Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMarkus Tamminen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Avoin oppimisympäristö (A&O): Matriisilaskenta I
Seppo Pohjolainen, Heli Ruokamo Katja Pesonen, Vesa-Matti Hartikainen TTKK/DMI/HypLab ITK-2000
2
A&O Avoin Oppimisympäristö
Kehitystyö perustuu pedagogisten ominaisuuksien ja tekniikan sekä toiminnallisuuden huomioonottamiseen Rakenteinen oppimateriaali: Hierarkinen esitietovaatimusrakenne Interaktiiviset elementit A&O:n työkalut: Hypermediamateriaalin tuottamisen työkalut Navigointityökalut Kognitiiviset työkalut Kommunikointityökalut Ryhmätyön ja yhteistoiminnan työkalut Hallinnolliset työkalut
3
A&O Avoin Oppimisympäristö
A&O:n toimijat: oppija, opettaja, tutor, asiantuntija, tutkija, hallinto Autentikointi Lokitietojen kerääminen Tekniset ratkaisut: Netscape Navigator (asiakas) JDK 1.1, RMI, JDBC UNIX (palvelin) ORACLE tietokanta <URL:
4
A&O:n tilat
5
Autentikointi
6
Työhuone
7
Keskusteluryhmä
8
Sähköposti
9
Mediakeskus
10
Opetuskokeilu 30 opiskelijaa opiskeli 3 viikon ajan
matriisilaskentaa TTKK:ssa Opiskelijat pitivät opiskelun vapaudesta Luentomoniste oli hypertekstiä suositumpi Tietokoneen tarkistamat harjoitustehtävät olivat suosittuja Kommunikaatiotyökaluja pidettiin hyödyllisinä Keskimääräinen arvosana 3/5
11
Johtopäätöksiä Opetussuunnitelman tärkeys
Matemaattisen tekstin siirtäminen verkkoon on hankalaa Pedagoginen malli Sisältötuotannon malli - oppimateriaalin rakenne - aktiivinen oppimateriaali - vuorovaikutus (keskusteluryhmät) - ryhmätyö - oppijoiden tuottaman materiaalin hyödyntäminen. Opettajan rooli
12
Seppo Pohjolainen, Heli Ruokamo Matematiikan laitos
Hypermedialaboratorio
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.