Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Advertisements

Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Tukea tarjolla verkkokurssien tuottamiseen ja toteuttamiseen KTOL:n Tammiseminaari Olli Ruohomäki Moodle-on-Demand -hanke Parkanon kansalaisopisto.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Peda.net 1 Jarkko Lampinen 2008 Verkko-opetuksen mitoitus.
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
TYÖPAIKKAOHJAAJIEN KOULUTUSOHJELMAN PERUSTEET 2 OV Aineisto koottu Heli Korkiakosken ( ) materiaalista.
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Koko koulun projektiksi  lähtökohdat  teeman kehittäminen  päiväkoti- alakoulu-yläkoulu  toimijat  vapaavalintaisuus.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
VERKKO-OHJAUKSEN SUUNNITTELU – OPISKELUN JA OPPIMISEN OHJAUS
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Työssä olemassa olevalla työkyvyllä Työssä jatkamisen tuki ja osatyökykyratkaisujen edistäminen.
Sosiaalinen media on... “verkon avulla tapahtuvaa julkista keskustelua, tiedonrakentelua ja jakamista” 1 1) Kalliala & Toikkanen 2012: 18.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Sosiaalisen median mahdollisuuksia Anne Rongas
Mobiilit ohjaajat. Pedagogiset lähtökohdat Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)
Laajennettu työssäoppiminen Hannu Haapalainen. Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa Osatoteuttaja: Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Sosiaalinen median käyttö mat-fys- kem opetuksessa PLE Personal Learning Envirement.
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Mielenterveys kuntoutus
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Pajatyön mahdollisuuksia erityisopetuksen järjestämisessä
Tampere Virtuaali AMK-seminaari Elsa Kallio1 Kokemuksia ja realismia tietoverkko-opetuksesta Elsa Kallio Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tekniikan.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Opiskelijan ohjaaminen ja oppimisen arviointi
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
TET =Työelämään tutustuminen
TET =Työelämään tutustuminen
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Taru Patrikainen, Ruut Kielinen, Tanja Seppänen, Helena Lavikainen
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Hanke
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
LUONNOS (11/17) Kasvatus- ja ohjausalan ammattitutkinto
Esityksen transkriptio:

Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa

 Tavoitteena on  parantaa ohjauksen, opetuksen ja työssä oppimisen laatua  parantaa oppimisen henkilökohtaistamista ja yhteisöllisyyttä  hyödyntää mobiililaitteita, oppimisalustaa, sosiaalista mediaa ja monikanavaopetusta.  tukea työpaikkaohjaajia ja työelämäarvioijia entistä paremmin  tarjota työpaikkaohjaajille ja työelämäarvioijille monipuolisia mahdollisuuksia tiedon saantiin sekä ajatusten ja kokemusten vaihtoon.  pyritään vahvistamaan opettajien ko. oppimisympäristöjen opiskelijan oppimista edistävää käyttöä.

 Eettinen ohjeistus sosiaalisen median käyttöön  Facebook (3 ryhmää, kokeillut useampi)  Blogi (1 ryhmä, kokeillut useampi)  Käyttäjien palautteet  Mobile tools (5 ryhmää kokeillut)

 Agendakoulutus (verkkoalusta työajalla, sosiaalinen media vapaa-ajalla, Neoxen)  Verkko-opetus  Toimintasuunnitelmassa tieto toimijoista ja resursseista  Verkko-ohjeet (Agenda sote)  Verkko-ohjetta

 Työsuojelu 1 ov  Kerran käytössä jo, toinen ryhmä meneillään, palautetta kerätään  Perushoitotyö sairauksien hoidossa 1ov  Kuntoutuksen tukemisen lähtökohdat 2 ov  Pitkäaikaissairaan hoito ja kuntoutus 1ov  Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen at 2 ov:n laajuinen koulutuskokonaisuus  Erityistä tukea tarvitsevien ohjaaminen  Opo face-book on olemassa, mutta ei käytössä