Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTapio Kyllönen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
2
Yleistä JY suurin tietotekniikan aineenopettajankouluttaja Suomessa valmistuneet opetustehtäviin eri kouluasteille sekä kouluttamaan yrityksissä ja yksityisellä sektorilla työllisyys erinomainen; suurin osa valmistuneista toimii opetustehtävissä
3
Koulutuksen painopistealueet (1) Kuinka tieto- ja viestintätekniikkaa opetetaan? Kuinka tieto- ja viestintätekniikalla tuetaan muiden oppiaineiden opetusta? Kuinka virtuaalisia, monimuotoisia ja sulautettuja oppimisympäristöjä suunnitellaan, kehitetään, ylläpidetään sekä hyödynnetään opetuksessa?
4
Koulutuksen painopistealueet (2) Miten modernit oppimiskäsitykset liitetään oppimisympäristösovelluksiin? Miten oppijoiden yksilöllistä oppimista, ohjausta sekä arviointia tuetaan eri oppimisympäristöissä?
5
Vaaditut opinnot yhteiset tietotekniikan perus- ja aineopinnot suuntautumisvaihtoehdon omat syventävät opinnot sivuaineilla suuntautuminen joko yleissivistävien koulujen opettajaksi tai aikuiskouluttajaksi koulutus- ja konsultointitehtäviin
6
Tutkintoon sisältyvät sivuaineet (1) pakollisena sivuaineena opettajan pedagogiset opinnot (60 op), joissa voidaan suuntautua erityisesti perusopetuksen tai lukion ja ammatillisten oppilaitosten tai aikuiskoulutuksen tehtäviin yleissivistävien koulujen opettajaksi suuntaavilla toisen koulussa opetettavan aineen perus- ja aineopinnot (60 op), esim. matematiikka, fysiikka, kemia, opo-opinnot, POM-opinnot, rehtoriopinnot tai musiikki
7
Tutkintoon sisältyvät sivuaineet (2) aikuiskouluttajaksi tai konsultiksi suuntautuvat suorittavat pääaineen ja opettajan pedagogisten opintojen lisäksi vähintään perusopinnot (25 op) yhdestä soveltuvasta sivuaineesta, esim. psykologia, viestintä, yhteisöviestintä, johtaminen, henkilöstöjohtaminen, kauppaoikeus, kognitiotiede, teknologialiiketoiminta, liiketoimintaosaamisen perusteet, kieliopinnot
8
Tutkimus: strategiat ja opetussuunnitelmat tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön strategiat sekä opetussuunnitelmat oppikirjan hyöty tieto- ja viestintätekniikan opetuksessa opetusmenetelmien ja –välineiden valinta ja käyttö opetuksen laatu rekrytointi
9
Tutkimus: lapset ja nuoret koulutiellä lapset ja nuoret tietokoneen käyttäjinä asenteet tietotekniikkaa kohtaan opintoihin hakeutuminen UPDATE - Tytöt teknologian taitajina Meidän äiti tekee teidän äidin softat ;-) http://update.jyu.fi/
10
Tutkimus: opettajien osaaminen ja voimavarat sekä henkilöstökoulutus opettajien tieto- ja viestintätekniikan käyttötaidot sekä oppilaiden tieto- ja viestintätekniikan taidot tietotekniikan hyödyntäminen opetuksessa henkilökunnan koulutus ja perehdytys
11
Tutkimus: opetus- ja oppimis- ympäristöt sekä opetusmenetelmät tietotekniikan opetuskäyttö verkko-opetus ja sen suunnittelu opetuskäytänteiden arviointi pedagogisten mallien käyttö portfoliot opetuksessa oppimispelit
12
Koulutukseen hakeutuminen (1) kevään opiskelijavalinnan kautta, suoravalinnan kautta todistuspisteiden perusteella, todistuspisteillä yleisessä perusopiskelijavalinnassa, valintakokeen tai näiden yhdistelmäpisteiden perusteella soveltuvan alemman korkeakoulututkinnon suorittaneet suoraan maisteriopintoihin
13
Koulutukseen hakeutuminen (2) aineenopettajankoulutukseen voi suuntautua myös myöhemmin opintojen edetessä suuntaamalla opinnot opintovaatimusten mukaan
14
Syksyn täydentävä haku Haluatko jo nyt suuntautua tietotekniikan opettajaksi? Hae syksyn täydentävässä haussa. hakuohjeet ja –lomake kansiossa hakuaika päättyy 10.9.2008 soveltuvuuskoe 16.9.2008
15
Henkilökunta palveluksessanne YliassistenttiProfessoriAssistentti Leena HiltunenTommi KärkkäinenJaana Markkanen
16
Lisätietoja ope-linja@mit.jyu.fi http://www.mit.jyu.fi/ope/
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.