 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu 28.11.2011.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

Suomalainen koulu ulkomailla syntyneen opettajan silmin
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
| Pasi Mattila | TOY - Tulevaisuuden oppimisympäristö
Kaustarin Pienten lasten koulu
Monikulttuurisuus opetuksessa
Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?
MonikultTuurisuus suomalaisessa koulussa opettajan kokemana
TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama
Samran Khezri Turun Normaalikoulu 2008
Samran Khezri Turun yliopisto Kasvatustieteen aineopinnot
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Oppivelvollisuus Perusopetus on maksutonta yleissivistävää opetusta, jota annetaan kaikille Suomessa vakinaisesti asuville lapsille. Kaikki lapset ovat.
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
Monikulttuurisuus yhteisöllisessä oppimisessa
Havainnollistamisen merkitys maahanmuuttajaoppilaiden opetuksessa
”Mukava kuulla, että muuallakin ovet paukkuu”
Turun esi- ja perusopetuksessa
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Skills-laivaseminaari Yrittäjyyskasvatus ammatillisen koulutuksen näkökulmasta Paula Kyrö Yrittäjyyskasvatuksen professori Aalto Yliopisto, Kauppakorkeakoulu.
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Samran Khezri Tampereen yliopisto Kasvatustieteen syventävät opinnot Koulutuksen laatu ja vaikuttavuus
Kasvatuksen ja opetuksen tulevaisuus Sastamalan kaupungin tulevaisuusseminaari
Interkulttuurisen koulun haasteita ja mahdollisuuksia
Small World - Big World Tavoitteena kouluhyvinvoinnin lisääminen – teoreettisena viitekehyksenä Päivi Hamaruksen Vaakamalli Vaihdetaan kiusaamiseen puuttumisen.
TASKU Mitä on kielitietoinen opetus? Mikä on kielitaidon taitotaso?
9.Lk Biologian laborointikurssi
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Taidot taskuun -tunnit Tapanilan ala-asteella
Opetushallituksen rahoittama ESR-hanke Manner- Suomen ESR-ohjelma Anki Sundqvist, projektijohtaja.
Jipot ja jekut –seminaari Turun ammatti-instituutti Samran Khezri.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
VIRTA-hanke Antti Huttunen. VIRTA-hanke Alkanut 2008 Rahoittajina Opetushallitus ja Turun opetuspalvelukeskus Alakoulun uudet oppimisympäristöt Pienryhmäiset.
Suomi-koulujen opettajat suomenopettajina
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Laps’ Suomen -pilotista Kaukoon Äidinkielen etäopetusta ulkosuomalaisille lapsille Pertti Siekkinen Tietotekniikan tutkimusinstituutti, koulutusteknologiayksikkö,
Käsityön oppimateriaali ©Riitta Huovila Oppimateriaali auttaa ymmärtämään  pelkät sanat eivät riitä – havaintomateriaali välittää tietoa usean.
Samran Khezri Educa Maahanmuuttajaoppilaiden koulunkäynnin haasteet ja mahdollisuudet.
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön
Työpaikkaohjaaja- koulutus Oppiminen ja Ohjaaminen Palaute ja arviointi Helena Rajalinna.
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
2014 Outi Kokkonen ja Kirsi Urmson
Mitä opetan ammatillisessa?
Myllypuron yläaste Tervetuloa!
Samran Khezri Kieliparlamentti, Helsinki
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPS 2016 Tulevaisuuden koulu – Opettajuus muutoksessa
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
S2, MONILUKUTAITO JA YHTEISOPETTAJUUS. S2 OPPIAINEEKSI SUOMEN RINNALLE oppiaineen nimi muuttuu, jatkossa opiskellaan: suomen kieli ja kirjallisuus –oppimäärää.
Kuka minä olen? Identiteettikysymyksiä kurdinuorten elämässä Samran Khezri DIDAR-Hanke Tampere samran.wikispaces.com.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
PurisProjekti TAVOITTEENA PAREMMAT OPPIMISTULOKSET JA VIIHTYISÄMPI KOULU.
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Kokemuksia yhteistoiminnallisesta kemian opetuksesta lukiossa.
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Yhteisopettajuus arjessa
Laaja-alainen arviointi
Kokemuksia valmistavan inklusiivisesta mallista meidän koulussa
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
Esityksen transkriptio:

 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu

 Omakielinen opettaja yhteistyössä muiden opettajien kanssa -Yhteistyö käytännössä -Mahdollisuudet -Haasteet -MIKSI? -Onko tarpeen? -Miten? -Yhteistyö -Samanaikaisopetus -Yhteisopettajuus (esimerkit) -Tulokset?

 Oppimateriaalia maahanmuuttajaoppilaiden opetukseen Kokeilu ja palaute Tausta Tarve

 Tavoitteet OppilaidenOmakielisten opettajienMuiden opettajien Kannalta

 -Kieliongelmien vähentäminen -Matemaattisen ajattelutavan kehittyminen -Identiteetin ja itseluottamuksen vahvistaminen -Motivaation lisääntyminen -Perheen ja vanhempien mukaan ottaminen Tavoitteet oppilaiden kannalta

 -Itsenäinen & yhteistoiminnallinen työskentely  Onnistumisen kokeminen  Virheiden kautta oppiminen -Materiaali käytettävissä kaikkialla -Visuaalinen (moniaistinen) – (konkreettiset esimerkit) Menetelmät

 -Saavat paremman kuvan oppilaiden taidoista -Arviointi helpottuu - Eriyttäminen mahdollistuu -Yhteistoiminnallisen opetuksen hyödyt -Oman työn arviointi ja palautteen saaminen -Aikaa enemmän oppilaille -Oppimistulokset paranevat Tavoitteet muiden opettajien kannalta

 -Eri oppiaineiden hallinta opetuksessa -Tehtävän kuva selkenee -Omakielisen opettajan oman identiteetin vahvistaminen -Opettajan roolin vahvistaminen työyhteisössä -Uusien menetelmien käyttäminen -Opettajana kehittyminen -Kyky arvioida oppilaiden kehitystaso ja tarve -Tietoisuus siitä: ”Kuka minä olen?” Tavoitteet omakielisen opettajan kannalta

  Kulttuurisäätiö jakaa 5000€ viiden yhdistyksen kesken. Kolme saa 900€ ja loput jaetaan kahden suuremman yhdistyksen kesken. Kuinka paljon kumpikin yhdistys saa?---/4 p (5000€ - 900€) : 2 = 4100€ : 2 = 2050€ V: Kumpikin yhdistys saa 2050€. Kirjoita lauseke ja laske!

 Miten opetetaan?

 Minä en tiedä miksi kaikki sanovat: ”Hevonen on jalo eläin, kyyhkynen on kaunis.” Enkä tiedä miksi kenelläkään ei ole korppikotka lemmikkinä häkissä. Mitä vähemmän apilalla on kuin punaisella tulppaanilla? Pitää pestä silmät on nähtävä toisin on pestävä sanat Sanan on oltava itse tuuli, on oltava itse sade Sateenvarjot on suljettava sateen alle on mentävä… ajatus, ja muistot alle sateen vietävä koko kaupungin ihmisten kanssa on alle sateen mentävä Sateen alle on ystävä vietävä Pois ottakaamme vaatteet, askelen päässä on vettä! Tietäkäämme se, jos ei matoja olisi, elämä olisi jotain vailla … Sohrab Sepehri Käännös persian kielestä: Samran Khezri

 samran.wikispaces.com KIITOS!