Opetussuunnitelma -> oppisopimus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Advertisements

Suomalainen koulutusjärjestelmä
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Ammattilaiseksi oppisopimuksella Joustavasti, yksilöllisesti ja käytännönläheisesti
ATOT TYÖSSÄOPPIEN ATTO-AINEIDEN TYÖVALTAISTAMINEN, ESIM. TYÖPAJAT, YHTEISOPETTAJUUS KENELLE? KAIKILLE TEKEMÄLLÄ OPPIVILLE MITÄ TARKOITTAA? KAIKKI ATOT.
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Ammattilaiseksi oppisopimuksella
K-P ammattiopiston kuulumisia!. Saimme 4 kultaa, yksi kaksoisvoitto ja 4 pistesijaa!
Työturva osaaminen TO-paikka Sopimukse t Perehdyttä minen Työturvalli suus to- paikalla TPO perehdyttä minen Ohjaus ja arviointi Dokument ointi Opettajan.
Omnian oppisopimustoimisto. Oppisopimuskoulutus osana Suomen koulutusjärjestelmää Yliopisto Ammattikorkeakoulu Esi- ja perusopetus Lukio Erikoisammattitutkinnot.
+ Lainsäädännön haasteet Ammatillisen koulutuksen viennin edistämishanke (2015, OPH) Kirsi Koivunen, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä AMMATILLINEN KOULUTUSVIENTI.
Oppilaitosmuotoisen ja oppisopimuskoulutuksen joustavat opintopolut TOPHOPS-OPSO Kanneljärven Opisto TOPHOPS-OPSO Kanneljärven Opisto, Jari Suomalainen.
1 Luksia, Leena Rantanen- Väntsi Työpaikkaohjaajakoulutus Aikuisten näyttötutkinnot.
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Arviointi osana oppimisprosessia
Stadin ammattiopisto Elämää käytännössä
Reformi haltuun OKM.
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Liiketalouden opiskelu
UUDENMAAN TE-TOIMISTO Palkkatuki
Mikä ihmeen oppisopimus?
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Työelämäosaajana OKM.
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Onnistunut ammatinvalinnan ohjaus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
OPPISOPIMUKSEN ALOITTAMINEN Verkostoyhteistyö koko prosessin ajan:
Kotiväen foorumi laatupäällikkö Marita Syrjälä
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Nuorten oppisopimuskoulutus
Palvelu- ja hyvinvointitoimialojen osaava työvoima
Nopso-työelämäryhmän näkemys nuoren joustavasta opintopolusta
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Valma Oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
OPON TUNTI Seija Mäntynen
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Työnantajien/työpaikkojen perehdyttäminen
Vantaan ammattiopisto Varia Projektit Syksy 2014
Ammatillinen tutkinto urheilijoille
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Ammatillisen koulutuksen reformista
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Kahden tutkinnon suorittaminen Joensuussa info-tilaisuus TI
shine Strong human increases new energy
OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Maahanmuuttajien osaamis-ja ammattitaitokartoitukset
Taitava-hankkeen hyvät käytänteet
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
Ammatillisen koulutuksen ops-työkalu ja toimintaympäristö / liittymät
Väyläopintoihin ohjautuminen
Kaksoistutkinto.
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Omnia.fi/yhteishaku.
Kumppaniksi ry:n palkkatuella työllistettävien
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
”Projektin nimi” -projekti
10 askelta onnistumiseen
Jarmo Paloniemi kuntayhtymän johtaja
Väyläopintoihin ohjautuminen
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

Opetussuunnitelma -> oppisopimus Nuorten ammatillinen peruskoulutus 2+1 -mallin mukaisesti Opetussuunnitelma -> oppisopimus Oppilaitos Mahdollistaa joustavat opinnot/luo yhteydet yrityksiin Tiedottaa poluista mahdollisimman varhaisessa vaiheessa opintojen aikana Täydentää ammattitaitovaatimusten edellyttämää osaamista oppisopimuksen ohella ja järjestää ammattiosaamisen näytöt Myöntää lopuksi yhdessä oppisopimusorganisaation kanssa ammatillisen perustutkinnon ja antaa siitä tutkintotodistuksen TUTKINTO/ JATKO-OPINTO KELPOI-SUUS Opiskelija HOPS - Ammatilliset opinnot - Yhteiset tutkinnon osat -Työssä-oppiminen Aloite oppisopi-mukseen siirtymisestä Lähtötason arviointi ja opintosuori- tusten tarkistaminen  HOPS-päivitys TOS (työssä oppimisen suunnitelma) Oppisopimus Työssä oppiminen TOS:in mukaisesti Ammattiosaamisen näyttöjen suorittaminen ja itsearviointi Ammatillisen perustutkinnon suorittaminen ja päättöarviointi. (Huoltaja) RO/Opettaja Tiedotta- minen TOS -osallistuu kartoitukseen Opintojen ohjaus ja opetus, myös työpaikalla tarvittaessa yhd. TOP-kouluttajan kanssa; näyttösuunnitelman päivittäminen Näyttöjen arviointi Opintorekisteriotteen tarkistaminen ja allekirjoittaminen tutkintotodistusta varten OPO Opiskelijahuolto TOS (työssä oppimisen-suunnitelma) Työnantaja/ TOP-kouluttaja Työtehtävä-kartoitus Oppiso- pimuksen solmiminen Opiskelijan perehdyttäminen, ohjaus ja opastus työpaikalla; arviointi Näyttöjen mahdollistaminen työpaikalla ja arviointi Päättöarviointi: allekirjoitus ja toimittaminen oppisopimus-organisaatiolle Yhteydenotto Oppisopimus- organisaatio Tiedotta- minen Työpaikkakäynnit/ohjaus, seuranta, tuki Edistymisen seuranta ja tuki Tutk.todistuksen myöntäminen yhdessä oppilaitoksen kanssa TE-toimisto Palkkatuen myöntäminen Opintotoimisto Opintorekisterin ja opiskelijan tietojen ylläpito Opiskelijan rekisteröinti Suoritusten kirjaaminen opintorekisteriin.