3.4.2017 Kaupan näkökulma logistiikkaketjun toimivuuteen Ok Arinan marketkauppa Arto Mustonen
Myymälän laatuvastuu pt-kaupassa vaikea erottua kilpailijasta liikeideatkin lähellä toisiaan tuoretuotteiden laadun merkitys asiakkaalle korostuu -> mahd. kilpailuetu (mielikuvat) liiketoiminnan ydin ovat uskolliset kanta-asiakkaat kannattavuuden perustana oikea tavarankierto ja tarpeettoman hävikin karsiminen
Myymäläsuunnittelu pohjana markkina-analyysi ja tavoitteet hyödynnetään S-ryhmän osaamista tehokas aputilojen logistiikka oikea mitoitus (kustannusten hallinta) avarat kulkuväylät, toimivat ovet hygieeniset ja helppohoitoiset pintamateriaalit pyritään luomaan mahd. hyvät ja tehokkaat puitteet toiminnalle
Kalusteet ja tekniikka tavoitteena toimintavarma, kustannustehokas ja laadukas kalusto uuden teknologian soveltaminen elinkaareen suhteutettu kustannus keskitetty lämpötilan seuranta etähuolto ja hälytykset riittävä osaaminen alihankkijoilla mahdollistaa kaupan henkilökunnan keskittymisen asiakaspalveluun uhkakuvana kustannusten nouseminen
Henkilöstön osaaminen laatuajattelun ymmärtäminen prosessijohtaminen oikeat, huolelliset työtavat perehdyttäminen ja koulutus yhteistyökyky autonkuljettajan kanssa reagointi poikkeamiin ja kehittämistoimet odotukset koko ketjulle korkealla sekä kaluston että tekemisen suhteen
Omavalvonta S-ryhmän ja Arinan ohjeistus valmis materiaali sisäisessä verkossa vastuuttaminen, koulutus ja seuranta ammattimainen suhtautuminen yhteistyö paikallisten viranomaisten kanssa jokaisen oma, aistinvarainen havainnointi työryhmän sisäinen tiedottaminen
Odotukset odotukset koko ketjulle korkealla sekä kaluston että tekemisen suhteen avoin keskustelu hankkeista/toiminnasta kustannustehokkuuden varmistaminen viranomaistahon toimintatapojen yhtenäistäminen