Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Advertisements

KATRI TOLONEN Urheiluakatemia Urhea. Urhea  Pääkaupunkiseudun urheiluakatemian perusajatus on verkottaa urheilun ja opiskelumaailman osaajat yhteen 
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Opiskelijan arviointi työpaikalla
AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN VASTUUOPETTAJIEN TAPAAMINEN ANNELI AIROLA ESR AHOT-KATSAUS.
UVA2/ Jarno Niskala ja Tarja Luukas
Hops Sibelius-Akatemiassa Hannele Ketomäki.
| | Minne menet aikuisohjaus? –seminaari Elinikäinen oppiminen ja ohjauksen monet muodot Kommenttipuheenvuoro, Savonia-ammattikorkeakoulu.
Opiskelua tukevien toimintojen kehittämisestähän tässä on kyse? Suvi Eriksson Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry
Kiihdytetty opiskelupolku 2,5 v./SOTE 1. vuosi Kaikille pakolliset ammatilliset tutkinnon osat 50 ov Opiskellaan ryhmän mukana, 30 ov: Kasvun tukeminen.
TERVETULOA!. Päivän teemat -Ohjauspalvelut Kareliassa -Karelian kuulumiset -Uudistunut korkeakoulujen yhteishaku -Karelian toimijat ja opiskelijakunta.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Tekijänoikeudet ”Tekijänoikeudella tarkoitetaan laissa säädettyjä määräämisoikeuksia, jotka kuuluvat luovan työn tekijälle.” Lähde:
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Opettamisesta osaamiseen -seminaari
osana opiskelijan PLE:tä
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
Opettajatuutori (Laurea/ Leppävaara /marata)
Ryhmä 1.
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
Elina Kauhanen Vantaan ammattiopisto Varia, Talvikkitien toimipiste
1. OHJAUSTILA 3. TUPA H OLOHUONE 2. OPPIMISYMPÄRISTÖ 6. YKSILÖLLINEN OHJAUS 6. YKSILÖLLINEN OHJAUS 7. Yhteystiedot 5. AMMATINOHJAAJA.
W w w. h a m k. f i Verkko-opiskelu Yrittäjyyden ja liiketoiminnan KT-keskuksessa Emmi Tarvainen
AHOT - Opiskelijalle. Lomakkeen hyödyntäminen Ei menetelmiä luotuna? Hyödynnyksessä kysymyksiä? Mikä on etenemis prosessi? Miten päätös näkyväksi? Onko.
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
AHOT-sisällyttämishakemuksen vaihtoehtoja. Vaihtoehto 1) Etusivulla erikseen painikkeet korvaavuus- ja sisällytyshakemuksen luomiseen.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Työryhmät 5.3 aamu 1.OPSit 2.Muut taustatiedot 3. & 4. Todistukset.
Prosessin pää-/ongelmakohdat  Ilmoittaja – Opettaja, ohjaaja, tentinvalvoja, toinen opiskelija, ulkopuolinen henkilö, epäilty opiskelija itse – Nimetön.
TELI / Logistiikan koulutusohjelma Työssä oppiminen, nykyinen käytäntö Koostuu kolmesta pääelementistä: - projektiopinnot, - ohjattu harjoittelu ja - opinnäytetyö.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
W w w. h a m k. f i Opiskelijan ammatillisen kasvun prosessi - AHOT osana HOPS-työskentelyä AHOT ja ohjaus korkeakouluissa –seminaari Helsinki,
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Nuorten oppisopimus 2+1 malli viimeinen vuosi oppisopimuksella
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Esityksen nimi / Tekijä Osaamista työpajoilta – Yksilöllisiä polkuja ja mahdollisuuksia suorit- taa ammatillisia opintoja.
Arviointi osana oppimisprosessia
Tutkinnonuudistus kemistin koulutusohjelmassa
LARK-laadunhallinnan arviointia opiskelijoille
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
HOPS-ohjausta kehittämässä JY:ssä
Kohti ammattia -jakso 2017−2018 Osaamispolun jatkumo -hanke.
PAKKI –sisällysluettelo, klikkaa linkkiä, paluu painikkeella
Jyväskylän ammattiopisto osahanketoimijana
Arviointi.
Työelämän tarpeet työn opinnollistamisen haasteena Marata-alalla
Englanninkielisen opetuksen kehittäminen
Osaamisen näytön prosessi
Mikä on digiopo? Uusi ammatillinen opinto-ohjaajakoulutus
Ammatillisen perustutkinnon rakenne
Tuotantoeläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen
Opiskelijan osaamisen tunnustaminen
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Osaamisen näytön prosessi
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
TIPTOP-kokonaisuuksia
Ammatillinen erityisohjaus Haaga-Heliassa
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Opinnollistamisen pähkinät
ePofo – elektroninen portfolio
Tyyli – Työelämäjaksoja ja työssäoppimista yliopisto-opintoihin
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Ajankohtaista KPEDUssa ja ammatillisessa koulutuksessa
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
Opintojen mitoitus suhteessa opintopistemäärään
Korvaavuudet syksy 2019 varhaiskasvatuksen koulutus
Osaaminen esille Europassilla
Esityksen transkriptio:

Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa tekemällä tentin, oppimistehtävän, oppimispäiväkirjan, portfolion tai vapaasti valittavan projektin (järjestö- harrastus- ja vapaaehtoistyö) Jokaista näyttöä varten täytetään oma näyttöseteli.   Näyttöseteliprosessi käynnistyy ohjauskeskustelulla opettajatuutorin kanssa (esim. HOPS-keskustelu) Näyttösetelillä opiskelija varaa opintojakson opettajalta työaikaa 2h/näyttö Opintojen räätälöinti tulee kyseeseen seuraavissa tapauksissa: Opintojakso tai sen osa on jäänyt suorittamatta Opiskelija haluaa nopeuttaa opintojaan muilla tavoin kuin hyödyntämällä aiemmin hankitun osaamisen tunnistamista ja tunnustamista eli AHOT-prosessia tai työn opinnollistamisen TOPI-prosessia  Tekijä 2.1.2019