Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
People make it work!. Mistä johtuu se, että... • vain 10% strategioista toteutuu? • henkilöstöstä noin 5% on.
Advertisements

Toiminnan suunnittelu KPKssa.
Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen
Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen
Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen
Toimistotyön riskit ja haasteet
Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen
konsernin johtamisjärjestelmä
Vaativuusryhmittely Työperhemalli asiantuntijaorganisaatiolle Ulla-Riitta Parikka (Umalli09)
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen
MIKÄ ON TIIMI?.
Tiina Kauppi Henkilöstövalmennus Tiina Kauppi
Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen
Prosessiosaaminen - prosessiosaajaksi
Korkeakoulujen arkkitehtuuripäivä Helsinki
Kotihoidon haasteet •Maailma, julkinen terveydenhuolto on jatkuvassa muutoksessa •Tarvitaan muutoksen ymmärtämistä, organisaatio ei kykene hallitsemaan.
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
M U U T O S T E N V A L M I S T E L U K e h i t t ä j ä n K a r t t a k i r j a Kehitysprojektien kriittiset menestystekijät.
Antti Tuomela Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen Verkottuneen palveluorganisaation laadunhallinta Diasarja 2: T oimitilapalvelujen.

Vientiyhtiön yhtenäinen viesti maailmalle
Nykytilan kuvaus: Havainnointitutkimus
Kv-kevät päivät , Turku - Nina Björn Korkeakoulun tukipalvelut kansainvälisen henkilöliikkuvuuden kehittämisessä Nina Björn Kansainvälisen toiminnan.
Luodaan innovatiivinen, oppiva ja uudistuva työyhteisö!
Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen
Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen
Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen
1 TERVEYSTOIMI Terveystoimen strategia Arvot, toiminta-ajatus ja visio Kriittiset menestystekijät Arviointikriteerit ja mittarit Terla
Kuukasjärvi Leena Nieminen Hanna-Mari Vänttilä Marika.
Toimintajärjestelmän rakentaminen
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
ISO 9000 –sarjan uudistus – Mikä muuttuu?
Laatutyön ajankohtaiskatsaus
Anu Portti Laatupäällikkö
Kuntapajaseminaari Kuntarajat ylittävä yhteistyö, case Jyväskylä – Muurame - Jämsä -Harri Halttunen, hankepäällikkö-
Auditoinnin vaikutuksista Laadunvarmistusjärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Helsinki Riitta Pyykkö.
Ohjelmistojen suunnittelumenetelmät ja –työkalut
VALTIOVARAINMINISTERIÖ Hallinnon kehittämisosasto1 CAF mallin rakenne ja sisältö Lisätietoja:
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Kumppanuudella tuloksiin Yritysten keskittyminen ydintoimintoihinsa ja tukitoimien ulkoistaminen ovat muuttaneet perinteistä työyhteisörakennetta. Miten.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Strateginen toiminnan ja talouden ohjaus Metropoliassa Tuula Kiiskinen.
1 Työhyvinvointi ja johtaminen kilpailutekijäksi Työvoimapula 2012 ? Kaikkien kyvyt käyttöön -seminaari Joni Hautojärvi Norilsk Nickel Harjavalta.
Toiminnan suunnittelu
1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto
Laadunhallinnasta vastaavien osaamisprofiilit
HENKILÖSTÖSTRATEGIA Yhteistyötoimikunta
Menestyvä työyhteisö Yksilö – Ryhmä – Organisaatio Sitoutuminen
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
ZipIT Yleisesittely ZipIT-hankekokonaisuus Terveydenhuollon prosessien ja ohjelmistojen rinnakkainen kehittäminen.
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
Päivärinne Terveyden edistämisen rakenteet Salossa Marita Päivärinne terveyden edistämisen koordinaattori.
Johtamisen ketju kohti tuottavuutta Yrittäjän onnenpäivä Ossi Aura
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
Ajankohtaista laadunhallinnasta
Vaikuttavuuden arviointi
SUOMEN SALAOJAKESKUS OY
Green Office –ympäristöjärjestelmä
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2013
SOVITTU MIKÄ SOVITTU JOHTAMISSOPIMUSTEN UUDISTAMINEN 2017
Sisäisten auditoijien koulutustapaaminen
PUNK-hankkeen arviointi
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Ohjaus ja valvonta (Ohjava) - teemaryhmä
Kehittämisen toimijat – systeeminen taso
Keskustelukooste hyvien kehittämistyön edellytysten luomisesta
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
Esityksen transkriptio:

Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen Verkottuneen palveluorganisaation laadunhallinta Diasarja 6: Suorituskyvyn johtaminen Antti Tuomela Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen

Verkottunut palveluorganisaatio 16.1.2002

POIKKITOIMINNALLISET TYÖRYHMÄT VERKOTTUNEEN PALVELUORGANISAATION TOIMINTA Verkottuneen palveluorganisaation organisoinnin perustana ovat eri rajapinnoissa toimivat POIKKITOIMINNALLISET TYÖRYHMÄT 16.1.2002

VERKOTTUNEEN PALVELUORGANISAATION TOIMINTA Verkottuneen palveluorganisaation ryhmien organisoinnin perustana ovat asiakaspalvelun menestystekijöiden ympärille rakennetut ydin- ja tukiprosessit. PALVELU- YKSIKKÖ A PALVELU- YKSIKKÖ B PALVELU- YKSIKKÖ C PALVELU- YKSIKKÖ D ORGANISAATIOPROSESSI 1 TEHTÄVÄT ORGANISAATIOPROSESSI 2 LOPPUTULOKSET ORGANISAATIOPROSESSI 3 16.1.2002

VERKOTTUNEEN PALVELUORGANISAATION TOIMINTA Verkottuneen palveluorganisaation strategiaa toteutetaan suorituskyvyn johtamisella. perustuu jatkuvaan parantamiseen. 16.1.2002

8. Suorituskyvyn johtaminen 16.1.2002

Suoritusjohtamisen erityispiirteitä Suoritusjohtaminen laadunhallinnan menetelmänä Suoritusjohtamisen erityispiirteitä Suoritusjohtaminen (performance management) soveltuu verkottuneen palveluorganisaation johtamismenetelmäksi hyvin. Sen ominaispiirteisiin kuuluu seuraavat verkottuneen palveluorganisaation toimintaan sopeutuvat piirteet [1] : Strategisten asioiden huomioiminen – yritysstrategian ja henkilöstöstrategian integroituminen Työntekijöiden ajattelu resurssina, johon työnantaja sijoittaa pitkäkestoisen menestymisen saavuttamiseksi Työntekijöiden lisääntyvä sitoutuminen yrityksen päämääriin ja vallitsevaan organisaatiokulttuuriin Organisaatiokulttuurin muodostuminen osapuolien välisen kommunikoinnin ja arvovaihdannan avulla. [1] Armstrong & Baron 1998 16.1.2002

Suoritusjohtamisen erityispiirteitä Suoritusjohtaminen laadunhallinnan menetelmänä Suoritusjohtamisen erityispiirteitä Suoritusjohtamisjärjestelmän tarkoituksena on muodostaa organisaatioon ympärille seuraavia toimenpiteitä [1] : Kommunikoida organisaation ylimmän johdon vision ympärille muodostetuista päämääristä koko organisaation sisällä. Asettaa yksiköiden, tiimien ja yksilöiden tehtäville tavoitteita, jotka liittyvät organisaatiokokonaisuuteen. Johtaa tavoitteiden kautta eri osapuolten suorituksia ja valvoa toiminnan organisoitumisastetta. Käyttää valvontajärjestelmää koulutus-, kehitys- ja palkitsemiskanavana. Arvioida organisaation prosesseja ja lisää niiden tehokkuutta Ilmaista tavoitteita ja päämääriä mitattavina suureina. Kehittää jatkuvasti organisaation toimintaa valvontamekanismin avulla. [1] Armstrong & Baron 1998 16.1.2002

Suoritusjohtaminen verkottuneessa palveluorganisaatiossa Suoritusjohtaminen laadunhallinnan menetelmänä Suoritusjohtaminen verkottuneessa palveluorganisaatiossa 16.1.2002

Suoritusjohtaminen laadunhallinnan menetelmänä Suoritusjohtamisessa toimintaa kehitetään koko organisaation kattavalla ohjausjärjestelmällä, suoritusjohtamisketjuilla, sekä liiketoimintayksikkökohtaisilla ohjausjärjestelmillä. (Lynch & Cross 1991, Andersin et.al 1994. s.8) 16.1.2002

Suoritusjohtaminen laadunhallinnan menetelmänä Verkottuneessa palveluorganisaatiossa suoritusjohtamisketjut jakautuvat eri ryhmien välille. Eri ketjuilla on eripituiset läpimenoajat ja ketjukohtaiset osatehtävät. Organisaation pääsuoritusjohtamisketjut ovat johtoryhmän ja eri palveluryhmien laadunhallintaketjut. 16.1.2002

Suoritusjohtaminen verkottuneessa palveluorganisaatiossa Verkottuneen palveluorganisaation suoritusjohtamisketjut 16.1.2002

Laadunhallintaprosessi CASE-ESIMERKKI Monikansallisen Grubb & Ellis yhtiön laadunhallintaprosessi sisältää verkottuneen palveluorganisaation suoritusketjujen mukaisia vaiheita, jotka jakautuvat yhteisten ennakko-odotusten, avainmittareiden, virallisen laatusuunnitelman ja suoritusten arvioinnin määrittelyihin. Yhteisten ennakko-odotusten määrittäminen Avainmittareiden määrittäminen Virallisen laatusuunnitelman määrittäminen Suoritusten arvioinnin määrittäminen Asiakas-tyytyväiisyys-kyselyt Kuukau-sittaiset katselmukset Vuosittaiset kollega-katselmukset Taloudelliset vaatimukset Raportoinnin sisältö Suoritusmittarit Raportoinnin taajuus Allen 1999, Needham 2000 16.1.2002