L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Advertisements

Liikunnanopetuksen suunnittelun hahmottamisen tueksi
Työrukkaset heilumaan ja nuorisotyöttömyys kuriin.
Anu Kemppainen TOP-valmentaja Verkostotapaaminen Helsinki
Kokemuksia sähköalan näytöistä Oppilaitoksessa ja työssäoppimispaikalla.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
Työpaikkaohjaajakoulutus
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
OHJAAMINEN.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
TOPO-opettajien ohjatut työelämäjaksot Nina Aula.
Jyrki Kalliolahti TIES
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Miten menetellä ongelmatilanteissa
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut – Kainuun ammattiopisto
Hellevi Tervo Tyrnävän työleiri MITÄ ON TYÖELÄMÄN TUKEMINEN ? Hankkeissa tehtyä ja seminaarissa pohdittua.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Työssäoppiminen eli TOP
Tehtävätunnit – miten korvata jälki-istunto kasvatuksella?
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
SeduCoachin mahdollisuudet laajennetun työssäoppimisen tukena - tavoitteet, toiminnan kehittäminen ja kokeileminen Anne Lepistö, projektikoordinaattori.
Kokkolan ammattiopisto
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2008 – 2011 Laajennettu työssäoppiminen –hankkeen tavoitteet osana valtakunnallista työssäoppimisen kehittämishanketta Vertaisarviointi.
TYÖPAIKKAOHJAAJAKOU LUTUS - OULUN MALLI Tekijöinä tekniikkaryhmä: J. Piltonen, B. Pousi, P. Saarinen ja T. Tyni.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke TUETUN TYÖSSÄOPPIMISEN MERKITYS KOULUNKÄYNTIAVUSTAJAN NÄKÖKULMASTA Leena Koivisto
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
(2b) VÄLIAIKATYÖSKENTELY jakson välillä OSALLISUUS OPPIVA OPS.
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Työssäoppimisen laajentaminen Määrällisesti Laadullisesti Testattuja toimintamalleja.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
AVOTYÖ Case: K-Citymarket Mikkeli
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Tekniikan alojen koulutuksen uudistaminen Pieksämäellä
Oikeaan osuvaa ohjausta Oppija- ja työelämäläheinen ohjausosaaminen
HUIPPU Elokuu 2017.
TET =Työelämään tutustuminen
Työelämään tutustuja yrityksessä/työpaikassa
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Milloin oppisopimuskoulutus on hyvä vaihtoehto
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
TET =Työelämään tutustuminen
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Oppia niinku töissä Anna-Mari Saarela, Noora Schroderus, Pirkko-Liisa Isoaho, Jussi Hiivala, Jari Niemi.
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Esityksen transkriptio:

L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA

LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT Huonot asiat: Joissain työssäoppimispaikoilla suppeat työtehtävät Oppilasta ei kiinnosta olla TO jaksolla, kun ei saa palkkaa Ensimmäisen vuoden opiskelijoilla ei selkeitä tavoitteita Iso TO ryhmä, tuottaa vaikeuksia yrityksessä järjestää oppilaiden OPS mukainen työssäoppiminen Huonosti motivoitunut oppilas pilaa hyvän TO paikan ja voi vaikuttaa siihen, että yritys ei halua enää jatkaa yhteistyötä Sellaisten yritysten löytäminen on suuri haaste missä voi olla työssäoppimassa esim. 3-5 oppilasta kerrallaan Koulutettuja työpaikkaohjaajia ei ole riittävästi Työpaikoilla ei ole riittävästi aikaa ohjata suuria oppilasmääriä Opiskelijoita pidetään usein kiireapulaisen työtehtävissä

LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT Hyvät asiat: Työssäoppimispaikkoja riittävästi Asenne työssäoppimispaikoilla positiivinen Hanke mahdollistaa TO paikkojen yhteistoiminnan kehittämisen Voi pitää suhteita yllä työpaikkaohjaajaan ja työnantajaan Annettu positiivista palautetta, että pystytään enemmän käymään TO paikoissa. 8 viikkoa sopiva ajanjakso 3 päivää viikossa on sopiva määrä Arviointi tapahtuu näytöllä Opettaja ja oppilas saa palautetta TO ajasta