Palautekyselyjen tuloksia mobiiliopiskelusta ja oppimisesta Briitta Hiitola 2.12.2014.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Advertisements

Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat Sanna, Laura, Nelli, Pilvi, Anne-Mari, Emilia, Suvi, Katariina, Elsa, Veera, Marjo-Riikka, Monika LUKO 1B.
Toimintaohjeet opelle
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
QR- koodit ja mobiilitentti
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
TVT ja verkot opetuksessa ja oppimisessa Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
Oulun aikuislukio 2014.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
Taabor 2013 NU12. Arviointi  Mikä oli tämän ryhmän vahvuus tässä tapahtumassa?  Missä ryhmällä olisi ollut eniten kehittämistä?  Miten yhteistyö Nurmijärven.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
KAARINAN LUKION HARPPAUS Turun seudun lukiorehtoreiden syyspäivä
Kokemuksia virtuaaliopena toimimisesta
SMART Alanko, Jacoby, Silander, Kainulainen Miksi?
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Toimivia ratkaisuja – monenlaisia ja tuottavia malleja ja onnistuneita urapolkuja on jo olemassa Maahanmuuttajataustaisen opiskelijan ohjaaminen ja tuki.
Keke-kasvatus: kriittistä tarkastelua & onnistumisen avaimia
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Sairaalakoulu osana Kellokosken nuorisopsykiatrista hoitopolkua
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Poimintoja Sanomalehti opetuksessa -kyselystä. Kartoitimme Sanomalehtien Liitossa opettajien kokemuksia sanomalehden opetuskäytöstä, Sanomalehtiviikosta.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Ohjaajien perehdytys Tero Leinonen Koordinaattori Lasten tiedekerhot- ja leirit Kesä 2014.
Elina Kauhanen Vantaan ammattiopisto Varia, Talvikkitien toimipiste
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Toimintaohjeet opelle
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Ops seminaari Askola.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Laatutyö opettaja Luotu :42.
Yrittäjyyskasvatus oppimisen perustana
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Esityksen transkriptio:

Palautekyselyjen tuloksia mobiiliopiskelusta ja oppimisesta Briitta Hiitola

Missä, milloin ja miten palaute on kerätty Valmistavan koulutuksen vastuuryhmän (Taitavat) kehittämispäivät , Omnia aikuisopisto Ryhmäkeskustelu Lähihoitajaopiskelijat, Omnia aikuisopisto, kevät 2013 Lähihoitajaopiskelijat Salpaus ja koulunkäynnin, aamu-ja iltapäiväohjaajan ammattitutkinnon opiskelijat Turun aikuiskoulutuskeskus, syksy 2013 Kyselylomake (Google-Drive) Opettajia yhteensä 7, opiskelijoita yhteensä 21

Mikä muuttuu, kun kehitämme verkko-ja mobiiliopetusta (opettajat) Opetus voi olla ajasta ja paikasta riippumatonta Joustavuus lisääntyy Tulee yksi uusi oppimisympäristö lisää Mahdollisuus huomioida erilaiset oppijat Saadaan erilaisia opiskelu vaihtoehtoja Tilantarve vähenee Omaehtoisuus lisääntyy

Tiedon hankinta  enemmän opiskelijan vastuulla Opettajan ohjaus muuttuu ICT taidot lisääntyvät (opettaja ja opiskelija) Etätyö mahdollisuudet lisääntyy Opettaja lähtöisyydestä oppijalähtöisyyteen opetustapa EHKÄ UHKIA TAI HAASTEITA Yksilöllinen vuorovaikutus häviää Edellyttää opiskelijan kykyä ilmaista itseään kirjallisesti hyvin, jotta reflektointi voisi toteutua Miten käy lähiopetuksen? Aika?

Opiskelijoiden ideoita sosiaalisen median käyttämisestä opetuksessa Tehtävien ja etätehtävien anto Facebookin ryhmän seinälle. Facebook viestit tavoittaa nopeammin kuin moodle alustalle laitetut tai s.posti viestit. Laitteen pitää kuten nyt olla henkilökohtainen. Tavat käyttää syntyvät tarpeista ja mahdollisuuksista. Muistiinpanoväline, pystyy selvittää sanoja joita ei tajua nettiä käyttäen. sähköpostia pystyy seurata. Kuvat auttaa hahmottamaan. videoita näkee. Tämä on ollut erilainen mutta kiva juttu. Vaikkakin ei ole ollut niin kovassa käytössä niin uskon että auttaa kovastikkin opinnoissa, esim.näyttösuunnitelmassa.

Tarvittavien sovelluksien hankkiminen tehty hankalaksi koulun laitteelle. sehän olisi mahtavaa kun tunneilla olisi aina saatavilla ipod käyttöön tarvittaessa tai vaihtoehtona jos ei halua perinteisesti kynällä ja paperilla muistiin panoja tehdä Jatkakaa samaan malliin. Tämmöisiä suht yksinkertaisia ohjelmia on tämmöisen "ei niin tekniikan ihmelapsenkin" mukava opetella =) Paikalla voi tehtää pieniä sarjat meidän elämästä, oppimista ja sitten työpaikkassakin pienet pätkät joku vanhusihmisen elämästä, viimeiset vuodet, päivät, hänen vimeiset sanat ja toivomukset. Sitten se voisi lähettä hänen lähimäisille.

Miksi suosisit mobiiliopiskelua? Tietotekninen osaaminen on tarpeellista ja tässä muodossa se tulee helposti jokapäiväistä elämää. hauska, monipuolinen,värillinen koska se on lastemme tulevaisuudesta, meidän on kuitenkin otettava hyviä näistä asioita ja samalla varmistetaan turvallisuus, joista se voi olla myös vaarallista vaihtelua kynään ja paperiin. netti heti tarvittaessa saatavilla. Kätevää maailma kehittyy ja see on uusi uuden sukupolven oppimistapaa_kohtaa see on ihan normaalia oppimista kaikille. mobilistta oppii paljon uutta ja se käytännollinen. jos hallitsesin itse koneen voisin käytää sitä. On se tärkeää tänä päivänä osta erillisiä mobiili laitteita käyttää

Kaikkien kannattaa perehtyä erilaisiin tapoihin joilla voi helpottaa omaa opiskeluaan/työntekoaan ja tehdä siitä itselleen mieleistä. Periaatteessa akullisten mobiililaitteiden käyttö on mielestäni aika itsekästä touhua - mihin joudumme kaikkien käytettyjen akkujen kanssa? Eikö meidän pitäisi säästää maapallo lapsille? - vähemmän energiaa kuluttavia oppimisvaihtoehtoja! Suosittelisin, koska se on meidän tulevaisuus. Sillä saa asiat jäsenneltyä helposti. Tehtyä muistiinpanoja visuaalisin keinoin.