Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Kotipalvelut Eija Bouras Ky
Perustettu 2004
2
Historia Perustettu keväällä 2004 tmi Aluksi yksin yrittäjänä
Uskallus heittäytyä 2005 Ky:ksi v 2007 Nyt: 16 työntekijää, mm. sairaanhoitaja, sosionomi amk, lähihoitajia, kodinhoitajat ja siivoojia
3
Toiminta Helppous, vanhuksella ei montaa eri ”toimijaa”
Perinteiset kotipalvelut ; kaikki palvelut samalta toimijalta periaatteella Helppous, vanhuksella ei montaa eri ”toimijaa” Vanhusten päivätoiminta Lahti/Asikkala Ateria-kuljetukset: Asikkala, Padasjoki, Lahti n ateriaa päivittäin, kolme ateria-kuljetus autoa
4
Miksi kasvuun? Selkeästi nähtävissä julkisen sektorin hätä!
Puute tekijöistä julkisella puolella, joustamaton rakenne ja koulutuksen puute Huoltosuhde muuttuu Vanhuksia ja avuntarvitsijoita tulee jatkuvasti VAUHDILLA lisää Hitaasti, mutta varmasti
5
Perusteluja palvelujen kasvun jatkumiselle
Ihmisten arvostus vapaa-aikaa kohtaa muuttuu, kotitaloustyötä hankitaan ulkopuolelta Julkinen sektori yksityistää osan omasta palvelutuotannostaan, esim. PALVELUSETELIT Palveluiden tarjonta kehittyy entistä enemmän kuluttajien tarpeisiin soveltuviksi Helppous ostaa yhdeltä palveluntuottajalta kaikki tarvittavat palvelut
6
MENNEISYYTEEN EI OLE PALUUTA
Vaan tulevaisuuden haasteet on kohdattava yhdessä!
7
Palvelusetelin käytöstä
Hyvänä esimerkkinä LAHDEN KAUPUNKI Palveluseteli on vaihtoehto kunnan itse tuottamalle tai ostamalle palvelulle Lahdessa palvelusetelit käytössä: säännöllisen kotihoidon käynnit, väliaikaiset kotihoidon käynnit, omaishoitajien vapaapäivät (110 e) , omaishoidettavien päivätoiminta (42 e), tehostettu palveluasuminen, vammaispalvelut ( henkilökohtaisen avun tilapäisjärjestelyissä)
8
Käyttäjä opastettava kuinka toimia, ja tiedotus yrittäjille selkeää ja ohjeet yksinkertaiset
Palveluseteli henkilökohtainen, eikä voi käyttää muuhun kuin siihen tarkoitukseen mihin myönnetty Lahdessa löytyy palveluraportit ja ja ohjeet yrittäjille
9
HUONO esimerkki: Peruspalvelukeskus OIVA
Sekavat käytännöt, eri kunnat eri käytännöt, sekavat raportit ja asiakkaat eivät saa selkeää opastusta asioihin, puhumattakaan yrittäjistä Toivottavaa: KOKO MAAHAN samat HYVÄT käytännöt, tai vähintään maakuntaan!
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.