat suosituimpia (niitä lukee 85% vastaajista)  HS.fi ja Iltalehden verkkosivut (kumpikin 60%)  Aamulehti ja Ilta-Sanomat ( kumpikin 55%)  Kauppalehti, Yle.fi ja Ampparit.com (jokainen 20%)  MTV3 (15%)  Tekniikka&Talous ja Mainonta&Markkinointi ( kumpikin 10%)  Talouselämä (5%) Syitä verkkojulkaisujen lukemiseen:  Uutiset yleisesti (80%)  Viihde, yleinen kiinnostus ja muut syyt, kuten elämäntilanne (30% jokainen)  Oma ammatti (25%)  Paikallisuutiset (15%)

2 Millä tavalla paikallisuus voisi näkyä verkkojulkaisussa?  Paikallisten uutisten ja aiheiden avulla 50%  Paikallisten ihmisten haastattelujen avulla 15%  En osaa sanoa 15%  Sivusto voisi tarjota paikallista sisältöä käyttäjän sijainnin mukaan 10%  Tampereen murteen avulla 10%  Nostojen avulla 5%

3 Mitä kaipaisit lisää? Mikä verkkojulkaisu ärsyttää?  Valokuvareportaaseja  Uutisanalyyseja  Hyötyjournalismia  Käyttömukavuutta  Visuaalisesti kiinnostavia sisältöjä  Iltapäivälehdet, Seiska, MTV3, Aamulehti  Raflaava otsikointi, klikkihuoraus  Yksinkertaistaminen / liioittelu  Liian kovat värit  Täyteen ahdetut etusivut  Moderoimattomat keskustelut

4  Moni tarttuu verkkolehteen heti aamusta. Suurimmalla osalla käyttö jatkuu pitkin päivää  Nettiä selataan sekä vapaa- ajalla että töissä/koulussa, mutta paikka vaikuttaa käyttötapaan: -huvi vs. tiedonhankinta -ajanvietto vs. vilkuilu  Mobiililaitteen mainitsee 6 vastaajaa (puhelin tai kannettava.)  Kerrallaan käytetty aika vaihtelee hyvin paljon.  Käyttöajan kerrotaan riippuvan ennen kaikkea sisällön kiinnostavuudesta.  Tyypillisin vastaus: 5-15 minuuttia.

5  Vastaajista 12 ei osallistu millään tavoin.  Vastaajista kahdeksan osallistuu harvoin. He kommentoivat yksittäisiä, henkilökohtaisesti kiinnostavia juttuja.  Osallistuminen ei ole aktiivista: ”harvoin”, ”kerran elämässä”, ”joskus erehdyn”...  Vastaajista kaksi jakaa uutisia Facebookissa.  Kommentteja ja keskustelua on hauska lukea, itse ei haluta osallistua.  Onko kommentointimahdollisuudelle todella tarvetta verkko- Utaimessa?

6  1) Tiheä päivitystahti ◦ Uusiutuva sisältö tärkeää: ”En palaa, jos muutaman käynnin jälkeen ei ole ilmestynyt uutta.” ”Tieto siitä, että sivustoa päivitetään jatkuvasti.” ◦ Utaimen päivitystahti siis syytä miettiä uusiksi!  2) Helppokäyttöisyys ◦ Selkeä, nopea, kaikki oleellinen on esillä, ei pientä sälää, etsittävä tieto löytyy nopeasti, lajitellut uutiset...  3) Luotettavat sisällöt ja vetoava ulkoasu yhtä tärkeitä ◦ Oikeat tiedot tekstisisällöissä, viihteellisyys ja hyödyttävyys ◦ Visuaalisuus tärkeää, ulkoasun pitää miellyttää lukijaa

7


Lataa ppt "1. kysymys  Ikäjakauma 18-35 vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google