3.4.2017 Kaupan näkökulma logistiikkaketjun toimivuuteen Ok Arinan marketkauppa Arto Mustonen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lillbacka – alustava tarjous Arjen Sankareita Finlandiatalolla.
Advertisements

Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Oikean osaamisen merkitys yritykselle Työelämän kehittämisstrategian seminaari
Kaupan omavalvontatietojärjestelmät
Osavuosikatsaus Q Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
Kauppiasyrittäjyyspolku, ”KYP” ammattikorkeakouluissa
Diskreetit todennäköisyysjakaumat
MUUTTUVA ASIAKAS Haasteena yritystoiminnalle
Turvallisuuskulttuuri, työmetodit ja ohjeistus
RealGame – dynaaminen yritysprosessi- simulaatiopeli
Laatu LAATU EI TARKOITA SITÄ, ETTÄ TUOTE TAI PALVELU ON ABSOLUUTTISESTI HYVÄ VAAN SITÄ ETTÄ SEN TEKEMISEEN KÄYTETTÄVÄT MENETELMÄT JA TOIMINNOT ON DOKUMENTOITU.
HOTELLI JA RAVINTOLA-ALAN PERUSTUTKINTO NÄYTTÖ
Viranomaistahon rooli- valvontaa ja neuvontaa
KANSAINVÄLISTYVÄN YRITYKSEN OSAAMISHAASTEET
Kansainvälisyyttä korkeakoulujen henkilökunnalle
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
TTL Sosiaalisessa mediassa
ARKISTOLAITOKSEN STRATEGIAN 2015 PÄÄKOHDAT. Arkistolaitoksen toiminta-ajatus Arvot Visio Keskeiset strategian tavoitteet Toteuttamisen keskeiset keinot.
Opinnäytetyöt Tekniikan näkökulma O’Sata Enterprises Satakunnan ammattikorkeakoulu.
Älykäs verkostomainen kaupunki Keski-Uudenmaan kaupungin visio.
Vaikeasti puhevammaisten tulkkipalvelu
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Kumppanuudella tuloksiin Yritysten keskittyminen ydintoimintoihinsa ja tukitoimien ulkoistaminen ovat muuttaneet perinteistä työyhteisörakennetta. Miten.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
LT Q1 2007, Lännen Tehtaat Oyj OSAVUOSIKATSAUS Q1/2007 Matti Karppinen Toimitusjohtaja.
2. Markkinoiden käyttäytyminen
Kuinka asiakasta palvellaan hyvin? Näkökulmia yritysten tarpeiden tunnistamiseen ja oppilaitosten palveluiden kehittämiseen Salla Koivunen, Edupoli.
Sote -uudistus – missä mennään, miten & millä eteenpäin?
Antero Leppänen KUNTAJAKOSELVITYKSEN VALMISTELURYHMÄ PUHEENJOHTAJISTO VALTUUSTOT (10) Kuntien KH:n pj:t (10) Kunnanjohtajat (10) Henkilöstötyöryhmän.
VTT TUOTTEET JA TUOTANTO Dipoli , Kaarin Ruuhilehto VOIKO TURVALLISESTI RAKENTAA? Talonrakentamisen työturvallisuusmenettelyiden kehittäminen.
Diplomityöseminaari : Uudet tietoverkkoteknologiat perinteisen liiketoiminnan vauhdittajina Tekijä: Sami Jaatinen Valvoja: Prof. Raimo Kantola.
Kaikille selvää miksi yhdistytään Visio, tahtotila mitä halutaan selkeä Yhdistymissopimus määrittelee puitteet Palvelusuunnitelma linjaa, millä tavalla.
Markkinoinnin perusteet
Kirjastopalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö 1.Päivitetään keskeiset palveluketjut 2.Palveluketjut toimivat osana.
STANDARDI 4:N SOVELTAMINEN KÄYTÄNNÖSSÄ: Henkisen kuormittumisen hallintamallin kehittäminen ESSHP:ssä Eeva Häkkinen TtM Hankekoordinaattori
UE © Anne Rongas Lähde: Uskonnon Arkki, Edita 2004, s. 43, © Jämsä & Ketola & Laturi & Nissinen & Vappula.
Lännen Tehtaat Vuosi Tulos/osake , euroa IFRS.
Yritysten tulevat aikuiskoulutustarpeet Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala Timo Karkola johtaja, rehtori Ami-säätiö, Amiedu.
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Liikeidean esittelyohje
Sisäisen viestinnän merkitys työyhteisölle Tekijät: Jukka Hietaharju Pekka Kukkola RAT7SN2.
Laatu ammattikeittiössä
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Ulkoisen hallituksen merkitys liiketoiminnassa Veli-Matti Nopanen Pohjois-Suomen Hallituspartnerit ry.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
Toimittajanäkökulma XDW-tietomalliin Olli Nokso-Koivisto –
© HAUS Vaikuttavuus ja palvelukyky Taloudelliset resurssit ja mahdollisuudet Uudistuminen ja henkilöstön työkyky Rakenteet ja prosessit Viihtyisä ja toimiva.
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Henkilöstöstrategia
Laadunhallintajärjestelmä/ laatujärjestelmä
OSUUSTOIMINNALLISEN YRITYSVERKOSTON JOHTAMINEN
Työn sujuvuus, työprosessin hallinta Koulutuksessa on syytä huomioida työn tehokkuus vaatimuksia, jotka työpaikoilla ovat itsestään selvyys.
IDEA: Ostostapahtuman hygienian hallinta
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
CableX YRITYS LYHYESTI.
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Kilpailustrategia LEA4LH004. Kilpailuetu.
Sisäinen laskentatoimi
Yritys CableX on 2008 perustettu sähkökomponenttien ja kaapeleiden maahantuontiyritys. Yritys perustettiin alan kokeneiden ammattilaisten palavasta intohimosta.
Langattoman lähiverkon tilaus-toimitusprosessi
…arviointia? (jo toimiva, mutta soveltuvin osin aloittavakin yritys)
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Palvelu pettää – kuka vastaa?
Esityksen transkriptio:

3.4.2017 Kaupan näkökulma logistiikkaketjun toimivuuteen Ok Arinan marketkauppa Arto Mustonen

Myymälän laatuvastuu pt-kaupassa vaikea erottua kilpailijasta liikeideatkin lähellä toisiaan tuoretuotteiden laadun merkitys asiakkaalle korostuu -> mahd. kilpailuetu (mielikuvat) liiketoiminnan ydin ovat uskolliset kanta-asiakkaat kannattavuuden perustana oikea tavarankierto ja tarpeettoman hävikin karsiminen

Myymäläsuunnittelu pohjana markkina-analyysi ja tavoitteet hyödynnetään S-ryhmän osaamista tehokas aputilojen logistiikka oikea mitoitus (kustannusten hallinta) avarat kulkuväylät, toimivat ovet hygieeniset ja helppohoitoiset pintamateriaalit pyritään luomaan mahd. hyvät ja tehokkaat puitteet toiminnalle

Kalusteet ja tekniikka tavoitteena toimintavarma, kustannustehokas ja laadukas kalusto uuden teknologian soveltaminen elinkaareen suhteutettu kustannus keskitetty lämpötilan seuranta etähuolto ja hälytykset riittävä osaaminen alihankkijoilla mahdollistaa kaupan henkilökunnan keskittymisen asiakaspalveluun uhkakuvana kustannusten nouseminen

Henkilöstön osaaminen laatuajattelun ymmärtäminen prosessijohtaminen oikeat, huolelliset työtavat perehdyttäminen ja koulutus yhteistyökyky autonkuljettajan kanssa reagointi poikkeamiin ja kehittämistoimet odotukset koko ketjulle korkealla sekä kaluston että tekemisen suhteen

Omavalvonta S-ryhmän ja Arinan ohjeistus valmis materiaali sisäisessä verkossa vastuuttaminen, koulutus ja seuranta ammattimainen suhtautuminen yhteistyö paikallisten viranomaisten kanssa jokaisen oma, aistinvarainen havainnointi työryhmän sisäinen tiedottaminen

Odotukset odotukset koko ketjulle korkealla sekä kaluston että tekemisen suhteen avoin keskustelu hankkeista/toiminnasta kustannustehokkuuden varmistaminen viranomaistahon toimintatapojen yhtenäistäminen