Kriittinen menestystekijämittari/arvioinnin kriteeritavoiteseurantavastuu Opiskelijoiden työllistyminen Kyselyt valmistuville opiskelijoille Tuloksellisuusrahoitus,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Läpäisyhankkeet ja ammatillisen koulutuksen kehittäminen
Advertisements

JYVÄSKYLÄN LUKIOKOULUTUS -LIIKELAITOS Perehdyttämisseminaari
2/2009 Ohjelmaesittely: Leonardo da Vinci We Mean Business! Kansainvälinen harjoittelija Erasmus - tai Leonardo da Vinci -ohjelman avulla Katriina.
Ammatillisen koulutuksen monet muodot 1.Ammatillinen peruskoulutus (53 perustutkintoa) Koko ikäluokka ja ennakoidut työelämän tarpeet huomioon. 2.Ammatillinen.
Laadun varmistaminen Jyväskylän koulutuskuntayhtymässä
LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
Näkökulma ammatillisen koulutuksen nykytilaan
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
PK-kehittämispalvelut
UUDENKAUPUNGIN AMMATTIOPISTO NOVIDA
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
Laatukriteerien pilotointi ja itsearvioinnin toteutus KAOssa Esa Oikarinen Koulutuspäällikkö Kainuun ammattiopisto.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Ilkka Virtanen Vaasan yliopisto & KKA:n Erikoistumisopintolautakunta1 Erikoistumisopintojen arviointi ja akkreditointi Yliopistojen täydennyskoulutuskeskusten.
Jukka Vehviläinen, DiaLoog AMMATTISTARTIN SEURANTA VUONNA 2010 Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä toteuttaa hankkeen, jonka aikana (v. 2010) suunnitellaan.
Jukka Vehviläinen / DiaLoog Ammattistartin seurannan keskeisiä tuloksia Seminaari
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Toiminnan suunnittelu
Polkuja läpäisyn tehostamiseen – tavoitteista näkyviksi teoiksi
KEHITYSKESKUSTELUT OPISKELIJOIDEN KANSSA
Laatuseminaari Laadulla tulosta Case – opiskelijapalautteen kerääminen ja käsittely.
Laadunhallinnasta vastaavien osaamisprofiilit
Oppisopimuskoulutuksen seminaari Rovaniemi Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Ajankohtaista tuloksellisuusrahoituksesta Suomen Oppisopimuskoulutuksen järjestäjät ry Lea Juhola.
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Toimitusjohtaja Petri Lempinen #ammatillinenkoulutus #työllistyminen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo/Simo Rista Kuva: Helsingin kaupunginmuseo Huippuosaamista.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. Ammatillinen koulutus Suomessa 2015 toimitusjohtaja Petri Lempinen Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys.
Ops 2016 ja arviointi.
Valtakunnallinen seminaari , Helsinki Insinöörikoulutuksen kehittäminen - Haasteet ja yrityselämä - Insinöörikoulutus ja opettajuus.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
SeAMK kehittämisohjelma Kehittämisseminaari Tapio Varmola.
Ammatillisen koulutuksen ohjauksen laadunvarmistus Pasi Kallioinen OHJAUKSEN MITTARISTO.
O PETUSMINISTERIÖ /Jukka Lehtinen / / 1. Ammatillisen koulutuksen tuloksellisuuden kehittäminen Koulutuspoliittisia tavoitteita:
Ammatillisen koulutuksen ohjauksen laadunvarmistus Pasi Kallioinen, Sataedu & VeeVee Virtanen, SAKU ry OPINTO-OHJAUKSEN MITTARISTO JA SEN KÄYTTÖKOKEMUKSET.
KJYn verkostotapaamiset PEDAGOGISEN OSAAMISEN JOHTAMINEN Millainen asema koulutusorganisaation pedagogisella johtamisella on muiden johtamisen.
Laatutyö ja KA Toiminnan kuvaaminen JY:n KA-tiimi
Johtamisen ketju kohti tuottavuutta Yrittäjän onnenpäivä Ossi Aura
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
1 PROSESSIN OMISTAJA Tutkimusjohtaja PROSESSIKUVAUKSEN HYVÄKSYJÄ Johtoryhmä PRSESSIKUVAUS LUOTU JA PÄIVITETTY Kesäkuu – lokakuu 2008 PROSESSIKUVAUS HYVÄKSYTTY.
Ajankotaista Skills Finlandin toiminnasta ja tulevaisuudesta
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus
Tuloksellisuusraha osana ammatillisen koulutuksen rahoitusta
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Oppijan verkkopalvelu eHOPS
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun 2018 informaatiotilaisuus Opetushallitus Opetusneuvos Jukka Lehtinen OKM/Ammatillisen koulutuksen.
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Laaja-alainen arviointi
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Tulospalkkiojärjestelmä PKKY:ssä
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Työelämäedustajien koulutus- ja yhteistyöpäivä Tanhuvaarassa
Vantaan ammattiopisto Varian strategia ja projektit
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

kriittinen menestystekijämittari/arvioinnin kriteeritavoiteseurantavastuu Opiskelijoiden työllistyminen Kyselyt valmistuville opiskelijoille Tuloksellisuusrahoitus, vaikuttavuusmittarista -Läpäissyt työllinen Yli 60% työllistyy Kyselyt keväisin -INKA -järjestelmä Mittaritietojen ilmestyttyä Oppilaitokset -apulaisrehtorit Kehittämistoiminnot Opiskelijoiden sijoittuminen jatkokoulutukseen Kyselyt valmistuville opiskelijoille Tuloksellisuusrahoitus, vaikuttavuusmittarista - Läpäissyt jatko-opiskelija 8 % lähtee jatko- opintoihin Kyselyt keväisin -INKA- järjestelmä Mittaritietojen ilmestyttyä Oppilaitokset -apulaisrehtorit Kehittämistoiminnot Opiskelijoiden osaamisen työelämävastaavuus Työelämässä toteutetut ammattiosaamisen näytöt Jokaisessa tutkinnossa toteutetaan -Näyttöjen palautejärjestelmä INKA Oppilaitokset - apulaisrehtorit Läpäisyasteen parantuminenOpintojen läpäisyaste 3,5 vuodessa opiskelun aloittamisesta Läpäisyaste 73,2 % (v %) - Tilinpäätös, Läpsy – hanke Oppilaitokset - apulaisrehtorit BSC näkökulma Asiakas ja vaikuttavuus Sasky tarjoaa läheisyysperiaatteella vetovoimaista ja korkeatasoista ammatillista perus-, lisä- ja täydennyskoulutusta. Sasky vastaa työelämän osaamistarpeisiin.

kriittinen menestystekijämittari/arvioinnin kriteeritavoiteseurantavastuu Toimiva johtamisjärjestelmä -Johtamis- ja strategiaprosessit -Talous- ja toimintasuunnitteluprosessit -OPS-prosessit -Osaamisen jakaminen ky:n sisällä -Tuloksellisuusmittariston käyttö -Strategian toteutumisen arviointi -Tyytyväisyyskyselyt -Mittaristoa kehitetään -Strategian arviointi kaksi kertaa vuodessa -Tyytyväisyyskysely kerran vuodessa -Tuotetaan raportit johtoryhmälle ja muille työryhmille, yhtymähallitukselle ja yhtymävaltuustolle -Varmistetaan toimenpiteet raporttien pohjalta Johtoryhmä Yhtymähallitus, Yhtymävaltuusto Laadukkaat opetus- ja ohjausprosessit-INKA-järjestelmän opiskelija kyselyt arviointisuunnitelman mukaisesti (päättö, lukuvuosi, top) Tuloksellisuusrahoitusmittarit Oma mittaristo -Keskeyttämisaste -Läpäisy -Paremmat kuin keskimääräiset arviot INKA-vertailussa -Keskeyttämisaste 8,5 % -Läpäisy 73,2 % (vuonna %) -Tuotetaan raportit johtoryhmälle ja muille työryhmille -Mittaritietojen ilmestyttyä -Tilinpäätös Johtoryhmä Vetovoimaisuuden lisääminen -Markkinointiprosessit -Opiskelijarekrytointiprosessit -Vetovoimaisuusindeksi (varsinainen haku) -Järjestämisluvan täyttöaste - 1 >100% -KOULUTA -järjestelmä -Tilinpäätös Johtoryhmä Laadunhallinnan osaaminen-Kuvatut prosessit -Toimintajärjestelmän kehittäminen -Prosessien kuvaamisen aloittaminen -Toimiva toimintajärjestelmä (dokumentointi ja käytännön toimivuus) -Itsearvioinnin kehittäminen -Strategian toteutumisen arvioinnin yhteydessä Johtoryhmä Alueellinen kehittäminen/ yhteistyöverkostot -Kehittämistoimintojen prosessit -Verkostohankkeiden määrä -Alueellinen/valtakunnallinen verkostotoiminta -Laaja alueellinen ja maakunnallinen edustus -Strategian toteutumisen arvioinnin yhteydessä Johtoryhmä Laadukkaat tukípalveluprosessit- Tyytyväisyyskyselyt-Kerran vuodessaJohtoryhmä BSC näkökulma Prosessit ja rakenteet Sasky:n toiminnan prosesseja kehitetään jatkuvasti ajantasaisten laatujärjestelmien avulla

kriittinen menestystekijä mittari /arvioinnin kriteeri tavoiteseurantavastuu Osaamisen kehittäminenKoulutuspäivät/henk. Opettajien työelämäjaksot Opettajat >5 pv Tukipalv. >2 pv Johto >4 henkilöstötilinpäätösJohtoryhmä Työkyvyn ylläpitoSairauspoissaolotalle/max 8pv/vuosi henkilöstötilinpäätösJohtoryhmä Yhtymähallitus TyötyytyväisyyskyselyToteutetaan kerran vuodessa henkilöstötilinpäätösHallintojohtaja Johtoryhmä Yhtymähallitus Henkilöstön vaihtuvuusAlle 10% vuodessa henkilöstötilinpäätösJohtoryhmä Yhtymähallitus KehityskeskustelutToteutetaan kerran vuodessa henkilöstötilinpäätösJohtoryhmä Koulutuspäälliköt Opettajien kelpoisuusTuloksellisuusrahoitus - Opettajien kelpoisuusmittari - Oma mittari 86,7 % Mittaritietojen ilmestyttyä Tilinpäätös Johtoryhmä Henkilöstön kehittäminenTuloksellisuusrahoitus - Henkilöstön kehittämismittari - Oma mittari 3% (talousarvi- ossa 0,5 %) 3% Mittaritietojen ilmestyttyä Tilinpäätös Johtoryhmä BSC näkökulma Uudistuminen ja työkykyisyys SASKY huolehtii henkilöstönsä osaamisen, työkyvyn ja motivaation ylläpidosta ja kehittämisestä sekä kannustavan työilmapiirin luomisesta.

kriittinen menestystekijä mittari/arvioinnin kriteeri tavoiteseurantavastuu Tulorahoituksen riittävyys Toimintatuotot % toimintakuluista > 107 %tammikuu-heinäkuu Tilinpäätös ky:n johto taloussuunnittelijat Tulorahoituksen riittävyys Vuosikate % poiston alaisista investoinneista > 100%tammikuu-heinäkuu Tilinpäätös ky:n johto taloussuunnittelijat Lainanhoitokyvyn riittävyys Lainanhoitokate> 1,5 %tammikuu-heinäkuu Tilinpäätös ky:n johto taloussuunnittelijat Maksuvalmiuden riittävyys Kassan riittävyys> 30 päiväätammikuu-heinäkuu Tilinpäätös ky:n johto taloussuunnittelijat Hanketoiminnan rahoituksen riittävyys Hankkeiden omarahoitusosuus < 35%tammikuu-heinäkuu Tilinpäätös ky:n johto taloussuunnittelijat BSC näkökulma Talouden ja resurssien hallinta SASKY:ssa turvataan koulutuksen ja kehittämistyön taloudelliset toimintaedellytykset. Tavoitteena on tuloksellisen toiminnan ja talouden yhteensovittaminen. Kuntayhtymän kaikkien tulosalueiden toiminta taloudellisesti vakaata, menestyksekästä ja tuloksekasta.