Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

SAIRAANHOITAJAN PUHELINNEUVONTA 24/7

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "SAIRAANHOITAJAN PUHELINNEUVONTA 24/7"— Esityksen transkriptio:

1 SAIRAANHOITAJAN PUHELINNEUVONTA 24/7
Työkaluja perusterveydenhuollon päivystykseen , Eija Jääskeläinen sh

2 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Toimiva kokonaisuus STM:n rahoittama pilottikokeilu  Kainuun keskussairaalan omaa toimintaa  Kainuun maakunta -kuntayhtymän toimintaa *vakituisia työntekijöitä 7 *vuoden 2011 alusta lisäksi ns. varusmieslisä määräaikaisena vuoden 2011 loppuun asti. Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

3 Perustehtävä Kainuussa
Päivystyspalveluiden saavutettavuus 24h/vrk Nopea yhteys terveydenhuollon ammattilaiseen Hoidon tarpeen ensimmäinen arviointi kokeneen ammattilaisen toimesta Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

4 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Tukea asiakasta kotihoidon ohjauksen ja neuvonnan avulla silloin kuin vaiva tai ongelma ei vaadi päivystysvastaanotolla käyntiä Päivystyspoliklinikkatoiminnan resurssien oikea käyttö Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

5 Keinoja tehtävän suorittamiseksi
Kokenut henkilökunta Välitön mahdollisuus konsultoida lääkäriä 24h/vrk Asiakkaan tietojen kirjaaminen sähköiseen potilaskertomusjärjestelmään Tasalaatuinen osaaminen, mahdollisuus käyttää ajankohtaisinta tietoa Puheluihin vastaavien hoitajien osuus toiminnan käynnistämisessä ja kehittämisessä suuri Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

6 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Toiminta Yhteydenottoja n. 3000/kk Soittajista 60 % on naisia Soitot koskevat kaikenikäisiä Soittoja myös vuodeosastoilta, hoivakodeista, poliisilta Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

7 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

8 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

9 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

10 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Toiminnan tuloksia Terveyspalvelujen saatavuus on parantunut Potilaat sujuvasti esh:n lääkärin vastaanotolle Hoidon tarpeen arviointi, kun asiakkaalla ensikontakti terveydenhuoltoon Asiakkaan neuvonnan ja ohjauksen tehostuminen (oma- ja itsehoito) Kotihoidon, hoitokotien ja omaishoitajien neuvonta- ja tukipiste Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

11 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Päivystyspoliklinikan resurssien oikea käyttö *Jos puhelinneuvontatoimintaa ei olisi ollut, vastaajista 74 % olisi hakeutunut päivystysvastaanotolle ja 2,5 % ajanvarausvastaanotolle (Ympärivuorokautisen puhelinneuvonnan palautekyselyt ) Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

12 Toimintaan kytketyt lisäpalvelut
Kriisiryhmä Turvapuhelut Sosiaalitoimi Yhteistyö Puolustusvoimien kanssa Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

13 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Yhteystiedot: puh Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja

14 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Lähteet Huusko, S. Hoidon tarpeen ensimmäinen arviointi Kainuussa, Power point esitys Kainuun maakuntakuntayhtymän puhelinneuvonnan tilastot v Martikainen E, Turunen A, Äijälä O, Puhelinneuvonta dokumentaation vaatimuksen mukaisuus ja puhelinneuvonnan vaikuttavuus, PKSSky, projektiyksikkö Joensuu 2006 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja


Lataa ppt "SAIRAANHOITAJAN PUHELINNEUVONTA 24/7"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google