Kuntien paikkatietoseminaari 7. 2

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SPL Päätoimisten Coaching-ohjelma
Advertisements

Aktiivisen ikääntymisen teemapäivä
Perusterveydenhuolto 2012
V V V V V V V V V V V V Kuuden suurimman kaupungin päihdehuollon palvelujen ja kustannusten vertailu vuonna AV
Kotihoidon laskenta Päivi Tossavainen Raija Kuronen.
Vanhuspalvelujen kirjaamisen haasteet
Paavo Voutilainen Sosiaalijohtaja
UKJ ja rajapinnat muihin järjestelmiin
SOTE-ESITYKSEN ARVIOINTIA Juhani Lehto
Henkilökohtaisen avun keskus Kaakkois-Suomeen Oma koti – oma elämä –seminaari
Webauto – koulutusten hallintasovellus
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
HOTELLI JA RAVINTOLA-ALAN PERUSTUTKINTO NÄYTTÖ
Marttilan kunnan suunnitelma ikääntyneen väestön tueksi vuosille Ikäihmisten palveluiden tulevaisuuden visio Osallistava ja turvallinen kunta,
Muistitiimi Laki ikääntyneen väestön toimintakyvyn
Kotipalvelut Eija Bouras Ky
Soili Hyvärinen Pääkaupunkiseudun Omaishoitajat ja Läheiset ry
Edusos- hanke Sosiaalialan tietoteknologiahankkeiden tapaaminen Stakes Edusos- hanke/ Jan Salin 2008.
Yhteishankintakoulutuksesta apua rekrytointiin
Paikkatietojen hyödyntäminen Turun sosiaali- ja terveystoimessa sekä kasvatus- ja opetustoimessa Katariina Hilke Turun kaupunki / Strategia ja viestintä.
Lohjan kaupungin asiakaspalvelukyselyjen tulokset 2008.
SoftOne Mobiili Tuote-esittely anställda Kahdenlainen Mobiili Henkilöstö Tilaustenkäsittely Työaikaraportointi ja -vuorosuunnittelu Urakoitsijain.
Ikäihmisten ravitsemus -ei vuosia elämään vaan elämää vuosiin
TRAPPAN Portaittain töihin välityömarkkinoiden kautta Projektipäällikkö Johanna Torppa Projektikoordinaattori Merja Virkkala.
Vaikeasti puhevammaisten tulkkipalvelu
SAIRAANHOITAJAN PUHELINNEUVONTA 24/7
NEUVOLAN PERHETYÖ
V V V V V V V V V V V V Kuuden suurimman kaupungin päihdepalvelut
Sastamalan kaupunki SASTAMALAN TALOUS VUOTEEN 2012 Valtuustojen seminaari Elina Alajoki.
Asunto ensin-periaate Asunto lähtökohta ja perusedellytys kuntoutumiselle:  asiakkaan ei tarvitse osoittaa asumisvalmiuksiaan ”ansaitakseen” asunnon 
Terveydenhoitajana kotihoidossa
Anna-Riitta Airaksinen vs. vanhuspalvelujohtaja
Eija Peltonen, TtM, suunnittelija
HAJAUTTAMISEN IDEAA SEPPO RÄSÄNEN SAVONIA-AMMATTIKORKEAKOULU TERVEYSALA, KUOPIO Ohjelmistotekniikka ja projektinhallinta, 4 op.
Tiina Hellman Palveluseteli Laukaassa Tiina Hellman Palvelusetelit vanhusten palvelujen tulosyksikössä Tilapäinen kotihoito, jonka järjestäminen.
Hyvinvointialan yrittäjyyden kasvuohjelma HYRRÄ Ohjelmajohtaja Jarmo Kauppinen Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö JOSEK Oy Alueet ja hyvinvointi.
VAIKUTTAVUUS Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit
Oivaltamisen iloa Anna-Liisa Karjalainen, IT-suunnittelija, TAMK
Avustajapalvelu kuntien avopalvelujen täydentäjänä
Yksityinen palvelutuotanto sosiaali- ja terveyspalveluissa 2009
1 Turun kaupunki, Sosiaali- ja terveystoimi Investointilaskelma Case: Mobiilijärjestelmän hankinta yhdistyvään kotihoitoon TIIVISTELMÄ Petri.
Kotihoidon laskenta Riikka Väyrynen Raija Kuronen.
Oma koti - osaprojekti Kohti sujuvampaa arkea. Mistä on kyse? Tavoitteena on, että pystymme täyttämään kasvavan asiakastarpeen järkevästi siten, että.
1 ASIAKAS/PALVELIN -JÄRJESTELMÄ Järjestelmän tarkoituksena on mahdollistaa käyttäjän kyselyt tietokantaan asiakasohjelman avulla. Asiakasohjelma ottaa.
RELAIS – kaukopalveluohjelmisto tilannekatsaus Asiantuntijakokoukset Minttu Hurme.
Merja Jokela1 LAHDEN MALLI Merja Jokela Vastaava hammashoitaja Lahti.
Tietovarastoinnin tavoitteet ja tilanne Oulun seudun koulutuskuntayhtymässä Samuli Malinen Oulun seudun koulutuskuntayhtymä.
KOTIHOIDON LASKENNAN KOULUTUS Raija Kuronen.
MOBIILIHOIVA turvallisen kotihoidon tukena – Marja Gröhn-Rissanen, TtM, lehtori Savonia- ammattikorkeakoulu, Hyvinvointiosaamisalue,
Sote-tieto hyötykäyttöön - strategia 2020 Tieto hyvinvoinnin ja uudistuvien palveluiden tukena.
SKENAARIOT - organisaationäkökulma
Muutamia tärkeitä asioita
Terveisiä kentältä erikoissairaanhoidon näkökulmasta
Koulutuksen tavoite Tavoitteena on, kehittää sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön valmiuksia havaita ja arvioida kotonaan asuvien asiakkaidensa palo-
Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon
Turvapalvelut alkaen -vaihtoehtojen vertailu
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategia 2020 ja sen toimeenpano - Kori 3: Tiedon jalostaminen ja tiedolla johtaminen.
Oulunkaaren toiminnallinen osakokonaisuus
Perusterveydenhuolto 2016
Turvapuhelinpalvelu (kuva).
Data Care - Datapalvelu Palvelupaketti suojareleiden datan hallintaan
THL - Eurykleia Henkilöstö- ja talousasioiden suunnittelu- ja raportointijärjestelmän määrittely TP 4 agenda Toiminnallisuuden läpikäynti I (Henkilöstöhallinto)
AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen
Maakunnan digipalvelut järjestämistehtävässä
Minna Lahnalampi-Lahtinen Palvelupäällikkö Hoiva-asumisen palvelut
Osallisuuden toimintamalli
Osallisuuden toimintamalli
SoteDigin kuulumiset
JÄRJESTÄJÄN TEHTÄVÄT Maakunnan järjestäjän digipalvelut
Osallisuuden toimintamalli
Esityksen transkriptio:

Kuntien paikkatietoseminaari 7. 2 Kuntien paikkatietoseminaari 7.2.2012 Imatran kaupunki Kotihoito Anu Kotanen Kotihoidon osastonhoitaja

Imatra taustaa Asukkaita n. 28 500 Säännöllisen kotihoidon asiakkaita n. 250 Kotihoidossa 52 työntekijää Kotihoito ympärivuorokautista Käyntien määrä/ asiakas: 1 käynti/ kk - 6 käynti/ päivä Yhden käynnin pituus: 10min/käynti - 120 min/käynti

Lähtökohdat Vanhusväestön kasvu Valtakunnalliset linjaukset Laitospaikkojen vähentäminen Kotihoidon kehittäminen Henkilökuntaresurssit Mitoitukset Saatavuus Kotihoidon kenttätyön hahmottaminen Työnjako Työaikaselvitys 2008 -> ”Uudistamalla välillisten työtehtävien toteuttamistapoja, on mahdollista lisätä kotihoidon välitöntä asiakastyötä kiireen tuntua lisäämättä.”

Abakus -järjestelmä Optiscan Oy Kotihoidon toiminnanohjausjärjestelmä Kotikäyntiin liittyvät asiakastiedot välittyvät hoitajille mobiilisti Perustiedot Hoito- ja palvelusopimustiedot Käyntikohtaiset tiedot Seurannat Tilastointi reaaliaikaista Asiakastietojen hallinta (päätepää) Käyntien hallinta (lisäys/poisto/siirto/poissaolot)

Abakus ja hyödyt Asiakas: - Yksilöllinen, oikea-aikainen, laadukas kotihoito Tarvittavat asiakastiedot reaaliaikaisesti saatavilla (perustiedot, hoito- ja palvelusopimuksen tiedot) Käynnin tiedot (käyntiaika, kesto, sisältö, suunnitellut seurannat) Hoidon arviointi Laskutuksen oikeellisuus ja reaaliaikaisuus Mahdollistaa aikaperusteisen laskutuksen

Abakus ja hyödyt Sosiaali- ja terveystoimi: Kotikäyntimäärän muutos/työvuoro 2008 - 2011: 44% 7,5 -> 10,8 käyntiä Resurssien kohdentaminen oikein asiakkaiden tarpeisiin Reaaliaikainen työntekijöiden työtilanteen seuranta Tasapuolinen töiden jakautuminen Läpinäkyvyys Poissaoloissa sijaistarpeen arviointi Muutostilanteissa työn suunnittelu ja hallinta Raportit ja tilastot Asiakaskäyntien suunnittelu Sijaisten hankinta Kasvavaan asiakasmäärään / vaativampien asiakkaiden hoitoon varautuminen

Effica - Abakus Integroitu Effican navigaattoripuuhun Yhteys Efficasta asiakkaan HOPSille Abakukseen Effica ER tietokannan kautta saadaan: Mittaustulokset (RR, paino) Käynnit ja varaukset Perustiedot (mobiili) Ei - kotihoidon asiakkaat Äkilliset kotikäynnit, hälytyskäynnit

Tulevaa Sähkölukot Kotikäynnit voidaan aloittaa/lopettaa suoraan kotoa/kotiin Omaisille mahdollisuus seurata asiakkaan hoitoa palvelimen kautta Yksityisten palvelutuottajien ja kolmannen sektorin yhteistyö Esim kauppapalvelu, ateriapalvelu

Kiitos