Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Videotuotanto SOK:lla Tehokas nettivideo -koulutus

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Videotuotanto SOK:lla Tehokas nettivideo -koulutus"— Esityksen transkriptio:

1 Videotuotanto SOK:lla Tehokas nettivideo -koulutus 11.9.2014

2 Viestintä ja yhteiskuntasuhteet Kai Ovaskainen
Strateginen viestintä ja vaikuttaminen Kai Ovaskainen Monikanavainen sisällöntuotanto Kirsi Särkkä Uutistoimitus Lasse Tenhunen S-ryhmä-tasoisen viestinnän kehittäminen ja koordinointi S-ryhmää, SOK:ta ja S-ryhmän eri liiketoimintoja koskeva strateginen viestintä, maineenhallinta ja ryhmätasoinen kriisiviestintä ja sen kehittäminen SOK:n sidosryhmäsuhteiden ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen kehittäminen ja koordinointi SOK:n ja alueosuuskauppojen ylimmän johdon tuki  strategiseen viestintään, maineenhallintaan, kriisiviestintään ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen liittyvissä kysymyksissä Viestintäpäivystys klo 8-16 Kriisiviestintäpäivystys 24/7 Monikanavaisen sisällöntuotannon (viestinnällinen) suunnittelu ja koordinointi yhdessä liiketoimintojen kanssa Viestinnällinen sisällöntuotanto S-ryhmän omiin medioihin: Yhteishyvä, Yhteishyvä.fi, Yhteishyvä Live, Yhteishyvä Ruoka S-kanava (vain viestinnällinen sisältö) Ässä, Sintra Viestintäkanavien konseptit ja kehittäminen Yritysviestintä Viestintäpäivystys klo 8-16 Kriisiviestintäpäivystys 24/7 Nopea, monikanavainen tiedote- ja uutistuotanto AV-viestinnän kehittäminen ja tuotanto Talousviestintä Viestintäpäivystys klo 8-16 Kriisiviestintäpäivystys 24/7 Sisältöjä suurelle yleisölle ja henkilöstölle SOK MEDIA, Lasse Tenhunen

3 Viestinnän tekijät S-ryhmässä
SOK Media (Viestintä ja yhteiskuntasuhteet) SOK:n muut yksiköt, osuuskaupat ja S-ryhmän muut yritykset Asiakkaat Yhteiskunta Media SOK MEDIA, Lasse Tenhunen

4 Videotuotannon käynnistämisen vaiheet
1. vaihe: Lentävä lähtö videotuotantoon (lokakuu 2013 – helmikuu 2014) Sopimus pitkän linjan ammattilaisen (Filming Fact & Fiction Tmi Spåtti, Anssi Vuohelainen) kanssa, joka hoitaa kuvaamisen ja editoinnin alusta loppuun Tekeminen aloitettiin heti, aiheita välittömästi enemmän kuin resursseja tekemiseen 2. vaihe: Uutistoimituksen organisoituminen (helmikuusta 2014 eteenpäin) Uuden tiimin kokoonpano ja tekemisen raamit: Miksi, mistä teemoista ja minkälaisina konseptoituina sarjoina videoita tehdään? 3. vaihe: Sisältöjen monipuolistaminen (elokuusta 2014 eteenpäin) Mukaan tekemiseen animaatio-, infografiikka- ym. osaaja 4. vaihe: Jakelukanavien määrittely ja nopean tuotannon käynnistäminen (Loppuvuosi 2014) SOK MEDIA, Lasse Tenhunen

5 Videotuotannon resurssit
Videotuotannossa (kuvaaminen ja editointi) yksi ulkopuolinen yrittäjä (käytännössä vain meidän palveluksessa) ja yksi täysipäiväinen oma työntekijä + kolme käsikirjoittajan ja toimittajan roolissa toimivaa osa-aikaista työntekijää Tulevaisuudessa osaamista laajennetaan niin, että kaikki mukanaolevat voivat myös kuvata videoita Laitteistot ja ohjelmistot tällä hetkellä ulkopuolisen yrittäjän kautta, mutta jatkossa hankimme myös omaan käyttöön kevyttä tekniikkaa Vuosibudjetti vajaa euroa SOK MEDIA, Lasse Tenhunen

6

7 Yhteiskunnallinen vaikuttaminen
S-ryhmän toiminnan hyväksyttävyyden perustelu Tukee tavoitettamme olla vastuullisuuden edelläkävijä Kohderyhmänä kaupan alasta kiinnostuneet kansalaiset, media ja muut vaikuttajat Porin Suomi-Areena: Kenellä on oikeus kaupan palveluihin?

8 S-myytit: vastauksia yleisiin S-ryhmään liitettyihin uskomuksiin
S-myytit antavat tietoa ja kertovat oman kantamme meihin liitettyihin uskomuksiin, jotka elävät esimerkiksi netin keskustelupalstoilla Tukee tavoitettamme olla vastuullisuuden edelläkävijä Kohderyhmänä kaupan alasta kiinnostuneet kansalaiset, media ja muut vaikuttajat S-myytti: Omat merkit ovat huonolaatuista halpatuotantoa

9 Palvelun tai tuotteen lanseeraus
Joko tulossa olevan tai hiljattain käyttöön otettu/avattu ketju, palvelu, tuote tai toimipaikka (mittakaava yleisesti merkittävä) Pääasiallisesti liiketoiminnan tukemista, mutta lisäteemat voivat olla muutakin (työnantajakuva tms.) Toteutustapa vaihtelee lanseerattavan asian perusteella mutta konkreettisuus johtoajatuksena Näin löydät ravintolasi: raflaamo.fi

10 Suomalaisten oluttrendien jäljillä
Trendikatsaus Ajankohtainen trendi, jota avataan asiakkaiden, asiantuntijoiden ja toimipaikkojen henkilökunnan toimesta Trendi on suurempi kuin S-ryhmä, joten voidaan käyttää myös ulkopuolisia asiantuntijoita tai alan muita tekijöitä Lähestytään aihetta asia edellä, henkilöt eivät keskiössä, vaikka ovatkin aiheen asiantuntijoita Suomalaisten oluttrendien jäljillä

11 Tekijä tuotteen takana
Oma merkki -tuotesarjan suunnittelijan esittely Kertoo, että suunnittelu on suomalaista työtä (työllistävyys, sopivuus suomalaiseen tyyliin, tunneside suomalaiseen jouluun) House Aatonaatto-sarja

12 Kiitos! Kysymyksiä?


Lataa ppt "Videotuotanto SOK:lla Tehokas nettivideo -koulutus"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google