AO2 Opettajana ja kasvattajana TEKSTIILITYÖ Ryhmäohjaus 28.2.2008 klo 10.15 – 11.45 sh. 129 (tekstiilityön tila) Päivi Aalto

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jakson 3 lähestyessä. Tarkista valinnat Wilmasta • Ryhmiä ei vaihdeta kesken jakson. • Pidä huoli, että valitset riittävästi kursseja. • Jos haluat osallistua.
Advertisements

KIEKURA Turun Kielitivolin koulutusristeily BIENVENUE !
TULEVAISUUDENTUTKIMUKSEN VERKOSTOAKATEMIA (TVA)
Itsensä kuvaava tieto Media Technology DIGIWORKSHOP klo Aamukahvi klo Käytännön työpaja … ohjelma.xml.
SUOMEN OLYMPIA-AKATEMIA
Sivistystoimi Hankintabrunssi
Samran Khezri Turun yliopisto Kasvatustieteen aineopinnot
Mihin opettaja tarvitsee käyttöteoriaa?
Yksilölliset opetussuunnitelmat
”Siellä minä olen heidän keskellään”
Puhumalla paras – Puhvista käytännössä
3.45 3.40.
KALAJOKILAAKSON KOULUTUSKUNTAYHTYMÄ Educational Municipal Federation
Teknologia nyky-yhteiskunnassa Eveliina ja Ellimaija.
”Blended Learning” ja sen hyödyntäminen avoimen yliopisto- opetuksen kehittämisessä Avoimien yliopistojen valtakunnalliset neuvottelupäivät Turussa
PORTFOLION MÄÄRITELMÄ, TAVOITTEET JA SUHDE OPPIMISEEN
Viikko 3 (16. – ) 3. JAKSO ALKAA Maanantai: (16.1.) - Tiistai: (17.1.) -9.LK: Tutustuminen II-asteen oppilaitoksissa Keskiviikko: (18.1.) -Rästikoe.
Kirkon ja koulun uskontokasvatus
Vinkkejä ja esimerkkejä videoneuvotteluopetukseen Ann-Marie Haapasalo
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Samran Khezri Tampereen yliopisto Kasvatustieteen syventävät opinnot Koulutuksen laatu ja vaikuttavuus
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Perusopetuksen ryhmäkoko
Hyvän kirjoittamisen opetuksen ohjelman piirteitä.
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Tekstilajipohjainen kirjoittaminen ja arviointi
Tämän esityksen pohdittavana teemana on yleisen kehittämisen näkökulmasta koulun toimintakulttuuri Lähtökohtaisesti jokaisessa kouluyhteisössä tarvitaan.
Kollegavalmennuksen sovellus toisen asteen koulutuksessa Elina Lehto Tampereen Ammattiopisto.
Kestävän kehityksen kasvatuksen organisoituminen suurissa kunnissa
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Käsityön projektit Samansisältöinen käsityö Jyväskylän normaalikoulun opetussuunnitelmassa ©Riitta Huovila 2008 © Riitta Huovila 2008.
OPETTAJUUS JA TAIDON OPPIMISEN PERUSTEET
Kokemuksellinen oppiminen (Kolb, Jarvis, Boud)
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Hei, katsotaanpa netistä miten pääsen auditorioon! "Esteettömyys oppilaitoksissa" – tietopohja rakennusten opastuksen välineenä Seija Örn, Pohjois-Karjalan.
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
KSP9 KIRJONTATEKNIIKAT
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
OPETUSHARJOITTELU- SYMPOSIUMI : 2 kertaa vuodessa 2008-: kerran vuodessa.
Uudistuuko kemian opetus? Marja Montonen MMO Kemian opiskelijat yleissivistävässä koulutuksessa Ympäristö ja luonnontieto (1- 4) opp.
TAMPEREEN KAUPUNKI – TALOUS- JA STRATEGIARYHMÄ 1 Ennakkotietoja työpaikoista vuodelta 2004 Vuoden 2004 ennakkotiedot työpaikoista julkaistiin
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
KESTÄVÄ KOULUKULTTUURI NIINA MYKRÄ TOIMINNANJOHTAJA, SUOMEN LUONTO- JA YMPÄRISTÖKOULUJEN LIITTO KASVATUS JA YHTEISKUNTA –TOHTORIOHJELMA, TAMPEREEN YLIOPISTO.
Lukiolaisten tekstitaidoista Rantala, Jukka – van den Berg, Marko LUKIOLAISTEN HISTORIAN TEKSTITAIDOT ARVIOITAVINA. Kasvatus 44 (4), 394–407. Tutkimuksessa.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2016 Opetussuunnitelma uudistuu.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
Käspaikan identiteetti nyt
TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan.
Kieli itseilmaisun välineenä
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Nopolan koulu Opettajien veso
Ohjelmarunko LUENTO 1/11.1. SILTAVUORENPENGER 3A, ATHENA, SALI 261, HISTORIATIETOISUUS JA HISTORIAKULTTUURI LUENTO 2/13.1. SILTAVUORENPENGER 3A,
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
DEMO 5 Sonja Betancourt, FM
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Kielitietoisuus.
Filosofiaa lapsille -tehtävä (kaikille)
Anna Alftan Heikki Hannula
Yhdessä opettaen -PIENTEN LASTEN KOULU TERVETULOA KOULUTUKSEEN!
Pirita Seitamaa-Hakkarainen Johdatus käsityötieteeseen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Kouvolan Yhteislyseon
Esityksen transkriptio:

AO2 Opettajana ja kasvattajana TEKSTIILITYÖ Ryhmäohjaus klo – sh. 129 (tekstiilityön tila) Päivi Aalto

AO2 – miten etenemme? Ryhmäohjaus Jakso- & tuntisuunnitelman palauttaminen Opetuksen seuranta Opetuksen arviointikeskustelu & palaute Ryhmäkuuntelu Ryhmäkuuntelun arviointikeskustelu Harjoitteluraportti Loppuryhmäohjaus ???

Kirjallisuutta: Kojonkoski-Rännäli, S Käsityö kasvatuksen välineenä perusopetuksessa. Teoksessa Saloranta, O. (toim.) Ensimmäiset kouluvuodet perusopetuksen vuosiluokkien 1-2 opetus. s Pöllänen, S. & Kröger, T Käsityön merkitykset opetuksen perustana. Teoksessa Enkenberg, J., Väisänen, P. & Savilainen, E. (toim). Opettajatiedon kipinöitä. Suojanen, U Käsityökasvatuksen perusteet. Syrjäläinen, E Käsityön opettajan pedagogisen tiedon lähteeltä: Persoonalliset toimintatavat ja periaatteet käsityön opetuksen kontekstissa. helsinki. hakapaino. (Väitöskirja) Saatavilla osoitteessa Syrjäläinen, E Taidon opettamisen ihanuus ja kurjuus. Teoksessa Kaukinen, L. & Collanus, M (Toim.) Tekstejä ja kangastuksia. Puheenvuoroja käsityöstä ja sen tulevaisuudesta. ss. 108 – 118. Tampere. Artefakta 17.