Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTaisto Kyllönen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Ilkon työleiri Tervetuloa laajennetun työssäoppimisen työleirille!!!!
2
Tutustukaa yhdessä tuoteryhmänne kuvauksiin Poimikaa kuvauksista lyhyt tiivistys mallista Kenelle? Mitä laajentaminen tarkoittaa mallissa? Paljonko työssäoppiminen laajenee = vaihteluväli? Miten ohjaus toteutetaan? Mitä erityistä? Omaan ”tuoteryhmään” tutustuminen
3
Yksi kustakin tuotteistamisryhmästä jää paikalleen ja muut kiertävät yhden ryhmän eteenpäin Paikalle jäänyt kuvaa lyhyesti mallin keskeisimmät seikat Täydennetään ryhmän keskustelun pohjalta ja samalla laaditaan swot mallista 8min / ryhmä Learning cafe VahvuudetHeikkoudet MahdollisuudetUhat
4
OpiskelijaOpettajat Oppimisen tukipalvelut Työnantaja Työpaikkao hjaaja Joku muu, kuka? Kun tarve herää Prosessin suunnitteluv aiheessa Prosessin alussa Prosessin aikana Prosessin loppuessa Prosessin jälkeen
5
Rakenteet: työnjako, lukujärjestys, modulointi, työnkuvat Resurssit: aika, hlömäärä, laitteet, erityisosaaminen Pedagoginen johtaminen: strateginen johtaminen ja linjaukset, henkilöstön osaamisen kehittäminen ja prosessien johtaminen sekä muutosjohtaminen
6
Valitkaa itsellenne näkökulma, josta pedagogista mallia tarkastelette: Opiskelija Opettaja Oppimisen tukipalvelut Oppilaitos Työnantaja Työpaikkaohjaaja Varmistakaa, että mahdollisimman monta näkökulmaa on ryhmässänne edustettuna Näkökulman valinta
7
Jakautukaa kahteen ryhmään. Puolet aloittaa työskentelyn ja puolet seuraa sivusta. Akvaarion ulkopuolella seuraajat eivät voi ottaa kantaa keskusteluun kuuntelevat vain. Ensin prosessilakana 10min+5min+5min+5min…. Kunnes ruudukko on kaikilta osin huomioitu Seuraavaksi resurssilakana (nyt aloittaa toinen ryhmä kuin viimeksi) 10min+5min+5min+5min…. Kunnes ruudukko on kaikilta osin huomioitu Ihannetyöskentely akvaariotekniikalla
8
Kaivetaan esille pöytäliinat: swot + prosessi + rakenne Realistiset kuvaukset prosesseista ja rakenteista Kuvauksessa huomioitu nykytila + ihanne Yksi yhteinen kuvaus ryhmänne ”tuotteesta”. Voitte kuvata vaihtoehtoiset toimintatavat rinnakkain, mutta niin, että niistä muodostuu kokonaisuus Yhtä aikaa tulee työstää: prosessikuvausta ja rakenteita esim. tärkeimmät ohjausprosessit mallista ja mitä ne edellyttävät resursseilta ja rakneteilta Realistisen kuvan rakentaminen
9
RyhmäTyötilaLounasKahvitauko Nopeat polut (Sirpa)Isosali11.3014:30 – 15:00 Hitaat polut (Sirpa)Isosali11.3014:30 – 15:00 Yritysyhteistyö (Sirpa)Isosali11.3014:30 – 15:00 RuotsinkielisetTuulikin tupa11.3014.30 – 15.20 Ryhmämallit (Terhi)Mattila12.0014:50 – 15:20 Oppisopimus (Nina)Eerola12.0014:50 – 15:20 Atot työssäoppien (Nina)Eerola12.0014.50 – 15:20 Yhteinen lopetus 16:30 – 17:30 Iso Sali. Valmistautukaa esittelemään tämän hetkinen tilanne muille. 5min / ryhmä
10
30.10 jatketaan siitä, mihin jäätiin.
11
OpiskelijaOpettaja Oppimisen tukipalvelut OppilaitosTyönantaja Työpaik- kaohjaaja Joku muu, kuka? Edut Haasteet Kuvatkaa ruudukkoon tuotteen edut ja haasteet eri toimijoiden näkökulmasta Halutessanne voitte tehdä koko swotin kaikista näkökulmista
12
Lopuksi visuaalinen kuvaus, mikäli aikaa jää: = ensin powerpoint ja sitten posteri
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.