Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena"— Esityksen transkriptio:

1 Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
Tuomo Malinen sihteeri(at)msepy.net

2 Perinteinen viestintä
Ilmoitukset ”paperisessa mediassa” Tavoittaa vain rajatun joukon (lehden lukijat) Helppokäyttöisyys Vanhenevuus Kustannukset Vaatii suunnitellun aikataulun

3 Viestintä Internetin aikakaudella
WWW-sivut (kotisivut) - Yleistyivät 1990 loppupuolella - Sivujen ylläpito vaati alussa runsaasti teknistä osaamista Sivut olivat alussa ”staattisia” Dynaamiset sivut mahdollistivat sivuille käyttäjäkohtaisen räätälöinnin - Nykyään saatavilla ilmaisia apukeinoja eli julkaisujärjestelmiä

4 Viestintä Internetin aikakaudella
Sähköposti Internetin ensimmäisiä palveluja Mahdollisti (lähes) reaaliaikaisen keskustelun Menettänyt tehoaan Nykyään suurin osa sähköpostiliikenteestä roskapostia Sähköpostimarkkinointi vaatii aina luvan Yhdistysviestinnässä muistettava, että kaikilla ei ole käytettävissä sähköpostia. Yhdistysviestinnässä tukikeino

5 Viestintä Internetin aikakaudella
Pikaviestimet Reaaliaikainen keskustelu Useita osallistujia Mahdollistaa kuvan käytön Mahdollisuus jakaa asiakirjoja Case: Messenger viestinnässä

6 Viestintä Internetin aikakaudella
Internet puhelut Skype mahdollistaa sisäiset puhelut maksutta Käyttää salattua liikennettä Mahdollistaa myös konferenssipuhelut Mahdollistaa videokuvan käytön / asiakirjan jakamisen Tarjoaa mahdollisuuden myös puheluihin maksullisiin numeroihin lisämaksusta

7 Viestintä Internetin aikakaudella
Facebook (suom. Naamakirja) on internetissä toimiva yhteisöpalvelu. Sivusto tarjoaa käyttäjille mahdollisuuden kuvallisen käyttäjäprofiilin luomiseen sekä yhteydenpitoon ystäviensä kanssa. Facebookissa on myös mahdollista liittyä erilaisiin yhteisöihin ja saada tietoa tulevista tapahtumista. (lähde Wikipedia) Case ”Mikkelin Tietotekniikka Yhdistys”

8 Viestintä Internetin aikakaudella
Mobiilimarkkinointi (=tekstiviestien avulla tapahtuva markkinointi) Mahdollistaa nopean viestinnän Rajoitteena viestin koko (max. 3 x 160 mrk.) Apukeinoina esim ”mokkula” Muistettava pyytää lupa HUOM! Ajankohta

9 Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena Kiitos mielenkiinnosta!
Tuomo Malinen sihteeri(at)msepy.net


Lataa ppt "Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google