Avainresurssit ja kyvykkyydet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Advertisements

Ohjelmistokehitys Viikko 2 Mika Salo Pekka Valtonen Asmo Voutilainen
Vanhuspalvelujen kirjaamisen haasteet
Ari-Matti Auvinen Jarmo Tanskanen Suomen eOppimiskeskus.
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
Laatu LAATU EI TARKOITA SITÄ, ETTÄ TUOTE TAI PALVELU ON ABSOLUUTTISESTI HYVÄ VAAN SITÄ ETTÄ SEN TEKEMISEEN KÄYTETTÄVÄT MENETELMÄT JA TOIMINNOT ON DOKUMENTOITU.
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
Tervetuloa! Vaatimukset ja testaus –tilaisuus /07/2014 © LähiTapiola-ryhmä / Etunimi Sukunimi.
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
Kasarminmäki Living Lab ”Tarjoama”
Metropolian tietoturvapolitiikka Tai miltä se voisi näyttää.
Sonera content gateway-rajapinnan ohjelmointi
Paikkatietojen hyödyntäminen Turun sosiaali- ja terveystoimessa sekä kasvatus- ja opetustoimessa Katariina Hilke Turun kaupunki / Strategia ja viestintä.
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Käyttäjätunnukset ja salasanat Mika Pasanen Osao Myllytulli ja Mytlpt09E 2010.
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Onnistunut IT-projekti - Haaveesta totta? Tiken näkemys
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
HAJAUTTAMISEN IDEAA SEPPO RÄSÄNEN SAVONIA-AMMATTIKORKEAKOULU TERVEYSALA, KUOPIO Ohjelmistotekniikka ja projektinhallinta, 4 op.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
OPETTAJUUS MUUTOKSESSA Ympäristö muuttuu, muuttuuko opetus? ”Luokan tulisi olla kuin urheilujoukkue: Opettaja on valmentaja ja oppilaat pelaajia” (Amissäätöö-hanke.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Toimitilapalvelujen tuottaminen, 2 ov
InBCT 2.2 Mukautuvat käyttöliittymät
School-university partnership Kokemuksia koulun ja yliopiston välisestä kumppanuusyhteistyöstä kokosi: Erja Syrjäläinen.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
Innovatiiviset julkiset hankinnat – yritysten mahdollisuudet uuteen liiketoimintaan Tuomas Lehtinen HSY Älykäs Vesi
Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Arna.
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
TURKU SCHOOL OF ECONOMICS Institute for Competition Policy Studies Muutostrendit ja palvelujen tuottamisen mallit Aki Koponen Johtaja Muutosta johtamassa.
Dokumentointipohjat 1-5 milj. € hankkeiden hankearviointiin (kevennetty vaihtoehto word-arviointikehikolle) JulkICT 10/2016.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Ajankohtaista laadunhallinnasta
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Yrityksen projektisuunnitelma
Hyvä hallinto, strategiset tavoitteet ja uuden perustuslain henki
THL verkkokoulut Kokonaispalvelu
Tavoitteet ja mittarit 2015
BMC - Liiketoimintasuunnitelma
Työntekijöiden, yritysten ja yrittäjien sopeutuminen muutoksiin
Hyvän hallinnon ja kyvykkyyksien tärkeydestä digitalisaatiossa
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Työkaluja tehtävien tueksi
Yhteenvetoa Selvitys asiakas- ja potilastietojen toissijaisen käytön kokonaisarkkitehtuurin nykytilasta
Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma v.1.4
EXAM-KONSORTIO VUONNA luonnostelua
Uusi toimija (pieni) Perinteisen tuotteen ongelma
Avainresurssit ja kyvykkyydet
<Hankkeen nimi>
Karkea tiekartta Vuosi Vuosi Vuosi Tehtävä- ja/tai tuotoskokonaisuus
ODA – Omat digiajan hyvinvointipalvelut
Mittarit – mitä ja miten mitata
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – CTQ
Arvioinnista arkipäivää
Saatteeksi PP-pohjan käyttäjälle
SOTE tietojen toissijaisen käytön KA
Yrityksen projektisuunnitelma
Taloudellisesta arvioinnista
Tuote-, ratkaisu- ja arvomyynti Myyntiprosessit ja -strategia
RIVAKKA OTE! OTE-kärkihanke projekti 7: Polut hoitoon ja kuntoutukseen
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
Kynnys ry osatoteuttajana
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Projektin ohjaus, seuranta ja raportointi Riitta Rautava .
Avoimen tuotteenhallinta
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Esityksen transkriptio:

Avainresurssit ja kyvykkyydet Visiolakana Tarve Ratkaisu Ainutlaatuinen arvo Avainresurssit ja kyvykkyydet Mitä käyttäjien tarvetta ratkaistaan? Miten tarve on todennettu? Millä loppukäyttäjän ongelma aiotaan ratkaista? Miten ratkaisun toimivuus on todennettu? Mikä on se tekijä joka saa käyttäjät valitsemaan tämän ratkaisun muiden ratkaisuiden sijaan? Tärkein ominaisuus jolla helpotamme omaa työtämme? Miten ainutlaatuinen arvo on todennettu? Mitkä resurssit ja kyvykkyydet ovat elintärkeät onnistumiselle? Mitä toteuttajilta vaaditaan? Budjetti projektille? Budjetti jatkokehitykselle ja ylläpidolle? Kenelle Käyttäjäpalaute Rajoitukset Millainen henkilö tärkein käyttäjä tai asiakas on? Mistä tiedämme että onnistumme käyttäjän ongelman ratkaisemisessa? Miten onnistuminen todennetaan kehityksen aikana (kyselyt, proton testaus, analytiikka, tutkimukset)? Toiminnan sykli, johon aikataulun on osuttava. Lainsäädäntö tai muut säännökset. Tekniset rajoitukset. IT-arkkitehtuuriperiaatteet. Tarvittava tietoturvan taso ja tietosuojavaatimukset. Ratkaisun tekniset riskit. Toteutusvisio Toimintamittarit Millä teknologialla ratkaisu toteutetaan? Mitä sillä korvataan? Mikä on onnistumiselle ensiarvoista? Mihin jatkokehitettävyys perustuu? Voidaanko käyttää valmisratkaisuja? Mihin järjestelmiin ratkaisu liittyy ja mitä tietoa on liikuttava näiden välillä? Minkä muutoksen ratkaisu tuo (laadun paranemista, toiminnan nopeutumista)? Mitkä ovat välittömät toiminnan mittarit? Mitkä ovat välilliset mittarit muutoksen todentamiseksi? 20.8.2019 Etunimi Sukunimi

Voit täydentää visiolakanaa myös strategiakartaksi Jos haluat avata näkökulmia enemmän, tee jokaisesta näkökulmasta vaikkapa oma diansa. 20.8.2019

Strategiakartta Strateginen hyötytavoite Asiakashyötytavoite Kuvaa tässä mihin strategiseen tavoitteeseen arvolupaus kohdistuu ja miten: Jaottelu: Kasvustrategia: uutta toimintaa, uusi palvelu, uusi markkina? Toiminnan tuloksellisuus: millä lailla olemassa oleva palvelu tai toiminta tuottaa parempaa hyötyä tai enemmän lisäarvoa asiakkaalle? Tehokkuus: millä lailla olemassa oleva toiminta tehostuu tai vaikkapa käyttöaste lisääntyy? Mainitse myös mihin kaupunkistrategian, tai toimintasuunnitelman strategiseen tavoitteeseen juuri tällä kehitysaktiviteetilla tuotetaan tulosta. Strateginen hyötytavoite Kuvaa tähän, millä tavalla ratkaisu, palvelu tai tarjoama tarjoaa… laatua ja/tai joustavuutta hinta- tai kustannusetua asiakaskokemusta brändihyötyä Asiakashyötytavoite Kuvaa tähän, millä tavalla ratkaisu, palvelu tai tarjoama tuotetaan… Osa-alueita: toiminta- tai hallintamalli- tai sisäiset prosessiparannukset pääasialliset sidosryhmät miten käytetään brändiä tai kehitetään sitä Sisäiset toimintahyödyt Kuvaa tähän, mitä kyvykkyyksiä ratkaisun, palvelun tai tarjoaman tuottamiseksi tai kehittämiseksi tarvitaan… osaaminen ja kyvykkyydet oman organisaation kulttuurin huomiointi tai hyödyntäminen mitä rooli on teknologialla Jatkuva kehittyminen, kyvykkyydet 20.8.2019 Etunimi Sukunimi