Sosiaalinen median käyttö mat-fys- kem opetuksessa PLE Personal Learning Envirement.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Advertisements

OSAAMISEN OSOITTAMINEN
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja Anne Laajaniemi Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta.
Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa
W w w. h a m k. f i Verkko-opetukseen valmentautuminen Verkko-opetuksen parhaan palat 2011.
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
YHTEISET AINEET YHTEISTOIMIN
TVT ja verkot opetuksessa ja oppimisessa Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)
SOMETTAJA -hanke YHTEISÖLLISEN MEDIAN JA PILVIPALVELUJEN KÄYTTÖNOTTO SUUPOHJAN TOISEN ASTEEN OPPILAITOKSISSA HANKETOIMINTA YHTEISKUNTAA UUDISTAMASSA.
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
VANAJAVEDEN OPISTON SÄÄNNÖT
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
osana opiskelijan PLE:tä
Mobiilit ohjaajat. Pedagogiset lähtökohdat Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.
Monenlaiset oppijat verkossa Anne Rongas. Tämän esityksen laati Anne Rongas Töissä Kotkan aikuislukiossa (opo, ope) aikuiskasvatustieteilijä, maalaisihminenAnne.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Free Powerpoint Templates Page 1 Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa Aktiivisuushanke 2013 teknologia liikunnanopetuksessa
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Opit Ops-prosessissa Mikä ja miksi ?. Mikä on Opit? Opit on Wsoy:n tekemä Internetissä toimiva avoin oppimisympäristö, joka sisältää Wsoy:n tuottamaa.
SEKOPUSSI. SEKOITETAAN: Kaikki TAVI-talon 2 vsk:n opiskelijat Kaikki kynnelle kykenevät opettajat MILLOIN - Syksyn ensimmäisellä opetusviikolla.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön
Missä mennään  Paikkatietoon pohjautuvan tiedonkeruu/oppimisympäristön tavoitteena on perustaa "Mobiili Herbaario", jonka kasvit ovat luonnossa.
ATTO- aineiden suorittaminen verkkopakettien avulla on saanut omaan suosion opiskelijoiden keskuudessa; tarvittaessa apuna oli erityisopettaja tai lisäopetustilan.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Kemian yo-kirjoitukset Ressun lukiossa
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Uudistuuko kemian opetus? Marja Montonen MMO Kemian opiskelijat yleissivistävässä koulutuksessa Ympäristö ja luonnontieto (1- 4) opp.
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
MITÄ TAPAHTUU 6. LUOKALLA? Tammikuu Helmikuu Maaliskuu Huhtikuu Toukokuu Kesäkuu Heinäkuu Elokuu Syyskuu Lokakuu Marraskuu Joulukuu Luokanopettajat täyttävät.
Kokeellinen lähestymistapa yläkoulun kemian opetuksessa
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Vesa Lappalainen. Tavoitteena interaktio massaluennoilla Tuloksena esimerkki projektista, mistä kaikki sanovat että hieno idea, mutta kukaan ei halua.
Koppi-hanke Minna Saikkonen Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Jyväskylän Lyseon lukio Tikkakosken toimipiste THO / Minna Saikkonen.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Ongelmaperustainen oppiminen peruskoulussa Kemian opetuksen päivät Jyväskylässä Helena Muilu FL Kemian ja fysiikan lehtori Yläkoulun rehtori,
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Järjestelmäasiantuntija Mika Arvola, Turun AMK
SMART Table (Kaijan kokeilu)
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Ohjelmointi ja laiteympäristö Rovaniemi
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tietotekniikkaa alakouluilla
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Eheyttämistä voidaan toteuttaa mm:
Animaatiot ja simulaatiot matemaattisten aineiden opetuksessa
209:my ois Otetaan koko Savonian opintosuunnitelmassa käyttöön toimintatapa, jossa opiskelija rakentaa itselleen oman virtuaalisen OIS-ympäristönsä. Se.
”Avaruusseikkailu 2006” Verkko-opetuskokeilu
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Esityksen transkriptio:

Sosiaalinen median käyttö mat-fys- kem opetuksessa PLE Personal Learning Envirement

Oman osaamisen eri tasolle Tekninen valmius/pedagoginen ote opetus prosessista Opettaja Yhdessä tekeminen Yhdessä oppiminen opiskelija

SOME;n työkalut – Google –työkalut tiedostot voi jakaa oppilaiden/opettajien kanssa ja systeemi pelaa yksillä salasanoilla skydrivedropboxicloud

Low quality videos for teaching – idea Opittava asiasta tulokset ja video You tub;in. Siihen ei tarvis hienoja laitteita (lainaus ja idea Juhani Pihkala) Smartphone,ipad Tietojen kerääminen tehtävän varteen You tube video skydrive kuva

Facebook -opetuksessa ” Energia ja ympäristö”- kurssin (vallinainen,oppilaat eri alojen oppilaita) toteuttamisessa kokeiltu hyväksi facebookin tiedot ja tehtävät jakelu yhteyden pito datan kerääminen kurssin lopussa palaute onnistunut hyvin suljetussa ryhmässä ” Energia ja ympäristö”- kurssin (vallinainen,oppilaat eri alojen oppilaita) toteuttamisessa kokeiltu hyväksi facebookin tiedot ja tehtävät jakelu yhteyden pito datan kerääminen kurssin lopussa palaute onnistunut hyvin suljetussa ryhmässä

Kyvyt.fi Tutustun paremmin mahdollistuksin käyttää se opetuksessa tiedon keräämiseen Ensimmäinen kokeilu 11pros kanssa ei onnistunut - oppilaat eivät ollut halukaita kirjautua vaikka esittelin hyödyt Tutustun paremmin mahdollistuksin käyttää se opetuksessa tiedon keräämiseen Ensimmäinen kokeilu 11pros kanssa ei onnistunut - oppilaat eivät ollut halukaita kirjautua vaikka esittelin hyödyt

Puhelimen käyttö opetuksessa Tiedon kerääminen varteen oli kokeiltu useammin esim. vierailun yhteydessä Esim. Mineraali näyttelyssä - 12putki, 12rakA,12RakB 13lähiB –kemian kurssi Vesilaitoksessa 13lähiD Ekorosk, Toyota liike -11pros ”Energia ja ympäristö kurssi” Oppilaat käyttävät puhelimia mielelläni, tiedon siirto asiakirjan onnistui Tiedon kerääminen varteen oli kokeiltu useammin esim. vierailun yhteydessä Esim. Mineraali näyttelyssä - 12putki, 12rakA,12RakB 13lähiB –kemian kurssi Vesilaitoksessa 13lähiD Ekorosk, Toyota liike -11pros ”Energia ja ympäristö kurssi” Oppilaat käyttävät puhelimia mielelläni, tiedon siirto asiakirjan onnistui

Kuvassa 12putki oppilaat kemian tunnilla Valmistamassa teema ” mineraali ja kivi”

Integroitu oppiminen Luma- aineiden kortti 3ov (tästä tarkemmin myöhemmin) matFyskem3ov