Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan."— Esityksen transkriptio:

1 TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan seuraavien artikkeleiden välityksessä: Tutkiva oppiminen, Hakkaraisen malli Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K. Tutkiva oppiminen. DOP (Design-suuntautunut pedagogiikka) Linkki: Artikkeli: Vartiainen, H. & Enkenberg, J Learning from and with museum objects: design perspectives, environment, and emerging learning systems Educational Technology Research & Development. 61(5), tai linkki:

2 PBL (Ongelmaperustainen oppiminen)
Miriam Leuchter, Henrik Saalbach & Ilonca Hardy (2014) Designing Science Learning in the First Years of Schooling. An intervention study with sequenced learning material on the topic of ‘floating and sinking', International Journal of Science Education, 36:10, , (1. luokkalaiset) Han-Yu Sung, Gwo-Jen Hwang & Ya-Chi Chang Development of a mobile learning system based on a collaborative problem-posing strategy. Journal of Interactive Learning Environments, 24(3), (3. luokkalaiset) Caesar, M. Jawawi, R., Matzin, R., Shahrill, M., Jaidin, J. & Mundia, L The Benefits of adopting a problem-based learning approach on students’ learning developments in secondary geography lessons. International Education Studies, 9 (2), (yläkoulu)

3 Oheislukemistoa Hakkarainen, K Oppiminen osallistumisen prosessina. Aikuiskasvatus 20 (2), artikkelista Hakkarainen K Oppiminen osallistumisen prosessina Hakkarainen, K., Bollström-Huttunen, M., Pyysalo Riikka & Lonka, K. (2005). Tutkiva oppiminen käytännössä. Opettajan matkaopas. Helsinki: WSOY Hakkarainen, K., Lonka, K. & Lipponen, L. (2004). Tutkiva oppiminen. Järki, tunteet ja kulttuuri oppimisen sytyttäjinä. WSOY. Syrjälä, E. & Haverinen, L Näkökulmia taitopedagogiikkan. Kasvatus 43 (2), Poikela, E. & Poikela, S Ongelmaperustainen pedagogiikka eilen, tänään ja huomenna. Kasvatus ja aika, 4(4), Jerzembek, G. & Murphy S A narrative review of problem-based learning with school-aged children: implementation and outcomes. Educational Review, 65 (2), Vartiainen, H., Liljesröm, A., Enkenberg, J. & Pöllänen, S Design-suuntautunut pedagogiikka ja tulevaisuuden taitojen oppimiskulttuurit. Teoksessa J. Heikkinen, A.Juvonen, K. Mäkitalo-Siegl, H. Nygren & T. Tossavainen (toim.) Taitoa, taidetta ja teknologiaa – kohti uutta opettajankoulutuksen mallia. Reports and Studies in Education, Humanities, and Theology. Itä-Suomen yliopisto, Savonlinnan okl:n julkaisu: Heikkinen J., Juvonen, A., Mäkitalo-Siegl, K., Nygren, H. & Tossavainen, T. (toim.) Taitoa, taidetta ja teknologiaa – kohti uutta opettajankoulutuksen mallia. Reports and Studies in Education, Humanities, and Theology. Itä-Suomen yliopisto

4 Verkkoluentoja Youtube: DOP-lähestymistapoja
mm. Kai Hakkaraisen luento, ilmiöpohjaisen oppimisen hankkeita DOP-lähestymistapoja


Lataa ppt "TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google