Kielot 4.0 8.10.2010. 1) Pedagogiset laatukriteerit 2) Sisällölliset laatukriteerit 3) Välineelliset laatukriteerit.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Advertisements

Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Virtuaaliammattikorkeakoulu Tuottamisen malli
Kokemuksia verkkopedagogiikasta
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
Hoplaa, Vopla! - laatukannustusta piloteille Sirpa Suntioinen Vopla-pilottien tapaaminen
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
Opetusmenetelmät Mitä opetusmenetelmillä tarkoitetaan
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
Verkko-opetuksen laadunhallinta ja - laatupalvelu -hanke VirtuaaliAMK-seminaari Ulla Ritvanen, Kuopion yliopisto Helsingin yliopisto.
Uusi Väylä Ammattiin asti Toteuttaja Tornion Työvoimalasäätiö Osatoteuttajia: Meri-Lapin Työhönvalmennussäätiö Kuhankosken erityisammattikoulu.
Verkko-opetuksen laatuseminaari 10. 2
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa? (tärkeimmät sisällöt) Marja Yli-Kerttula Äidinkielissä 4 opintoviikkoa, jotka sisältyvät ammattitaitoa täydentävään.
Verkko-opetuksen laatu yliopisto-opetuksessa Vopla-hankkeen esiselvityksen tulokset Janne Sariola, HY Annikka Nurkka, LTY Sari Tervonen, KuY Verkko-opetuksen.
Seminaarin tavoitteet Murmanskissa joulukuu 2010 Mare Rantaniemi ja Natalia Strelskaja Projektipäälliköt.
Kokonaisuus - mitä Virtukampus tarkoittaa tekemisenä? Dokumentoikaa käytännön esimerkkejä jokapäiväisestä työskentelystä osana Virtukampusta.
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Pohjois-Satakunnan Alueopiston askeleita verkko-opetuksen tiellä.
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Case TOPPIS Ammattiopisto Lappian kokemuksia työpajojen kanssa tehdystä yhteistyöstä Sanna Laihinen.
Projektitoiminnan opiskelu tietoverkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET.
Verkko-opetuksen laadusta Willit-IT -päivät, Lappeenranta Annikka Nurkka, LTY, Janne Sariola, HY Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Miten verkko-opetuksen laatua mitataan? VOPLA-työpaja VVYOP´
HENKILÖSTÖKOULUTUS GLOBAALISSA YRITYKSESSÄ - Pilottiprojekti Nokia Mobile Phones Tuomo Rintamäki Teknillinen korkeakoulu Koulutuskeskus Dipoli Kansallisen.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Aktivoi opiskelijoitasi!
Varmuutta ja vahvistusta vanhustyön lääkehoidon osaamiseen Tilaisuus, Paikka päiväys.
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Laatua verkossa ITK´06. Verkko-opetuksen laatuhankkeet Portaalissa julkaistavien aineistojen laatukriteerit Tuotteistaminen ja tekninen tuotekehitys VirtuaaliAMK:n.
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Anne Haarala-Muhonen Anni Tuomela Olli Wikberg
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Jyväskylän ammattiopisto
Mitä arviointiin liittyvät muutokset tarkoittavat? Työpaikkakouluttajahanke Omniassa
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Markku Lang Neljännet valtakunnalliset virtuaalikoulupäivät Opettaja digitaalisen oppimateriaalin käyttäjänä/ laatijana  vähintään.
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
Tuloksista ja niiden levittämisestä
Tervetuloa! OPS 2016.
Yhteisten palveluiden organisointi
Joustavat oppimispolut
Konstruktionismi - rakentelu aikuiskasvatustiede Avoin opetus
Käyttöliittymä.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
Kokeeseen vastaaminen
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Internet mediana Merkittäviä mediamuutoksia on tapahtumassa sähköisen viestinnän kentässä. Kehitys on voimakkainta digitaalisten medioiden (mm. multimedia.
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Itsemonitorointi verkkokurssilla
Osaan! – avaimia aikuisten perustaitoihin
Kuva: Samuli Paulaharju, 1907, Museovirasto, CC BY 4.0
Esityksen transkriptio:

Kielot

1) Pedagogiset laatukriteerit 2) Sisällölliset laatukriteerit 3) Välineelliset laatukriteerit

 Laadukas verkko-oppimateriaali : selkeä rakenne, tavoiteasettelu opiskelijan kannalta, autenttisuus, opiskelijan aiempi taitotaso huomioitu, yhteistoiminnallisuus, opiskelijan aktivointi, itseohjautuvuus, palautteen ja arvioinnin mahdollisuus

Laadukas oppimateriaali on  selkeärakenteinen  luotettava ja ajankohtainen  monipuolinen ja haastava  ottaa huomioon kohderyhmän

Laadukas verkkokurssi  toimii käyttäjän ehdoilla  sen opiskelupaikka löytyy helposti  on joustava ja johdonmukainen  on graafisesti selkeä  ottaa eri oppimistyylit huomioon  käyttää eri medioita tehtävissä tarkoituksenmukaisesti

 Herringtonin mallia tulisi täydentää myös hallinnollisella näkökulmalla  Yhteisöllisyys nousee merkittäväksi kriteeriksi

 Itä-Suomen Lääninhallituksen Verkko- opetuksen laadunvarmistusmalli  Virtuaaliammattikorkeakoulun laatukriteerit ja arviointityökalu  Voplan kyselylomake opiskelijoille