Soittaja kertojana, kertoja oppijana Kasvatustieteen päivät Oulussa Tuuli Talvitie-Kella
Soittaja kertojana Elämäkerrallinen lähestymistapa Elämäkerralliset tiedot paikantamassa tutkimuksen "varsinaista" kohdetta kontekstiinsa Analyysimenetelmien kirjo aineistoa eri näkökulmista tarkasteltaessa
Kertoja soittajana Tutkittavan kanssa soittaminen Soittaminen tuo haastateltavalle mieleen kertomuksia, kokemuksia, tunteita Lakkaa puhumasta soittamisesta vähättelevästi tai pintapuolisesti Yhdessä soittaminen luo ystävyyttä, läheisyyttä, luottamusta, yhteisymmärrystä Tuo esiin tunteita, nonverbaalia tietoa
Tutkija soittajana Tutkimusmateriaali, joka ei kuulu haastattelunauhalla Musisoiva tutkija, tutkiva muusikko (bimusikaalisuus Hood 1971; suomalaisia tutkimuksia mm. Saha 1996; Laitinen 2003; Kantelinen 2004; Niinimäki 2004) Vakiintunutta menetelmää ei ole ja on tuskin hedelmällistä luodakaan
…ja oppijana Soittaminen haastateltavan tai arkistonauhan kanssa Haastateltava "opettajana", tutkija oppijana Rekonstruoitu oppiminen/oppimisprosessi Tutkijan havainnot, tunteet, kokemukset Itsereflektio
Outro Elämänkerrallinen lähestymistapa kertomuksellista tietoa Tutkittavan kanssa yhdessä soittaminen kertomuksellista ja kokemuksellista tietoa Musisoiva tutkija -menetelmä kokemuksellista tietoa Voinko saada rekonstruoidun oppimisprosessin kautta uutta tietoa, kokemuksia nimenomaan soittamaan oppimisesta?