Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Opetusmenetelmät sekä kontaktiopetuksen ja itsenäisen työn suhdeluvut ammattikorkeakouluissa Ryhmätyöskentely13.1.2005.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Opetusmenetelmät sekä kontaktiopetuksen ja itsenäisen työn suhdeluvut ammattikorkeakouluissa Ryhmätyöskentely13.1.2005."— Esityksen transkriptio:

1 Opetusmenetelmät sekä kontaktiopetuksen ja itsenäisen työn suhdeluvut ammattikorkeakouluissa Ryhmätyöskentely13.1.2005

2 Tanja Lapinlampi W5W 2005Aikataulu ► 13.15-13.30 Alustus ja ohjeistus ► 13.30-14.20 Jako ryhmiin ja työskentely  ryhmä 1 – jää saliin YB 211  ryhmä 2 – jää saliin YB 211  ryhmä 3 – saliin ET 232  ryhmä 4 – saliin ET 232 ► 14.20 Kahvi salissa YB 211 ► 14.30 alkaen ryhmätöiden purku  kukin ryhmä esittää tuloksensa kalvolla  tehdään yhteenveto: työmuodot ja suhdeluvut

3 Tanja Lapinlampi W5W 2005 Koulutusta kehittävä uudistus erään yksikön ”SWOT” ► Mahdollisuudet ja tavoiteet  selkeyttää (ops:ia, tavoitteta, mitoitusta)  ylikuormitus näkyväksi  opintokokonaisuuksien väliset yhteydet, jakaminen  yhdessä tekeminen  yhtenäisyys ulospäin  kurssien valinta opiskelijoille helpommaksi

4 Tanja Lapinlampi W5W 2005 erään yksikön ”SWOT” II ► Epäilyttää, pelottaa  epäyhteinäinen amk  opiskelijan työn todellinen mitoitus  yhteismitallisuus (aika?)  oppimiskäsitys – oppimisen mitoittaminen  kvalifikaatio-ongelmat  tiedotus ja toimistotyö

5 Tanja Lapinlampi W5W 2005 erään yksikön ”SWOT” III ► Toteutus, yhdessä, kuka  kaikki osallistuvat – yhteiset raamit amk:n johdolta  osaamisalueryhmät ► blokkien (>>opintojaksojen) sisällöt ja tavoitteet ► mitoitus >> ECTS  Anna aikaa ajatella (kirja – työsuunnitelma)

6 Tanja Lapinlampi W5W 2005 erään yksikön ”SWOT” IV ► Tarvittavat ohjeet, tiedot, apu  oppilaitokselle yhteiset käytänteet ► ops-työlle ► MITOITUKSELLE !  työn organisointi ja aikataulutus  aikaresurssi valmistelutyölle  työryhmien perustaminen

7 Tanja Lapinlampi W5W 2005 Opiskelijan näkökulma ► Oppimiskulttuuri (Kaleva 6.12.2004)  Vaatimus: 30 lähiopetustuntia / opintoviikko  Mitä kertoo oppimiskulttuurista?  Opetusmenetelmien merkitys ymmärtävälle oppimiselle? ► SAMOK  Paketti Bolognese ► Tiedotus  yleinen valtakunnallinen / amk-tasoinen tiedotus  opinto-opas  opettajakohtainen: opintojaksojen yhteydessä tapahtuva ajankäytön ohjeistus!

8 Tanja Lapinlampi W5W 2005 Ryhmien ohjeistus 1. Mitä ovat amk:n opetusmuodot? ► esim. opinto-oppaasta 2. Kootkaa lista ja ryhmitelkää työmuodot 3. Tunnistakaa itsenäisen työn osuus kunkin opiskelumuodon osalta ► Mikä sen tulisi olla, jotta ymmärtävä oppiminen mahdollistuisi? 4. Esittäkää ryhmätyön tulokset muille ► noin 5 min / ryhmä

9 Tanja Lapinlampi W5W 2005Ryhmäjako Ryhmä 1 – YB 211 1. Anna Mikkola, Keski-Pohjanmaan amk 2. Heikki Valmu, EVTEK-amk 3. Marja Jussila, Oulun seudun amk 4. Johan Lund, ARCADA Ryhmä 1 – YB 211 1. Anna Mikkola, Keski-Pohjanmaan amk 2. Heikki Valmu, EVTEK-amk 3. Marja Jussila, Oulun seudun amk 4. Johan Lund, ARCADA Ryhmä 2 – YB 211 1. Tarja Hettula, Oulun seudun amk 2. Minna Saarinen, Lahden amk 3. Jukka Nivala, STADIA 4. Hanna Karppinen, Oulun seudun amk 5. Jessica Lerche, ARCADA Ryhmä 3 – ET 232 1. Anne Suihkonen, Oulun seudun ammattikorkeakoulunopiskelijat ry 2. Kati Tinkala, Oulun seudun amk 3. Tarja Kempe-Hakkarainen, Lahden amk 4. Leena Raudaskoski, Keski- Pohjanmaan amk Ryhmä 4 – ET 232 1. Tuomo Pesola, Oulun seudun amk 2. Heli Hämeenniemi, Oulun seudun amk 3. Eila Sammallahti, STADIA 4. Max Gripenberg, ARCADA


Lataa ppt "Opetusmenetelmät sekä kontaktiopetuksen ja itsenäisen työn suhdeluvut ammattikorkeakouluissa Ryhmätyöskentely13.1.2005."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google