Tilastomatematiikkaa verkossa - Pythagoras-oppimisympäristö

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Toimintaohjeita kesää varten Lue huolella! Jälkiohjauksesta vastaavat: • 9A, 9D, 9E, 9F : Opo Elina Nissinen, p • 9B, 9C, 9G: Opo Satu Hietala,
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
MCL ja Infopankki – monikulttuurista yhteistyötä verkossa •Kulttuurikeskus Caisan ja Helsingin kaupunginkirjaston yhteinen hanke •Tietokannan rakentamisen.
MULTIMEDIAN MONET MUODOT
Yksinäisestä propelipäästä yhteiseen tekijäporukkaan Joensuun seudun kansalaisopisto.
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Vaikuttamistaidot - verkon avulla vaikuttajaksi? ITK’ Areenaesitys Katja Yritys.
Avoimet oppimisympäristöt verkossa -työpaja Heli Ruokamo TTKK/DMI/HypLab MindTrek Tampere International Media Week 1999.
Katja Pesonen TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
TURUN KOULUJEN 6. LUOKAN OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN KÄYTTÖTAITOKARTOITUS KEVÄT 2005 TOP-KESKUS Turun opetustoimi 2005.
Java-ohjelmointikieli -Javasta ohjelmointikielenä -ohjelmontivälineistä -opasteista.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Turun esi- ja perusopetuksessa
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Pesonen TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Energiansäästöä verkossa interaktiivisen sarjakuvan avulla ITK´01 Areena 1 Katja Pesonen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio
Ympäristöverkko - yhteisiä kasvihavaintoja verkossa ITK ‘02, Hämeenlinna Areenaesitys Eva Marttinen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Avoimen oppimisympäristön (A&O) suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista Ossi Nykänen DMI / Matematiikan laitos / Hypermedialaboratorio Tampereen.
Visio tulevaisuuden koulusta Challenges in Schools Kansainvälisyys- ja osallisuushanke kouluille 2008/09.
A2-ranskan opiskelua monipistevideoneuvottelun avulla Mika Korpi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET MUODOT.
Taidot taskuun -tunnit Tapanilan ala-asteella
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Kielten opiskelu multimediaohjelmiston avulla Kieli-pilotti Tutkija, KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus ETÄKAMUn loppuseminaari.
Tietoverkkoasiantuntijakoulutusta etäopetuksena - Johdatus verkotettuun multimediaan Heli Korte TTKK/DMI/Hyplab Tampere, Finland MULTIMEDIAN MONET MUODOT.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Soneran perehtymisohjelma - henkilöstökoulutusta verkossa. KM Esa Kähäri TaY, Hypermedialaboratorio Finland MULTIMEDIAN MONET MUODOT, KAMU-tavoitetutkimusten.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
WWW-oppimisympäristöjen tuotteistamisesta
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Laps’ Suomen -pilotista Kaukoon Äidinkielen etäopetusta ulkosuomalaisille lapsille Pertti Siekkinen Tietotekniikan tutkimusinstituutti, koulutusteknologiayksikkö,
Ympäristöverkko - ympäristökasvatusta avoimessa oppimisympäristössä Katja Piiksi TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio Multimedian monet.
Multi- ja hypermedia historian ja yhteiskuntaopin opiskelussa Peik Niemi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET.
Projektitoiminnan opiskelu tietoverkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET.
SEKOPUSSI. SEKOITETAAN: Kaikki TAVI-talon 2 vsk:n opiskelijat Kaikki kynnelle kykenevät opettajat MILLOIN - Syksyn ensimmäisellä opetusviikolla.
Navigoinnin tukeminen materiaalintuotannon näkökulmasta Jukka Vilen TTKK/Hypermedialaboratorio
Esteettömät oppimisympäristöt JAMK-ESOK
Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
HENKILÖSTÖKOULUTUS GLOBAALISSA YRITYKSESSÄ - Pilottiprojekti Nokia Mobile Phones Tuomo Rintamäki Teknillinen korkeakoulu Koulutuskeskus Dipoli Kansallisen.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
JavaStation haastaa PC:n oppilaitoksissa Pasi Häkkinen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio Multimedian monet muodot, Tampere-talo.
– GISEL-hanke 1 Lomakekysely oppilaille fysiikan opiskelusta Kalle Juuti Jari Lavonen Opettajankoulutuslaitos.
II opponointi KOPPELO-projekti. Projektiorganisaatio Jäsenet: * Minna Hillebrand * Markus Silván * Antti Vanhanen * Marko Ylitalo Tilaajat.
Jarkko Levasma TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Etäopetus multimediaverkoissa (ETÄKAMU) – kolme vuotta avointen oppimisympäristöjen tutkimus-, kehittämis- ja arviointityötä Seppo Pohjolainen & Heli Ruokamo.
Avoin oppimisympäristö (A&O): Matriisilaskenta I
TAMPEREEN TEKNILLINEN KORKEAKOULU Kirjasto- ja ATK-palvelu Kirjasto- ja ATK-palvelu Leena Huiku sähköposti Kirjasto asiakkaitten palveluksessa.
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
Tasogeometriaa alkuopetukseen
Projektin toiminta 1. Koordinaatiohankkeen laajentuminen - Vierailu uusiin hankkeisiin kevään 2012 aikana -”Vanhojen hankkeiden” tilanteiden koordinointi.
Projektin toiminta 1. Koordinaatiohankkeen laajentuminen - Vierailu uusiin hankkeisiin kevään 2013 aikana -Raahe, Akaa/Valkeakoski, Proficom -”Vanhojen.
Toistorakenne Toistorakennetta käytetään ohjelmissa sellaisissa tilanteissa, joissa jotain tiettyä ohjelmassa tapahtuvaa toimenpidekokonaisuutta halutaan.
Toistorakenne Toistorakennetta käytetään ohjelmissa sellaisissa tilanteissa, joissa jotain tiettyä ohjelmassa tapahtuvaa toimenpidekokonaisuutta halutaan.
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
SMART Table (Kaijan kokeilu)
Ainetyöryhmien työn aloitus
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön
PowerPoint-vinkkejä Jouni Huotari 11/16/2018 Jouni Huotari.
Esityksen transkriptio:

Tilastomatematiikkaa verkossa - Pythagoras-oppimisympäristö Heikki J. Mäenpää TTKK / DMI Hypermedialaboratorio Tampere Multimedian monet muodot KAMU -tavoitetutkimusten tulokset 21. -22.1.1999

Tausta Pythagoras on osa ETÄKAMUn luonnontieteiden pilottia. Heikki J. Mäenpää, 22.1.1999 Tausta Pythagoras on osa ETÄKAMUn luonnontieteiden pilottia. Tavoite Tavoite oli kehittää yläasteen ja lukion oppilaille sopiva tilastomatematiikan oppimisympäristö hyödyntäen Java-tekniikkaa Yhteistyötahoja Edita OY, Ylöjärven lukio ja Moision yläaste Ylöjärveltä, Teiskon, Pyynikin ja Kaukajärven yläasteet Tampereelta, Parolan lukio ja Hattulan yläaste Hattulasta, Kaurialan lukio Hämeenlinnasta

Oppimisympäristön rakenne Heikki J. Mäenpää, 22.1.1999 Oppimisympäristön rakenne Tila Sisältö Oppimateriaali Teoriaa, esimerkkejä, harjoitustehtäviä Työpaja Kommunikointivälineet, kyselytyökalu, WWW-editori Opettajainhuone Kommunikointivälineet, hallinnointityökalut Näyttely Valmiit tutkimusraportit

Kysely-työkalu Kyselytyö-kalulla voi tehdä oman kyselyn verkkoon, vastata kysymyksiin ja katsoa tuloksia.

Heikki J. Mäenpää, 22.1.1999 Käyttöesimerkki 1. Oma kysely Kyselylomakkeen suunnittelu (aihe vaikka toisesta oppiaineesta) Kyselyn julkaisu verkkoon ympäristön tarjoamalla työkalulla 2. Toisten tekemiin kyselyihin vastaaminen 3. Oman kyselyn tulosten tarkastelua Käytössä analysointityökalut Tulosten analysointitaitoja voi harjoittaa tutustumalla teoriaan ja tekemällä harjoitustehtäviä Tuloksista voi käydä keskustelua kommunikointivälineiden avulla 4. Oman tutkimusraportin kirjoittaminen

Tekniikkaa Netscape 4.06 (Java 1.1-tuki) WWW-sivulla monta applettia Heikki J. Mäenpää, 22.1.1999 Tekniikkaa Selain Netscape 4.06 (Java 1.1-tuki) WWW-sivulla monta applettia Palvelin Säilöö kysely- ja suoritustiedot RMI-yhteys WWW-sivun applettiin

Kokeilut Kokeilut järjestettiin keväällä ja syksyllä 1998. Heikki J. Mäenpää, 22.1.1999 Kokeilut Kokeilut järjestettiin keväällä ja syksyllä 1998. Oppilaiden mielipiteitä Oman kyselyn tekeminen oli mielenkiintoista Harjoitustehtävät käyttökelpoisia Tekniset ongelmat kiusasivat Opettajien mielipiteitä Ympäristö on käyttökelpoinen Konstruktiivinen opiskelu on mahdollista Syvällinen käyttö vaatisi runsaasti aikaa Tekniikan tulisi toimia varmemmin

Heikki J. Mäenpää, 22.1.1999 Johtopäätöksiä Toimivan oppimisympäristön rakentaminen ei ole helppoa: monia intressejä, yhteinen kieli?, teknisiä ongelmia Opettajien panos erittäin tärkeä Projektin alussa pitää valita halutaanko ympäristöltä varmatoimisuutta vai uusia ominaisuuksia. Java-tekniikan avulla on mahdollista tehdä elegantteja verkkosovelluksia Selainten Java-tuessa on vielä toivomisen varaa

http://matwww.ee.tut.fi/pythagoras Tulevaisuudennäkymiä URL: Heikki J. Mäenpää, 22.1.1999 Tulevaisuudennäkymiä Kehitys jatkuu uudessa A&O-projektissa Kyselytyökalun käyttö esimerkiksi arvioinnissa ja harjoitustehtävien kanssa Integrointi muiden oppiaineiden kanssa, koulujen välisen yhteistyön kehittäminen URL: http://matwww.ee.tut.fi/pythagoras