Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana"— Esityksen transkriptio:

1 Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Suvi Kukkonen, tiedottaja: Finnan viestintätyöpaja

2 Pohjustus työpajalle Olette sisältöjenne ja asiakkaidenne asiantuntijoita ja me haluamme oppia teiltä. Finnan kansallista näkymää kannattaa ajatella yhtenä uutena viestintäkanavamahdollisuutena muiden joukossa. Tässä työpajassa keskitytään Finna.fi:n etusivuun ja mietitään, millaista sisältöä sinne voisi tuoda. Tavoitteena on saada etusivusta elävä ja mukana olevien organisaatioiden näköinen viestintäkanava. Jaamme jatkossa mielellämme uudistuneen etusivun sisältöjä myös Finnan somekanavissa.

3 Ideointiosuus Miettikää vuosi eteenpäin toimintaanne: Millaista toimintaa teillä on tulevana vuonna tai millaisia vuosittaisia asioita, joista haluatte tiedottaa asiakkaillenne ja Finnan käyttäjille, järjestätte? Ei tarvitse harjoittaa itsesensuuria, kirjoittakaa post-it-lapuille. Esimerkkejä ideointiin: digitointi edennyt, uusi julkaisu, tapahtumat, uusi näyttely, uudet aineistot, juhlavuodet, ajankohtaiset lukuvinkit, neuvoja opintonsa aloittaneille jne. Tehdään yksin, 3 min.

4 Pienryhmäosuus Nouseeko esiin sellaisia, jotka voisivat olla Finna.fi:n etusivulla sellaisenaan ja koskea laajemmin kaikkia? Kun käytte läpi listaamianne tapahtumia/uutisia, nouseeko samankaltaisuuksia esiin? Voisiko johtaa yhteistyöhön? (Esimerkkejä: Vuoden lukulista tms., tapahtumia) Tässä vaiheessa voi lisätä post-it-lappuja, jos saa inspiraatiota muilta. Järjestäkää lappuset paperille kolmeen eri kategoriaan: a) Finna.fi-etusivulle sellaisenaan sopivaa b) Finna.fi-etusivulle sopivaa muokattuna ja mahdollisia yhteistyön mahdollisuuksia eri organisaatioiden välillä synnyttävää c) Sopii parhaiten oman organisaation viestintään Noin viiden hengen ryhmiä, aikaa 10 minuuttia

5 Työpajan purku Käydään läpi yhdessä keskustellen pienryhmien tulokset
Aikaa purkuun 10 minuuttia

6 Lopuksi Mitä kautta haluaisitte toimittaa Finna.fi:n etusivulle tuotetut uutisenne meille? Mikä kanava olisi paras? Mahdollisia olemassaolevia kanavia: Finna.fi:n markkinointi –FB-ryhmä, sähköposti, asiakaswiki Vai joku muu kanava? Kirjoittakaa post-it-lapulle ja liimatkaa lähtiessänne esillä olevaan paperiin

7 Lisäkysymykset: kk-kvp-viestinta@helsinki.fi
Kiitos! Lisäkysymykset:


Lataa ppt "Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google