Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAila Virtanen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö
2
Internet hallitsee ylivoimaisesti 15 ‒ 24-vuotiaiden mediapäivää 2 Tavoittavuus % Lähde: TNS Atlas 2012 (Intermedia) Tunti
3
3 Perinteisen TV:n katseluun jää 15 ‒ 24-vuotiailla entistä vähemmän aikaa Min/vrk Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus, 2002- 2007 ei sisällä vieraskatselua, 2008 alkaen vieras- ja ajassa siirretty katselu sisällytetty
4
4 Peräti 80 prosenttia 15 ‒ 24-vuotiaista kokee internetin tärkeimmäksi mediaksi, TV:n vain 14 prosenttia Lähde: Taloustutkimus Oy, eMedia 2013, kevät 2013
5
Alkoholilain muutos lyö kotimaista tv-alaa ja hyödyttää ulkomaisia nettipalveluja • Nuorten mediankulutus on muuttunut viime vuosina oleellisesti • Internetpalvelut, kuten Facebook ja YouTube, tavoittavat nuoret paljon paremmin kuin televisio • Internet on nuorille tärkein media ja he ovat ”online” koko valveillaoloaikansa • Nuorten tv-katselu vähenee koko ajan, ajankäyttö siirtyy internetiin kiihtyvää vauhtia • Mainosajan rajoittaminen televisiossa ei toimi toivotulla tavalla, kun mainonta siirtyy kotimaisesta televisiosta kansainvälisiin internetpalveluihin • Lainmuutoksen tosiasialliseksi vaikutukseksi jää sananvapauden kaventuminen ja kotimaisen tv-alan heikentyminen • Voittajia ovat mainoseuroja suomalaisesta mediasta imevät ulkomaiset internetjätit 5
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.