Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö."— Esityksen transkriptio:

1 Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö

2 Internet hallitsee ylivoimaisesti 15 ‒ 24-vuotiaiden mediapäivää 2 Tavoittavuus % Lähde: TNS Atlas 2012 (Intermedia) Tunti

3 3 Perinteisen TV:n katseluun jää 15 ‒ 24-vuotiailla entistä vähemmän aikaa Min/vrk Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus, 2002- 2007 ei sisällä vieraskatselua, 2008 alkaen vieras- ja ajassa siirretty katselu sisällytetty

4 4 Peräti 80 prosenttia 15 ‒ 24-vuotiaista kokee internetin tärkeimmäksi mediaksi, TV:n vain 14 prosenttia Lähde: Taloustutkimus Oy, eMedia 2013, kevät 2013

5 Alkoholilain muutos lyö kotimaista tv-alaa ja hyödyttää ulkomaisia nettipalveluja • Nuorten mediankulutus on muuttunut viime vuosina oleellisesti • Internetpalvelut, kuten Facebook ja YouTube, tavoittavat nuoret paljon paremmin kuin televisio • Internet on nuorille tärkein media ja he ovat ”online” koko valveillaoloaikansa • Nuorten tv-katselu vähenee koko ajan, ajankäyttö siirtyy internetiin kiihtyvää vauhtia • Mainosajan rajoittaminen televisiossa ei toimi toivotulla tavalla, kun mainonta siirtyy kotimaisesta televisiosta kansainvälisiin internetpalveluihin • Lainmuutoksen tosiasialliseksi vaikutukseksi jää sananvapauden kaventuminen ja kotimaisen tv-alan heikentyminen • Voittajia ovat mainoseuroja suomalaisesta mediasta imevät ulkomaiset internetjätit 5


Lataa ppt "Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google