Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalisen median platform 24 Onlinella RunToShop-suosittelu on tehokas markkinointityökalu, joka valjastaa 24 Onlinen tyytyväisten asiakkaiden antaman.
Advertisements

Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Mediamainonnan muutosmittari Tammi-huhtikuu 2009.
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-heinäkuu 2009.
NYKYTILAKARTOITUS HANGOSSA - KOTIHOIDON ASIAKKAAN KÄYTÖSSÄ OLEVAT APUVÄLINEET JA TULEVAISUUDEN APUVÄLINETARPEET HENKILÖKUNNAN ARVIOIMANA (TOTEUTUS VIIKOT.
Mainonnan muutosmittari Tammi-toukokuu Mainontaan käytetty euromäärä (netto) (Ilman rivi-ilmoituksia) Toukokuu 2008 Tiedot perustuvat TNS Media.
Mediamainontaan käytetyn euromäärän kehitys kuukausittain ja kumulatiivisesti 2006 ja 2007 (muutos-% edellisen vuoden vast. ajanjaksoon)
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA TAVOITTEET KOHDE- RYHMÄT STRATEGIA ARGUMENTOINTI RESURSSIT TOIMEN- PITEET SEURANTA.
Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä
Mediamainontaan käytetyn euromäärän kehitys kuukausittain ja kumulatiivisesti 2006 ja 2007 (muutos-% edellisen vuoden vast. ajanjaksoon)
Menestyksellisen matkailuyhteistyön haasteet ja mahdollisuudet.
Asiakaspalvelu verkossa
Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
1 Suomi24 – Suomen suurin yhteisö •Kävijät –Noin eri kävijää/vko –Suomen suurin käyttäjien tuottama palvelu •Palvelut –Aloitussivu & haku –Keskustelu.
Enemmän toimeksiantoja
Mitä te oikein teette? Opiskelijoiden edustamien ammatteihin liittyvien videoklippien tms. suunnittelu ja kuvakäsikirjoitus.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-Lokakuu 2009.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Sanomalehti mainonnassa
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
MAINOSTAJIEN LIITTO MARKKINOINTIVIESTINNÄN PANOSTUSTEN KEHITTYMINEN LOPPUVUONNA 2004 VERRATTUNA ALKUPERÄISEEN BUDJETTIIN SALDO MAINOSBAROMETRI.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Palvelun muotoilu, Workshop
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Kärkimedia Paneeli Huomioarvon analyysi.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Yhteystiedot LogoNavigaatio Banneri - Facebook - Mainoksia Mainoksia Video Haku Nostoku va Otsikko Kuva.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Muuttuva työ digitalisaatiossa Kirjastonjohtajien neuvottelupäivät Perttu Kauppinen.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Naisten tietolähteiden käyttö
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Viini-lehden liiketoiminta printin ulkopuolella
Media Advertising Spend Q Media Advertising Spend total €256.4M
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Esityksen transkriptio:

Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media? Marko Orpana I-Mediat Oy

Mitä kylillä puhutaan?

Case Google Adwords Case: Budjetti 2 500 € 5 461 000 näyttöä 7 493 kävijää 0,33 kävijän hinta

Case Facebook

Case Youtube-mainonta Kohderyhmä: Ihmiset, jotka rakentavat. Kohdennettiin mainonta rakentaminen ja remontointi- videon yhteyteen. Budjetti 4 380 € 980 129 näyttökertaa 112 724 videon katselua 7 611 klikkausta Yksittäinen videon katselu maksoi 0,04 €

Mikä edellisiä yhdistää?? TARINA !

tai edes

Olemmeko olemassa? Lähde: Mainonnan Neuvottelukunta & TNS Gallup Oy

Onko meillä tarjottavaa? Asiakas lehti-ilmoittelu digipalvelut Vuokraovi Etuovi Autotalli MyyJaOsta Uranus display/ bannerit kupongit Palvelut.fi Tässä.fi aineisto-tuotanto Painotyöhotelli Crossmedia Viestintä-toimisto mobiili ja tablet mainonta

Tarve??

Kokonaistavoittavuus

ILMOITUKSEN HUOMIOARVO Pohjalaisen lukijamäärä 12+ v.: 64 000 (KMT 2013) Ilmoituksen huomioarvo 96% Ilmoituksen kontaktimäärä = > 61 400 SIVUHUOMIOARVO 96% Ilmoituksen huomanneista

Ilmoituksen saamat tulokset Kun suluissa on 7-10 on kysymys niiden vastanneiden määrästä, jotka ovat antaneet arvion 7-10 asteikolla 1-10. Muissa kohdin kerrotaan kyllä vastausten määrä. Huomioarvo on % kaikista, muut % ilmoituksen huomanneista vastaajista.

Osaaminen Asenne ja halu Markkinointisuunnitelma(llisuus) Digitaaliset tuotteet (muutkin kuin omat) Asenne ja halu Halu auttaa asiakasta hänen omassa liiketoiminnassaan