Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuArttu Halttunen Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
31.08.2011 REALXTEND-YMPÄRISTÖ Koulutuskeskus Salpaus Mikko Liukkonen
2
Mikä on realXtend? -Avoimen lähdekoodin virtuaalimaailma alusta (pelimoottori). -Perustui alunperin toiseen avoimen lähdekoodin projektiin nimeltään OpenSim -Kehittäminen aloitettu suomessa mutta levinnyt yhteisöllisyyden kautta ympäri maailmaa -Tarkoituksena luoda keskenään yhteensopivien virtuaalimaailmojen alusta -> kolmiulotteinen internet Koulutuskeskus Salpaus Mikko Liukkonen 31.08.2011
3
realXtend vs Second life -Second Life: -Iso maailma jossa on oma ekonomia -Rajoitettu muokattavuudeltaan ja koodattavuudeltaan -Linden labin hallinoima -Haastavaa ottaa talteen tuotokset -Hyvät “inworld” työkalut tuostosten tekemiseen (ohjelmointi/mallinus) -realXtend: -Yritysten ja yksityisten henkilöiden ylläpitämiä saaria -Hyvin muokattavissa -Ei vastaavaa ekonomiaa -Vaastaava kuin internet, vrt. www-sivu vs kolmiuloitteinen saari - Yhtenä päätavoitteena tuostosten helppo siirtäminen palvelusta toiseen 31.08.2011 Koulutuskeskus Salpaus Mikko Liukkonen
4
realXtend Salpauksessa -SandBox 1 ja 2 pelit kehitteillä -Valtakunnallinen aula (Toistaiseksi Ideointi tasolla) -Fyysiset palvelimet vai pilvipalvelimet? -realXtend on vielä kehitys vaiheessa joten sen vaatimukset elävät siksi käytössämme on ns. tietokonelaboratorio jossa voimme testata realXtendiä huomattavasti vapaammin Koulutuskeskus Salpaus Mikko Liukkonen 31.08.2011
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.