Hyvän oppimisen malli LAMKissa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Advertisements

Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
”Suomalaisen valmennusosaamisen kehittäminen” Valmentaja + Urheilija
Y RITTELIÄS JA HYVINVOIVA V ARSINAIS -S UOMI. 2 Kestävää kilpailukykyä ja aktiivista osaamista jokaiselle. Varsinais-Suomen koulutusstrategian visio 2015+
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
Koko koulun projektiksi  lähtökohdat  teeman kehittäminen  päiväkoti- alakoulu-yläkoulu  toimijat  vapaavalintaisuus.
Malli? Tampereen Aikuiskoulutuskeskus1 KYSYMYKSIÄ: 5 kuukauden kokeilu pedagogiikka: sosiaalinen web, oppimisympäristöajattelu Verkkovälineiden.
Tampereen Aikuiskoulutuskeskus1 Toteutuminen 2 ryhmää, TAO ja TAKK verkkotaitojen opetuspäivää 7 viikon lähiopetusjakson aikana Käytössä.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
VERKKO-OHJAUKSEN SUUNNITTELU – OPISKELUN JA OPPIMISEN OHJAUS
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
TERVETULOA!. Päivän teemat -Ohjauspalvelut Kareliassa -Karelian kuulumiset -Uudistunut korkeakoulujen yhteishaku -Karelian toimijat ja opiskelijakunta.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Oulun kaupunki: oppilaanohjauksen kehittäminen Oppilaantuntemus oppimisen ja ohjauksen rakennuspuina Työelämä perusopetuksen oppimisympäristönä.
Opettamisesta osaamiseen -seminaari
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
OPPIMISEN TILAT Uusi pedagoginen paradigma
LbD –pedagoginen toimintamalli verkottajana NOPS –seminaari Seija Paasovaara.
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
ASIANTUNTIJUUS & OPINNÄYTETYÖ Työelämän asiantuntijuutta ei voi määritellä yksilön prosessina vaan oleellista on se, että yksilö osaa suhteuttaa oma osaamisensa.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
KummiWiki Verkostoituminen ja jaettu asiantuntijuus yrittäjyyden oppimisympäristönä Turku Sirkka Hulkkonen Omnia.
Opiskelijoiden vuosipalaute 2014.
Työllistymistä vaikeuttavia tekijöitä ei oman alan työ- tai harjoittelukokemusta liian kapea tutkinto liian pitkä opiskeluaika ei käsitystä mihin tutkinnolla.
Kielten vastuuopettajapäivät, Rovaniemen amk TkT Marjatta Huhta Master’s Thesis –tuki Industrial Management -ohjelmassa.
Virtuaali-informaatikkojen tapaaminen Tampere,
W w w. h a m k. f i TUPA - Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus Lähipäivä 4 KEHITTÄMISTILANTEEN ARVIOINTI – TUPA-KEHITTÄMINEN OPETTAJAN TYÖN JA OPPILAITOKSEN.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Osaaminen hallussa mentoripankissa Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Ops seminaari Askola.
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
MITÄ LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN JA OPPIMISKOKONAISUUDET TARKOITTAVAT ESIOPETUKSEN ARJESSA? Huom! Esityksestä on poistettu valokuvat.
Tietoasiantuntijan johdolla parempaan ajatteluun – älykkäämpään työskentelyyn STKS:n seminaari Hanna Lahtinen.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Oppimaan oppiminen ja ammatillisuuteen kasvu 1.5 ov Mari
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Yhteistyö ylempi amk –koulutuksissa Case SaKaRa Yliopettaja, YTT Kaarina Kantele RAMK.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Ops-iltapäivä
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
Oppimisympäristöt ja oppimisen toiminnallistaminen
Viittakivi Kansalaisjärjestöjen yhteiskunnalliset yritykset
Pedagoginen kehittäminen
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
Plaza – uudenmuotoinen oppimisympäristö
Nopolan koulu Opettajien veso
YLEISSIVISTÄVÄN KOULUTUKSEN NÄKYMÄ
Fysioterapeutti (AMK), 210 op
Anna Alftan Heikki Hannula
Liikunnan Perusopinnot
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Liikunnan Perusopinnot
Esityksen transkriptio:

Hyvän oppimisen malli LAMKissa Erja Katajamäki

Sillä tavoitellaan: LAMKin visiota Toiminta-ajatusta Hyvää oppimista

Hyvän oppimisen polku Arviointi Ohjaus Integroiva pedagogiikka Osaamisen kehittyminen: yksilö, yhteisö Tavoite: Ammatillinen asiantuntijuus Tutkiva oppiminen Oppimis-ympäristö

Tavoite: ammatillinen asiantuntijuus Mitä se on LAMKissa? AMK-lain mukaista osaamista Oman alan osaamista Yleisiä taitoja Läpäiseviä avainosaamisia

Miten sitä tavoitellaan LAMKissa? Integroivalla pedagogiikalla Tutkivalla oppimisella Hyvällä ohjauksella Oppimista arvioimalla Tukevalla oppimisympäristöllä