Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Vientiyhtiön yhtenäinen viesti maailmalle 18.5.2006.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Vientiyhtiön yhtenäinen viesti maailmalle 18.5.2006."— Esityksen transkriptio:

1 Vientiyhtiön yhtenäinen viesti maailmalle 18.5.2006

2 OMA TYÖHISTORIA •1995 – 2001 Ponsse Oyj, metsäkoneet •2001-2002 Komatsu Ab, maansiirtokoneet •2002-2005 Karelia Yhtymä Oy, lattianpäällysteet •2006 - Junttan Oy, paalutuskoneet

3 VIESTINTÄ •Yhtiölle valitun strategiaprosessin mukainen etenemisjärjestys, ydinviesti ei saa hajota (toistot lisäävät viestin voimaa) •Henkilöstölle aina tieto yrityksen muutoksista ensin ja kattavammin •Tunnista kohderyhmät ja sidosryhmien intressit ja asiakkaiden ansaintamalli ( case Karelia Yhtymä) •Henkilöstöllä pitää olla ensin yhtiön tavoitteet ja viitekehys selvillä ennen kuin heitä “voi päästää” maailmalle kerto- maan yrityksestä ja tuotteista monilla kielillä (case Junttan)

4 Parasta paalutustekniikkaa.

5

6 MYYNTI MARKKINA-ALUEITTAIN 20052004 tot. 35 808 t€tot. 28 412 t€ 46,5 % 21,6 % 26,3 % 5,6 % 45,2 % 35,5 % 11,9 % 7,4 %

7 Päätavoitteet ja toimenpiteet vuodelle 2006 •Liikevaihto yli 40 miljoonaa euroa •Yhtenäinen myyntipolitiikka ja valitut markkina- aluepainotukset •Tarjous- ja hinnoittelumalli •Tuotteistaminen •Myynnin vahvistettu rakenne ja ohjaus •Asiakasliiketoiminnan ymmärrys ja ratkaisumyynnin kehittäminen •Asiakastyytyväisyysmittauksen aloittaminen •Liikevaihto yli 40 miljoonaa euroa •Yhtenäinen myyntipolitiikka ja valitut markkina- aluepainotukset •Tarjous- ja hinnoittelumalli •Tuotteistaminen •Myynnin vahvistettu rakenne ja ohjaus •Asiakasliiketoiminnan ymmärrys ja ratkaisumyynnin kehittäminen •Asiakastyytyväisyysmittauksen aloittaminen •Strategian määrittäminen ja sen jalkauttaminen •Tuotantotoiminnan tehostaminen –Tuotteistaminen = piirustukset –Oma työ vs. ulkoistaminen •Ostotoiminnan kehittäminen •Tuotekehityksen uudelleen organisointi ja päävalinnat •Tuotteiden yksinkertaistaminen •Sisäisen yhteistyön kehittäminen •Laadunhallinnan rakentaminen ja prosessien kehittäminen (auditointi ja laatusertifikaatti) •Strategian määrittäminen ja sen jalkauttaminen •Tuotantotoiminnan tehostaminen –Tuotteistaminen = piirustukset –Oma työ vs. ulkoistaminen •Ostotoiminnan kehittäminen •Tuotekehityksen uudelleen organisointi ja päävalinnat •Tuotteiden yksinkertaistaminen •Sisäisen yhteistyön kehittäminen •Laadunhallinnan rakentaminen ja prosessien kehittäminen (auditointi ja laatusertifikaatti) •Selkeämmän organisaation rakentaminen ja vastuiden täsmentäminen ja jakaminen •Johtoryhmätyön aloittaminen ja perustaminen •Osaamisen vahvistaminen ja laajentaminen •Tavoiteasetanta ja jatkuva seuranta •Palkitsemisjärjestelmän rakentaminen •Sisäisen tiedottamisen kehittäminen ja avoimuuden lisääminen •Ilmapiirikartoitus ensimmäistä kertaa ja tuloksiin reagointi •Menetelmäkehitys ( työajan tuottavuus, toimintatapa ja tehokkuus) •Selkeämmän organisaation rakentaminen ja vastuiden täsmentäminen ja jakaminen •Johtoryhmätyön aloittaminen ja perustaminen •Osaamisen vahvistaminen ja laajentaminen •Tavoiteasetanta ja jatkuva seuranta •Palkitsemisjärjestelmän rakentaminen •Sisäisen tiedottamisen kehittäminen ja avoimuuden lisääminen •Ilmapiirikartoitus ensimmäistä kertaa ja tuloksiin reagointi •Menetelmäkehitys ( työajan tuottavuus, toimintatapa ja tehokkuus) •Käyttökate –> 3,7 miljoonaa euroa –9-10 % liikevaihdosta •Kassavirta investointien jälkeen –>2,5 miljoonaa euroa •Raportointijärjestelmän kehittäminen •Käyttökate –> 3,7 miljoonaa euroa –9-10 % liikevaihdosta •Kassavirta investointien jälkeen –>2,5 miljoonaa euroa •Raportointijärjestelmän kehittäminen ASIAKKAAT TALOUS TEHOKKUUS HENKILÖSTÖ

8 2009 2006 200720082009 Parannettu lay-out Tarvittavat työaika- muutokset Parannettu tuotannon- ohjausjärjestelmä Mittarit ja seuranta Menetelmäkehitys Kustannustietoisuus ja palkitseminen Henkilöstön koulutus TunnistusToteutusKannustus Ajankäyttö / aikalajit Olemassa oleva kapasiteetti Prosessien toimivuus Kehitys- ja investointi- tarpeet 1 Jatkuvuus Jatkuva kehitys Sertifioidut laatu-, ympäristö ja TTT järjestelmät STD- järjestelmä 2006

9 Kielitaito ja kansainvälisyys •vuorovaikutus, ilmeet, eleet, kulttuurien ymmärrys ja niihin reagointi ovat kaiken lähtökohta (tapakoulutus) •työntekijöiden vastuu maailmalla on valtava (he ovat näyteikkuna koko yrityksestä) •suomalaisen pitää uskaltaa kommunikoida ja tutustua erilaisiin ihmisiin maailmalla (positiivisuus ja aktiivisuus antavat paljon virheitä anteeksi) •tulkkien käyttö harkittua, bisnesidea ja punainen lanka pitää löytää ensin ja yksityiskohdat ja tarkemmat tavoitteet käsitellään myöhemmin

10 Kielitaito ja kansainvälisyys •käännöstoimistot, mainostoimistot ja tulkkauspalvelut ovat strategisia ja pitkäjänteisiä kumppaneita (oppimiskäyrä) •henkilöstön kielitaidon jatkuva kehittäminen, kielipääoman kasvattaminen yrityksessä sen kasvustrategian varmistamiseksi •kansainvälisten asiakirjojen jatkuva päivittäminen, verkottuminen muiden vientiyhtiöiden kanssa ja paikalliset asiantuntijakontaktit säästävät paljon aikaa ja rahaa! •asuminen ulkomailla erittäin opettavaista, kulttuurien ymmärtäminen helpottuu kokoajan

11 LÄMMIN KIITOS MIELENKIINNOSTASI!


Lataa ppt "Vientiyhtiön yhtenäinen viesti maailmalle 18.5.2006."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google