LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Advertisements

Työpaikkaohjaajakoulutus 2 ov
Haluatko ammattiosaajaksi? - ammatillinen koulutus mahdollisuutena
Atto ja avaintaidot työssä oppien? Sirkka Hulkkonen.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Lähihoitajaksi kouluttautuminen
MATKAILUALAN PERUSTUTKINTO
AJANKOHTAISTA AMMATILLISESSA JA AIKUISKOULUTUKSESSA
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
Opiskelijan arviointi työpaikalla
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
TYÖPAIKKAOHJAAJIEN KOULUTUSOHJELMAN PERUSTEET 2 OV Aineisto koottu Heli Korkiakosken ( ) materiaalista.
1. Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö
Näyttötutkintojärjestelmä Tutkinnot Erilaiset tavat suorittaa tutkinto
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
ELINTARVIKEALAN PERUSTUTKINTO
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Ammattistartti Ammatilliseen peruskoulutukseen ohjaava ja valmistava koulutus, ammattistartti on  ohjaavaa  joustavaa  yksilöllistä valmistavaa koulutusta.
Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät syysseminaari Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Kuopio Lea Lakio.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
OSAAMISEN KARTOITUS AMMATILLISISSA OPPILAITOKSISSA
KOKKOLAN SOSIAALI- JA TERVEYSALAN OPISTO Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Lähihoitajan lupaus Lupaan lähihoitajana tehdä työtäni asiakkaan.
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Kiihdytetty opiskelupolku 2,5 v./SOTE 1. vuosi Kaikille pakolliset ammatilliset tutkinnon osat 50 ov Opiskellaan ryhmän mukana, 30 ov: Kasvun tukeminen.
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opetushallitus ja ammattitaitokilpailujen tulevaisuus Pasi Kankare
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
Työpaikkaohjaaja-koulutus ongelmaperustaisen oppimisen mukaisesti
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
VALMA Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus
Nuorten oppisopimus Liisa Uusitalo Tampereen seudun ammattiopisto
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Kokkolan ammattiopisto
Ammatillinen koulutus ja Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2008 – 2011 Laajennettu työssäoppiminen –hankkeen tavoitteet osana valtakunnallista työssäoppimisen kehittämishanketta Vertaisarviointi.
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.
Elina Kauhanen Vantaan ammattiopisto Varia, Talvikkitien toimipiste
Jouni Lehto 1 Tietopuolinen koulutus ja näyttötutkinto oppisopimuskoulutuksen laadun tukena.
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT OPPIPAIKKA TYÖSSÄOPPIMISEN LAAJENTAMINEN TUTKINTOON JOHTAVALLA OPPISOPIMUSKOULUTUKSELLA.
Oppisopimuskoulutuksen kehittäminen opetushallituksen uudessa organisaatiossa Oppisopimuksen tulevaisuus –seminaari Johtaja Pasi Kankare, Opetushallitus.
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu
Siirtymät koulutukseen ja työelämään
Aikuiskoulutus ammattikorkeakoulussa Opetusministeriön Koulutuksen ja tutkimuksen kehittämissuunnitelma 2003 – 2008: Yhtenä painoalueena aikuisten koulutusmahdollisuuksien.
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, Lähihoitaja (koulutus kestää 3 vuotta) Satakunnassa Porin ja Rauman WinNova Sataedu Harjavalta - Yhteishaun lisäksi.
Ritva Vartiainen Ajankohtaista toisen asteen sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutuksesta LAO - ILO.
Mihin koulutussopimusta ja nuorten oppisopimuskoulutusta tarvitaan?
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Matkailualan perustutkinnon perusteiden muutokset ja Opetusneuvos Merja Lahdenkauppi
Työpaikkaohjaaja-koulutus ongelmaperustaisen oppimisen mukaisesti
Opiskelijan ohjaaminen ja oppimisen arviointi
Kahden tutkinnon-info Tervetuloa!
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Opiskelijan ohjaaminen
SAIRAANHOITAJA 210 OP Sairaanhoitajan osaaminen: Sairaanhoitaja osaa ratkaista hoitotyön ongelmia, tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa ja vastata.
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Työpaikalla oppiminen - Tietoa ja terminologiaa (TET, TOP, työssäoppiminen, työharjoittelu, oppisopimus)
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
Vaasan ammattiopisto / cpa & kjo
Saimaan ammattiopisto Sampo
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
Esityksen transkriptio:

Kalajokilaakson koulutuskuntayhtymä Oulaisten ammattiopisto sote-yksikkö

LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov Nuorten koulutuksena 3 v. Aikuisten koulutuksena 2,5 v. Näyttötutkintona (valmistava koulutus, jonka jälkeen mahdollisuus osallistua näyttöön) Oppisopimuskoulutuksena

Opintojen rakenne YHTEISET OPINNOT 20 OV Pakolliset opinnot 16 ov Valinnaiset opinnot 4 ov VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT 10 OV AMMATILLISET OPINNOT 90 OV Tutkinnon yhteiset ammatilliset opinnot 50 ov Koulutusohjelmittain eriytyvät ammatilliset opinnot 40 ov

TUTKINNON YHTEISET AMMATILLISET OPINNOT 50 OV KASVUN TUKEMINEN JA OHJAUS 16 OV HOITO JA HUOLENPITO 22 OV KUNTOUTUMISEN TUKEMINEN 12 OV

KOULUTUSOHJELMITTAIN ERIYTYVÄT AMMATILLISET OPINNOT 40 OV opiskelija valitsee yhden koulutusohjelman, joka sisältyy tutkintoon Lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelma Ensihoidon koulutusohjelma Kuntoutuksen koulutusohjelma Mielenterveys- ja päihdetyön koulutusohjelma Sairaanhoidon ja huolenpidon koulutusohjelma Suu- ja hammashoidon koulutusohjelma (ei toteudu Oulaisissa) Vammaistyön koulutusohjelma Vanhustyön koulutusohjelma Asiakaspalvelun ja tietohallinnan koulutusohjelma

Työssäoppiminen päivähoidon yksiköissä KTO 5 ov päiväkoti (sis.näytön 1 ov) LANU 9 ov päiväkoti (sis.näytön 1 ov) 5 ov lasten sairaanhoito 4 ov erityislasten hoito

TYÖSSÄOPPIMINEN Työssäoppiminen perustuu lakiin (630/98) ja asetukseen (811/98) ammatillisesta koulutuksesta On osa ammatillista tutkintoa ja opetussuunnitelmaa On tavoitteellista, ohjattua ja arvioitua työpaikalla tapahtuvaa opiskelua Tavoitteena on, että opiskelija oppii työpaikalla osan tutkintoon kuuluvasta ammattitaidosta sekä saa valmiuksia työelämää ja elinikäistä oppimista varten

TYÖSSÄOPPIMINEN Tavoitteena konkreettisten asioiden oppiminen ja työelämävalmiuksien oppiminen Mahdollistaa oppimisen erilaisissa ympäristöissä Osaamisen syventäminen Edistää reflektointia ja kriittistä ajattelukykyä Edistää ammatillista kasvua ja kehittymistä Kehittää vuorovaikutustaitoja Kehittää vastuuntuntoa

TYÖSSÄOPPIMISEN KEHITTÄMINEN Opiskelijalähtöinen ohjaaminen Jatkuva yhteistyö / palautteet / tiedottaminen Miten oppilaitos voisi tukea ohjaajaa esim. rohkeutta puuttua opiskelijan osaamiseen Yhteys to – paikasta opettajaan, avoimuus Kam – www.TOV Työpaikkaohjaaja koulutus 2 ov

TYÖPAIKKAOHJAAJA KOULUTUS JOHDANTO 2 OPINTOJEN TAVOITTEET JA SISÄLLÖT 2.1 Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö 2.2 Opiskelijalähtöinen ohjaaminen 2.3 Työssäoppimisen ja näyttöjen toteuttaminen 2.4 Opiskelijan arviointi työpaikoilla 3 KOULUTUKSEN TOTEUTTAMINEN 4 MÄÄRÄT JA RAHOITUS