Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Blogit osana strategista markkinointia
Lauri Harju Osakas Myyntijohtaja
2
eri lukijaa/vko 48
3
500 bloggaajaa
4
Suurimpien blogitapahtumien järjestäjä
5
Asiakkaita
6
Mainonnan vaikuttavuus
Source: April 2012 Marketingcharts.com
7
60% on ostanut tuotteen, jonka he ovat löytäneet Indiedays-blogeista.
Ostokäyttäytyminen 93% lukijoista on nähnyt Indiedays-blogeissa uusia kiinnostavia tuotteita. 31% tekee useimmiten ostopäätöksen intenetissä, vaikka ostaisikin tuotteen kivijalkaliikkeestä. 60% on ostanut tuotteen, jonka he ovat löytäneet Indiedays-blogeista. Lukijatutkimuksen tiedot: TNS Gallup 2011 maaliskuu N=2.805
8
Case Olympus
9
Olympus PEN Peilitön järjestelmä- kamera
Pienempi kuin ”tavalliset” järjestelmäkamerat Tarjoaa samat ominaisuudet ja laadun kuin peililliset järjestelmäkamerat
11
Rohkea positiointi. Uusi tapa puhutella asiakkaita.
Perinteisesti kameroiden mainonta oli suunnattu miehille. Olympus löysi vapaan position nuorten naisten kohderyhmästä. Blogit on usealla toimialalla erittäin alihyödynnetty kanava
12
Markkinointiviestinnän linja vastaamaan uutta tavoitetta
- Aikakauslehdet, Suomessa mukaan myös blogit
13
2011: Mielipidevaikuttajat luomaan kiinnostavaa sisältöä
- Kameroita seedattiin bloggaajille
14
2012: Kameralle voimakas presenssi blogeissa
- Yhä enemmän kameroita bloggaajien käyttöön
15
2013: Bloggaajien kouluttaminen: tehot irti PENistä
- Kameroita, lisäosia ja koulutusta bloggaajille
16
Vuosisuunnitelma Blogit ovat nykyään ainoa markkinointikanava.
Lehtimainonnan budjetti siirrettiin blogimarkkinointiin. 2013 Valokuvauksen Koulutus lukijoille ja bloggaajille. Lisävarusteet. 2011 Kamerat esitellään sisällön kautta 2012 Kameran mahdollisuuksien esittely
17
Taktinen mainonta osana jokaista kampanjaa
18
3 vuoden yhteistyön tulokset
Olympus PEN-kameramalliston markkinointi rakentuu ainoastaan blogien ympärille. PEN-mallisto kamerat tunnetaan ”blogikameroina”. Peilittömissä järjestelmäkameroissa yli 50 % markkinaosuus. 73 % Pohjoismaissa ja Baltiassa myydyistä PENeistä myydään Suomessa. Suomen markkina-asema ainutlaatuinen globaalilla tasolla. Sama strategia jalkautetaan kaikkiin pohjoismaihin.
19
”Blogikameran” eli valkoinen PENin osuus myynnistä
PEN mini E-PM2 Suomi 50% (musta 47%, hopea 3%, punainen 1%) Muut Pohjoismaat 4% (musta 76%, hopea 12%, punainen 8%) PEN Lite E-PL5 Suomi 40% (musta 49%, hopea 11%) Muut Pohjoismaat 2% (musta 80%, hopea 18%) ”…erot osoittavat kuinka paljon kauppaa muut maat menettävät uudessa kohderyhmässä”
20
Johtopäätökset Blogimarkkinoinnilla on mahdollista saavuttaa erittäin merkittävät tulokset. Vaatii sitoutumista ja suunnitelmallisen toteutuksen. Sisältömarkkinointi on tehokas tapa vaikuttaa ostopäätöksiin. Tuotteen pitää lunastaa lupaukset. Myyntikulma pidettävä aina mukana. Yhä segmentoidummat kohderyhmät korostuvat blogitekemarkkinoinnissa.
21
Kiitos ajastanne! Kysymyksiä?
Lauri Harju Osakas, myyntijohtaja Indiedays Oy
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.