VIRVE –hanke 11.5.2011.  Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN
Advertisements

Haastattelutekniikat
Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
WinhaWiivi Taija Oksanen Tähän syvätty kuva.
Opisopimuskoulutuksen laadun kehittäminen
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät syysseminaari Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Kuopio Lea Lakio.
Esitysgrafiikasta Harjoitus.
Ilkon työleiri Tervetuloa laajennetun työssäoppimisen työleirille!!!!
Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
SSKKY laadunhallintajärjestelmän itsearviointi 2014 Elise Anttalainen-Kulmala Mikko Kaskari.
Ilkka Virtanen Vaasan yliopisto & KKA:n Erikoistumisopintolautakunta1 Erikoistumisopintojen arviointi ja akkreditointi Yliopistojen täydennyskoulutuskeskusten.
OSTU-prosessi OK-opintokeskuksessa Lotta Pakanen 2014.
Projekti käsitteenä Projekti on selkeästi asetettuihin tavoitteisiin pyrkivä ja ajallisesti rajattu kertaluonteinen tehtäväkokonaisuus, jonka toteuttamisesta.
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
Toiminnan suunnittelu
Esitysgrafiikasta.
Oppisopimuskoulutuksen seminaari Rovaniemi Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Päivähoidon osallisuusfoorumi Alustava suunnitelma
Työpaikkakouluttajan ABC
Laatua ammatillisen koulutuksen arkeen LARK 3 -hanke Sari Mikkola
Työpaikkakouluttajan ABC
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
AHOT-sisällyttämishakemuksen vaihtoehtoja. Vaihtoehto 1) Etusivulla erikseen painikkeet korvaavuus- ja sisällytyshakemuksen luomiseen.
Keudan oppilaskuntien koulutus Keudan ohjeita oppilaskunnassa toimimisesta Erja Kärnä opiskelija-asioiden päällikkö.
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
Opinnäytetyön eteneminen ”Karjavaunu vai karuselli?” Case - Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma Hypa-seminaari
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Yhdestä kolme Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi Katri Lehtovaara & Tarja Vänskä-Kauhanen
Arviointi osana oppimisprosessia
Ohjeet Kandidaattiseminaariin integroitu kypsyysnäytesuorittaminen
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 Dialoog
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Ammatillisen koulutuksen laadunhallinnan arviointi ja järjestäjien tuki Anu Räisänen
Arviointi.
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Sähköiset yo-kirjotukset
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
TIPTOP-kokonaisuuksia
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
Selkokieli.
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Muokkaus Mari Lampinen,
Metallurgian seminaari
Historiamme Välitavoite Välitavoite Välitavoite Tänään Välitavoite
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
TOIMINNAN TILASTOINTI
Esityksen transkriptio:

VIRVE –hanke

 Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen eli se ei voi sisältää mitään kovin uutta  Kaikkien vertaisarvioijien tulee olla paikalla  Työnjaosta päätettävä etukäteen: antaako yksi palautteen vai miten palautteen anto organisoidaan  Koulutuksen järjestäjä päättää, keitä heidän puoleltaan osallistuu palautetilaisuuteen: johdon osallistuminen välttämätöntä  Esitellään kunkin arviointialueen tiivistetyt huomiot ja arviot ja niihin pyydetään kommentteja

 Kaikki vertaisarvioijat vastaavat raportista, koordinaattori vastaa kuitenkin viime kädessä siitä.  Yleensä loppuvaiheessa on 1 – 2 kirjoittajaa ja muut kommentoivat.  Eurooppalaisessa vertaisarvioinnissa raportti on määrämuotoinen.  Alustavan raportin ”kommunikatiivinen validointi”.  Ennen lopullista luovutusta annetaan vertaisarvioinnin kohteen kommentoitavaksi.

1.Kuvailulehti 2.Lyhyt kuvaus koulutuksen järjestäjästä ( 1 sivu) 3.Vertaisarviointimenettely 4.Laadun arviointialuekohtaiset arvioit kunkin kriteerin osalta 5. erikseen 6. Yleisarvio 7.Liitteet esim. ohjelma

- Koordinaattori ja arvioinnin asiantuntija valmistelevat  Vertaisarvioijien kommentit ja tarkistukset

 Keskustelut henkilöstön kanssa, myös johto osallistuu. - Kommentit ja muutosehdotukset

 On tarkoitettu ensisijaisesti koulutuksen järjestäjälle  Tavoitteena toki on, että kaikilla sisäisillä sidosryhmillä tulee olla mahdollisuus tutustua raporttiin (opettajat, opiskelijat ja muu henkilökunta)  Koulutuksen järjestäjä voi halutessaan toimittaa raportin keskeisille ulkoisille sidosryhmille.  Raportin tiivistelmän voi koulutuksen järjestäjä halutessaan julkaista esim. nettisivuillaan