Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SMOOTHISTI TYÖELÄMÄÄN OPPISOPIMUKSELLA
Advertisements

Projektipäällikkö Päivi Tiilikainen
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Pelillisyys opetu sessa
– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)
Opetusmenetelmät sekä kontaktiopetuksen ja itsenäisen työn suhdeluvut ammattikorkeakouluissa Ryhmätyöskentely
”Tulevaisuus on ammattiosaajissa”
”Laadukasta osaamista ja ammattitaitoista, pätevää väkeä” AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN OPETUKSEN LAADUN ITSEARVIOINTI Anneli Airola, Pohjois-Karjalan.
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
Työssä kirjoittaminen
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
METSÄALAN PERUSTUTKINTO
Energiansäästöä verkossa interaktiivisen sarjakuvan avulla ITK´01 Areena 1 Katja Pesonen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
VERKKO-OHJAUKSEN SUUNNITTELU – OPISKELUN JA OPPIMISEN OHJAUS
Musiikkiteknologian opetussuunnitelman harmonisointihanke
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Perusopetuksen ryhmäkoko
Koulutuksen keskeyttämisen ehkäisy Pedagoginen kehittämistyö Toukokuu 2014 Sauli Korhonen, Mari Kukkola ja Marja Ruotsalainen.
MONKEY 2008 JA OPTIMA OPPIMISYMPÄRISTÖ Aloitusseminaari Juha Knuuttila Miksi käytämme Optimaa ? Mitä Monkey 2008 kansiossa on? Miten Monkey.
Oulun kaupunki: oppilaanohjauksen kehittäminen Oppilaantuntemus oppimisen ja ohjauksen rakennuspuina Työelämä perusopetuksen oppimisympäristönä.
osana opiskelijan PLE:tä
STUDIO-projektin tulokset Anita Eskola-Kronqvist Projektipäällikkö STUDIO-projekti Projektin osatoteuttajat: ARCADA HAAGA-HELIA Ammatillinen.
OPPIMISEN TILAT Uusi pedagoginen paradigma
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Poimintoja Sanomalehti opetuksessa -kyselystä. Kartoitimme Sanomalehtien Liitossa opettajien kokemuksia sanomalehden opetuskäytöstä, Sanomalehtiviikosta.
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Hei, katsotaanpa netistä miten pääsen auditorioon! "Esteettömyys oppilaitoksissa" – tietopohja rakennusten opastuksen välineenä Seija Örn, Pohjois-Karjalan.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Kansainvälisen harjoittelun laadunvarmistus Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Erkki Härkönen Rekrytointipalvelut Turun.
ATTO- aineiden suorittaminen verkkopakettien avulla on saanut omaan suosion opiskelijoiden keskuudessa; tarvittaessa apuna oli erityisopettaja tai lisäopetustilan.
KUILUSTA YLI - tukipalvelut tietoverkkopohjaisen oppimisympäristön käyttäjille Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskus Jennie Stenbom
Projektipäällikkö: Päivi Tiilikainen
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
ELINIKÄISEN OHJAUKSEN ALUEELLINEN KOORDINAATIO ELOa Pohjois-Savon ELY-keskuksessa Lisää viraston nimi, tekijän nimi ja osasto.
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
TUOTTAVA-hanke Koulutustuotteista työelämälähtöiseen palvelutarjoomaan.
TIETOKONEVÄLITTEINEN YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN CSCL
Raila Pirinen Helsingin normaalilyseo. Kankaanranta, M & Puhakka, E (2008): Kohti innovatiivista tietotekniikan opetuskäyttöä
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
VOIMAA Voimavaroja maahanmuuttajista. MITÄ? VOIMAA-hankkeen tavoitteena on kehittää maahanmuuttajataustaisille joustava väylä opintojen aloittamisesta.
Tiptop - viestintäsuunnitelma Mats Lindstedt.
Miten abstraktin ilmiön kuvaaminen animaation avulla vaikuttaa fysiikan oppimiseen alakoulussa? Kandidaatin tutkielma.
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
YRITTÄJYYSKASVATUSKYSELY. Kyselyn tavoitteet Osa Äänekosken ohjauksen -hanketta Asenteet Kiinnostus yhteistyöhön Opettajat Yritykset Oppilaat.
TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan.
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
Innostavaa kirjallisuuden opetusta!
Savonia-ammattikorkeakoulu
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Yliopistojen intrapäivä
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Toimiva lajittelu purkutyössä - Purkumerkki Oy
209:my ois Otetaan koko Savonian opintosuunnitelmassa käyttöön toimintatapa, jossa opiskelija rakentaa itselleen oman virtuaalisen OIS-ympäristönsä. Se.
Esityksen transkriptio:

Henkilökohtainen oppimisympäristö – Personal Learning Environment (PLE) Tuntisuunnitelma   Oulun seudun ammattikorkeakoulu Ammatillinen opettajakorkeakoulu Opiskelija: Heidi Saarela Ryhmä: APE 1, ryhmä 4, 2012 Sähköposti: heidi.saarela@pp2.inet.fi Päivämäärä: 1.9.2012

Tuntisuunnitelma I Aloitus/orientoituminen. (3 min). II Teoria/tausta Tuntisuunnitelma   I Aloitus/orientoituminen (3 min)    II Teoria/tausta (5 min)    III Miten hyödynnetään käytännössä, esimerkki blogi (5 min)   IV Videopätkä oppimisympäristön rakentamisesta (4 min)   V Lopetus (3 min)  

I Aloitus /orientoituminen Henkilökohtainen oppimisympäristö - Personal Learning Environment (PLE) Kysymykset: Kenelle tuttu? Onko kenelläkään omaa käytössä? Onko kukaan käyttänyt opetuksessa apuna?

Henkilökohtainen oppimisympäristö? Mikä? Pedagogiikka? II Teoria, tausta Henkilökohtainen oppimisympäristö? Mikä? Pedagogiikka? Miten käytetään? (esim. PeLE-projekti on Itä-Suomen Lääninhallituksen ESR-rahoitteinen projekti (2008-2011). Projekti toteutettiin yhteistyössä Savonia-ammattikorkeakoulun, Savon ammatti- ja aikuisopiston sekä Joensuun yliopiston kanssa.) (PLE työhaun välineenä ja opetuksessa ja oppimisessa) Miksi? http://portal.savonia.fi/pdf/julkaisutoiminta/SAVONIA_ple_2011_lopullinen%20versio.pdf

III Miten hyödynnetään käytännössä Videopätkä oppimisympäristön rakentamisesta Esimerkkiblogi http://heidisaarela.wordpress.com/ IV Lopetus  Vaikuttiko oppimisympäristö tärkeältä? Voidaanko oppimisympäristöjä hyödyntää oppimisessa?

LÄHTEET Hietanen, A, Kivi, M-R, Piitulainen, M-L, Ruotsalainen, A-L. 2011. Personal Learning Environment (PLE). Henkilökohtainen oppimisympäristö. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. Valtonen, T., Hacklin, S., Dillon, P., Vesisenaho, M., Kukkonen, J. & Hietanen, A. (2012). Perspectives on personal learning environments held by vocational students. Computers & Education. 58(2), 732-739. Valtonen, T, Kukkonen, J, Hacklin, S. 2012. PeLE- projektin tutkijoiden yhteenveto. Tulostettu 8.2012. http://plepele.wordpress.com/