Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

THL verkkokoulut Kokonaispalvelu

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "THL verkkokoulut Kokonaispalvelu"— Esityksen transkriptio:

1 THL verkkokoulut Kokonaispalvelu
Marko Heiskanen, Arcusys

2 Verkkokoulujen sovellushallintapalvelu
Sovellushallintapalvelu takaa asiakkaan järjestelmätarpeiden täyttämisestä ylläpidon ja jatkokehityksen osalta. Sekä järjestelmien valvonnasta ja seuraamisesta. Palvelukeskus (tukipalvelut) toimii asiakkaan ensimmäisenä yhteyspisteenä asioiden hoitamisessa. Sovellushalintapalvelu rakentuu ITIL prosessien päälle. Sovellushallinnan palveluaika on arkipäivisin tai puhelimitse numeroon Tähän palveluun on liitetty palvelukuvauksessa esitelty Base service peruspalvelukokonaisuus ja Content management ohjaavana tukena. Hinta ei sisällä uusien palveluiden kehittämistä.

3 Base service ja content management
Palvelukeskus (Tukipalvelut) Tapahtumanhallinta Ongelmanhallinta Muutoksenhallinta Julkaisunhallinta Konfiguraationhallinta Content management Palveluissa keskitytään käyttämään sisällöntuotantoa ja sisällöntuotantomenetelmien mahdollisuuksia asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden täyttämiseksi. Palvelusopimuksessa on määritetty palvelu ohjaavana toimijana. Arcusyssillä kouluttautumisen ammattilainen arvioi ja antaa suosituksiaan sisällön tuotantoon mutta varsinaiset sisällöt tuotettaisiin asiakkaan omassa organisaatiossa.

4 Palvelinympäristön ylläpito
Luokittelu Kuvaus palvelun luonteesta Reagtioaika Ratkaisuaika Kriittinen Kriittinen virhe, joka estää tai merkittävästi häiritsee sivuston tai ympäristön tuotantokäyttöä 4 tuntia 1 vrk Normaali Ei kriittinen virhe joka vähäisessä määrin häiritsee sivustojen tai ympäristöjen tuotanto ja/tai vaatii lähinnä kosmeettista korjausta palvelussa 3 vrk Muutospyyntö Muutospyynnöistä sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa ja ne sijoitetaan sivustojulkaisujen yhteyteen Seuraavana työpäivänä Sovitaan erikseen

5 Sisällölliset haasteet,
Yhteydenpito Arcusys Ratkaisupooli Tekn/sisällöllinen Tekniset ongelmat Tiketti Arcusys palvelukeskus THL Informaatio ongelman etenemisestä Informaatio ratkaistusta tiketistä Sisällölliset haasteet, Kysymykset Skype Arcusys skyperyhmä THL

6 Palvelinympäristön ylläpito
Toimittaja tarjoaa palveluna verkkokoulujen tarvitseman palvelinkapasiteetin, varmistukset ja vastaa ympäristön tietoturvallisuudesta. 1 x edustapalvelin 1 x sovelluspalvelin 1 x tietokantapalvelin Suorituskyvyn optimointi toteutetaan nykyiselle käyttäjämäärälle edellä mainittuun kapasiteettiin.

7 Arcusysin ratkaisut Versiopäivitykset palveluna kaksi kertaa vuodessa
Toimittaja toteuttaa versiopäivitykset palveluna, jotta järjestelmä on ajantasalla. Tällä hetkellä Valamis tuotekehitys julkaisee neljä uutta versiota vuosittain. Versiopäivitykset toteutetaan sekä Liferay että Valamis-palveluihin.

8 Ohjausryhmä Ohjausryhmä päättää seuraavista asioista:
Palvelun vastuuhenkilöt: Asiakkaalla ja toimittajalla (Palvelupäällikkö) Määrittää selkeästi palvelunvastuut toiminnan rajat Määrittää käytettävissä olevan budjetin Asettaa mittarit Määrittää kuinka palvelun toimintaa seurataan ja raportointi Vastuumatriisi.

9 Avoimet asiat Nimetä THL:n henkilöt eri rooleihin:
Tukipyynnön lähettäminen Muutospyyntöjen hyväksyntä Skyperinki Häiriötilanteiden viestintä

10 Kiitos! Marko Heiskanen Senior Account Manager Lisätietoja osoitteesta


Lataa ppt "THL verkkokoulut Kokonaispalvelu"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google