Löytöretkipuisto Opas toiseen maailmaan Minna Kytölä, OVI-hanke Anna Linnakylä, OVI-hanke.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Tuloksia ja tuotoksia Moodle-on-Demand -hankkeesta Virtuaaliopetuksen päivät Outi Itäluoma.
Projektipäällikkö Päivi Tiilikainen
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Youtube.
Pelit monipuolistamassa oppimisympäristöä
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Virtuaalimaailmat Tekijät:
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Koulutuskeskus Salpaus Hyvä Yritys /Georges Segura - Outi Salmela Tervetuloa! Hyvä Yritys (ammatillinen oppimisympäristöjen kehittämishanke)
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
PESÄPALLON KEHITTÄMISKESKUS
REALXTEND-YMPÄRISTÖ Koulutuskeskus Salpaus Mikko Liukkonen.
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Virtuaalimaailmojen haasteet ja mahdollisuudet kouluttajan näkökulmasta Otavan opisto Mervi Jansson.
Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
Musiikkiteknologian opetussuunnitelman harmonisointihanke
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi LÖYTÖRETKI TOISEEN MAAILMAAN V Konnevesi Opetushallituksen tervehdys.
Mikä on? Compact on kasvatusalan verkosto, jonka toimintaa EU-Komissio tukee Verkoston tavoitteena on tukea Comenius-kouluja niiden tieto- ja.
Pelit monipuolistamassa oppimisympäristöä
YVI – oppimisympäristö YVI-oppimisympäristön viestintä yhteistyökumppaneille.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Pelit ja Virtuaalimaailmat monipuolistamassa oppimisympäristöä
OPS-ajatuksia.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Kuvahaku internetistä ja kuvien laillinen käyttö.
Projektipäällikkö: Päivi Tiilikainen
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Harjoitustyö Rässe Ryhmä ja ajankohta Tässä harjoitustyössä suunnitellaan Yritys oy:n tilausjärjestelmä. Harjoitustyön tavoitteena on tehdä.
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
Toimintaohjeet opelle
OVI -Koordinaatiohankkeen arviointia kevät Osallistujat yht Rooli 5 1.Koordinoidun hankkeen toimija 1 2.Hankkeen toimijaverkoston edustaja.
Löytöretki toiseen maailmaan
Virtuaalimaailmat Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt – koordinointihanke Anna Linnakylä, Minna Kytölä, Petri Lounaskorpi.
Pilvipalvelun käyttö opiskelun tukena case: Petri Lounaskorpi
OVI -portaali, kaikki mitä olet toivonut verkossa olevilta peleiltä Minna Kytölä, Anna Linnakylä ja Petri Lounaskorpi Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Oppimispelit ja Virtuaalimaailmat Opetuksessa OVI –hanke Minna Kytölä, Anna Linnakylä, Lauri Pirkkalainen ja Petri Lounaskorpi Oppimispelit.
OPPIMINEN LAAJENEVISSA OPPIMISYMPÄRISTÖISSÄ KEOS JYVÄSKYLÄ Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Toisen elämän alkeet Anna Linnakylä Marika Järvikallio Jari Hakala.
Virtuaalimaailmat ja oppimispelit oppimisen tukena THO Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt – koordinointihanke Anna Linnakylä, Minna.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
Projektin toiminta 1. Koordinaatiohankkeen laajentuminen - Vierailu uusiin hankkeisiin kevään 2012 aikana -”Vanhojen hankkeiden” tilanteiden koordinointi.
OPH:n OPPIMISYMPÄRISTÖJEN KOORDINAATIOHANKE KONNEVEDEN KUNTA
Virtuaalimaailmat Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt – koordinointihanke Anna Linnakylä, Minna Kytölä, Petri Lounaskorpi.
Projektin toiminta 1. Koordinaatiohankkeen laajentuminen - Vierailu uusiin hankkeisiin kevään 2013 aikana -Raahe, Akaa/Valkeakoski, Proficom -”Vanhojen.
Konneveden kunta Jyväskylän yliopiston Agora Center
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Virtuaalimaailmat Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt – koordinointihanke Anna Linnakylä, Minna Kytölä, Petri Lounaskorpi.
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Työssäoppimisen laajentaminen Määrällisesti Laadullisesti Testattuja toimintamalleja.
TVT JA VIRTUAALINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ VLE = Virtual Learning Environment ICT = Information and Communication Technology Kymintehtaan koulu.
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
Oppijan yksilöllisen oppimistyylin tukeminen peleillä (aihio 3) OPYP
Opin ja opetan tekijänoikeuksia Opettajan kolme roolia
Tasa-arvosuunnitelma
Tekijänoikeudet opetuksessa Ylöjärvellä
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
ESIMERKKEJÄ REITTIEN KEHITTÄMISEN POLUISTA, KANTA-HÄME
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö
Esityksen transkriptio:

Löytöretkipuisto Opas toiseen maailmaan Minna Kytölä, OVI-hanke Anna Linnakylä, OVI-hanke

OVI - Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt  Hankkeen tavoite on edistää virtuaalisten oppimisympäristöjen ja pelinomaisten oppimissovellusten pedagogisesti mielekästä opetuskäyttöä.  OPH-koordinointihanke ohjaa oppimispelien ja virtuaalisten oppimisympäristöjen hyödyntämistä kouluissa sekä kokoaa ja levittää hyviä käytänteitä opettajille.  Järjestää testausta ja pilotointia kouluissa opettajien ja oppilaiden kanssa – haluatko mukaan?

OVI-sivusto peda.net/polku/ovi  Linkkejä oppimispeleihin ja mobiilisovelluksiin helposti lähestyttävässä muodossa  Videoituja tutustumiskäyntejä ja linkkejä oppiaineittain virtuaalimaailmoihin  Ideoiden levittämistä opettajilta ja muilta asiantuntijoilta kouluihin  Tietoa uusista oppimisympäristöistä ja niihin liittyvistä käytänteistä  Osallistumismahdollisuuksia pelien ja virtuaalisten ympäristöjen kehittämiseen

Second Life  3D-virtuaalimaailma, jossa toimitaan avattarilla  Omistaa yksityinen Linden Labs  Käyttäjinä lukuisia koulutusorganisaatioita, kirjastoja ja yrityksiä eri maista.  Käyttäminen ja vieraileminen ilmaista, oman saaren saa rahalla  Paljon valmiita käyttäjien tekemiä materiaaleja, historiallisia paikkoja, tuntisuunnitelmia

Löytöretkipuisto   Second Lifen tarjonta on kirjavaa, joten on ollut työlästä löytää laadukasta ja suomalaiseen opetussuunnitelmaan sopivaa materiaalia   Raportit SL-toteutuksista usein vaikeaselkoisia, ei konkreettisia ohjeita   Löytöretkipuisto on hyvien opiskeluympäristöjen ja - käytänteiden koontipaikka   Samat sisällöt löytyvät myös OVI-sivustolta

Visio  Löytöretkipuiston avulla suomalaisten opettajien on helpompi käyttää Second Lifea opiskeluympäristönä  SL-poluille teleportlinkit ja videot eri oppiaineisiin  Ideat oppitunnille Second Lifessa  Konkreetteja kuvauksia opetuskokonaisuuksista

Kiitos! Lisätietoja: Minna Kytölä