Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lillbacka – alustava tarjous Arjen Sankareita Finlandiatalolla.
Advertisements

Tutkimus ICT-alan myynnin esteistä Yhteenveto 2014
HALLITUKSEN JÄSENTEN TEHTÄVÄT YHDISTYKSESSÄ
Viestintä, tiedottaminen ja vuorovaikutus
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
PK-kehittämispalvelut
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
Blogit osana strategista markkinointia
Asiakkuudet luovalla alalla
Oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa
Laadukkaan asukasviestinnän mahdollisuudet
KULUTTAJANA VAIKUTAT LÄHELLE JA KAUAS TÄMÄN AINEISTON TUOTTAMISEEN ON KÄYTETTY MAA- JA METSÄTALOUSMINISTERIÖN TUKEA Kuva: Ruokatieto / Jussi Ulkuniemi.
Yritysidean testaus… …mitä odotuksia yrittämisestä?
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Nuoren itsetunto ja sen vahvistaminen
Slideshare koonti Mervi Isola.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
SUOMEN SALAOJAKESKUS OY
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus
Teemaryhmä 1: Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Toimintasuunnitelma Aloitusseminaari Marja Kopeli Katja Komonen.
OPISKELIJAKUNNAN SISÄINEN JA ULKOINEN VIESTINTÄ Mediatekniikan seminaari Janne Isopahkala.
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Kommunikaatio parisuhteessa
Viestintäsuunnitelma
Eteneminen Ylhäältä alas Pakko, pelko – pakottaminen ja pelottelu Havainnollistaminen, case-esimerkit – esim. kuinka paljon johtaja Turtiainen maksaa Aducatelle.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Esimiesviestintä.
#CMAX.gg Messuprojekti. Strategia #CMAX.gg ja strategia: toimii internet pelipalvelinten kauppapaikkana johtava pelipalvelinpörssi, josta asiakkaat haluavat.
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Puhelintyöskentely.
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
Hankekoordinaattori Päivi Ristimäki Puh
Akateeminen kirjoittaminen Tiedotteet
Videotuotanto SOK:lla Tehokas nettivideo -koulutus
Juhani Kettunen Yrityksen kilpailukykytekijät Yrityssuunnittelu ja johtaminen  yrityskulttuuri Asiakaslähtöinen toiminta – sisältää mm. tuotekehityksen,
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
SF 2007 (T.Hopeavuoren materiaali & Tekniikan viestintä) TYÖELÄMÄN ARKIVIESTINTÄ Vastaanottaja- ja tilanneanalyysi.
Työsuojelun toimintaohjelma
Sisäisen viestinnän merkitys työyhteisölle Tekijät: Jukka Hietaharju Pekka Kukkola RAT7SN2.
MITÄ VIESTINTÄ ON? Vuorovaikutusta eli yhteyttä toisiin ihmisiin ja ympäristöön Sosiaalista vaihtoa, jossa osapuolet vaihtavat keskenään mielipiteitä,
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Tutkimussuunnitelma 1. Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan?
PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.
Avoimen tuotteen hallintamalli Tuotteenhallinnan työpaja
Viestintä ja tiedottaminen Kuinka viestinnästä saadaan vaikuttavaa? Kuinka muut nuoret tavoitetaan tehokkaasti? Miten tiedotteemme lyö läpi mediassa?
ILVES ry:n viestintäsuunnitelma Sisäinen ja ulkoinen viestintä Sisäiseen viestintään kuuluu seuran tavoitteiden toteutukseen suoraan tai epäsuoraan liittyvien.
SÄHKÖINEN LASKUTUS Lähde: Taloushallinnon taitajaksi, 2014.
SUOMEN SALAOJAKESKUS OY
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
TU-C9290 Viestintä 2 Luento 4, Vastuuopettaja Miia Jaatinen, valtiot.tri, dosentti Kurssiassistentti Ilona Rahnasto.
Työelämän tekstejä sähköposti.
Mainonnan vaikutuskeinoja
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
Sisäinen viestintä organisaatioissa ja yhteisöissä Suomessa
THL:n asiakkuustyön ja CRMn vaikuttamissuunnitelma
Arvioinnista arkipäivää
Hissipuheen anatomia Kuka olet ja mistä yrityksestä.
Yrityskuva ja viestintä
Brändi sosiaalityössä
Viestintäsuunnitelma
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Markkinointisuunnitelma
Esityksen transkriptio:

Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta Sihteeri & Assistentti -päivien seminaariluennon runko Helsingin Messukeskus 4.9.2008

Viestintäsalot Oy Olemme täyden palvelun viestintätoimisto ja asiakkaita meillä on ympäri Suomea Yhteensä meillä on yli 50 vuoden työkokemus viestinnästä, markkinoinnista ja valmentamisesta suomalaisissa yrityksissä Kimmo Salo Lasse Tenhunen Pälvi Salo

Esityksemme sisältö Miksi olemme täällä? Mihin uskomme? Mitä tiedämme? Millainen ihminen on sihteeri? Mitä tehokas viestintä vaatii? Mitä on viestintä yrityksissä? Mitä viestintätehtäviä kuuluu sihteerille? Sihteerin viestinnällinen rooli ja toimenkuva Viestinnän keinot ja kanavat Käytännön vinkkejä hyvään viestintään Viestintätaitojen kehittäminen

Miksi olemme täällä? Seminaariluento Syksyn viestintävalmennukset Viestinnän kehittämisen avustaminen yrityksissä

Mihin uskomme? Viestinnän tarkoituksena on edistää liiketoimintaa Viestinnän huono hoitaminen vahingoittaa liiketoimintaa Viestintä ei ole tähtitiedettä: se on mahdollista hoitaa hyvin maalaisjärjellä ja oikealla asenteella

Mitä tiedämme? Suomalaisten yritysten viestintäosaamisessa on puutteita Viestintätoimistojen tarjoamissa palveluissa on puutteita Viestintä on kokonaisuus – ei kokoelma hokkus pokkus -konsteja Viestintää pitää hoitaa suunnitelmallisesti ja pitkällä tähtäimellä Kaikki viestinnän keinot ja kanavat kannattaa ottaa käyttöön

Millainen ihminen on sihteeri? Millaisia ominaisuuksia sihteerin tehtävien hyvä hoitaminen mielestäsi vaatii? Ovatko nämä samat ominaisuudet tärkeitä tehokkaassa viestinnässä?

Mitä on viestintä yrityksissä? Sisäinen viestintä Esimiesviestintä Työryhmäviestintä Sisäinen tiedottaminen Ulkoinen viestintä Yritysviestintä (talousviestintä, tiedottaminen, sidosryhmäviestintä) Mediasuhteet Maineenhallinta Markkinointiviestintä Brändin rakentaminen Asiakkuuksien hoitaminen

Mitä viestintätehtäviä kuuluu sihteerille? Sihteerin viestinnälliset tehtävät painottuvat usein sisäiseen viestintään Sihteerillä on merkittävä rooli usein myös ulkoisessa viestinnässä Sihteerillä on rooli aina myös markkinointiviestinnässä

Sihteerin viestinnällinen rooli ja toimenkuva Case-esimerkkinä suuren suomalaisen yrityksen toimitusjohtajan sihteerin viestinnällinen toimenkuva

Viestinnän keinot ja kanavat Sisäisen viestinnän, ulkoisen viestinnän ja markkinointiviestinnän keinot ja kanavat valitaan kohderyhmän mukaan Eri keinojen ja kanavien ominaisuudet on tunnettava, jotta niillä osataan puhutella oikeita kohderyhmiä Monikanavaisuus tarkoittaa sitä, että sanoma ja mielikuva vahvistuvat vastaanottajan mielessä sitä enemmän, mitä useammasta kanavasta hän saa viestin

Käytännön vinkkejä sisäisen viestinnän avuksi Palaverit Sisäinen tiedottaminen Sähköposti Henkilöstölehti intranet

Palaverit Säännönmukainen palaverikäytäntö osaksi kannustinjärjestelmiä Kaikkien päätösten ja niiden perustelujen dokumentointi

Sisäinen tiedottaminen Sisäinen viestintä tulee ennen ulkoista viestintää Jaettu tieto vahvistaa yritystä, salailu ja ristiriitaiset viestit heikentävät yritystä Sisäinen tiedote voi olla määrämuotoinen tai epämuodollinen Kirjallinen tiedote ei korvaa henkilökohtaista viestintää

Sähköposti Sähköpostin käytölle on luotava selkeät pelisäännöt

Henkilöstölehti Henkilöstölehden pitää olla tehty ammattimaisesti Henkilöstölehdessä pitää kuulua henkilöstön ääni Hyvin tehty henkilöstölehti on tehokas sisäisen viestinnän väline ja me-hengen kohottaja

Intranet Kuinka suuren osan yrityksesi työntekijöistä intranet todellisuudessa tavoittaa? Mikä on yrityksesi intranetin viestinnällinen rooli?

Vinkkejä ulkoiseen viestintään Hyvä tiedote Median toiminta Lehdistötilaisuus Maineenhallinta

Hyvä tiedote Tärkein ensin Suoraan asiaan, lyhyesti ja ytimekkäästi Koostuu faktoista Ei sisällä puhtaita markkinointiviestejä

Median toiminta Toimittajan tapa ajatella ja median toiminnan logiikka on syytä tuntea Mediasuhteita hoidetaan henkilökohtaisella tasolla Sähköiset kanavat kannattaa ottaa avuksi mediasuhteiden hoitamisessa

Lehdistötilaisuus Millä edellytyksillä lehdistötilaisuus kannattaa järjestää? Millainen on hyvin järjestetty lehdistötilaisuus? Mitä toimittajat lehdistötilaisuudelta odottavat?

Maineenhallinta Sihteerillä on usein koordinointi-, portinvartija- ja tiedonhankintatehtävä Sihteeri on yrityksen silmät ja korvat Sihteeri on yrityksen käyntikortti

Käytännön vinkkejä markkinointiviestintään Yritysilme täytyy määritellä Yritysilmettä pitää vartioida Yritysilmeeseen vaikuttavat kaikki pienetkin yrityksestä ulospäin näkyvät asiat: värit, kirjasintyypit, lomakkeet, kirjekuoret jne.

Viestintäosaamisen kehittäminen Viestintäosaaminen on merkittävä osa sihteerin ammattitaitoa Viestintäosaaminen on välttämätön edellytys organisaation menestymiselle Kaikkia viestinnän muotoja voi opetella ja kehittää

Kiitos mielenkiinnostasi ja antoisia messuja! www.viestintasalot.fi