Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Atto ja avaintaidot työssä oppien? Sirkka Hulkkonen.
Advertisements

OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
Toisen asteen yhteistyö Keski- Pohjanmaalla Ajankohtaiset asiat: -Valintatarjotin -Tiedotuskanavat.
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Hops Sibelius-Akatemiassa Hannele Ketomäki.
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Erityisopettajien toimenkuvan muutokset ja ajankohtaisia asioita Kaija Miettinen Vammala
JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO PELTOLA 2009 Työelämälähtöisyys ja kumppanuudet ammatillisen lisäkoulutuksen laatutyössä Yhteishanke Turun kristillinen.
Valvo-hanke - ESR-rahoitteinen, koulutuskuntayhtymä Lappian hallinnoima hanke - hankekunnat: Ylitornio, Kolari, Pello, Muonio.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
TOP-LAAJA Prosessialan pt. Hotelli-, ravintola ja cateringalan pt.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
VÄLIVUOSI.  Välivuosi voi osua omalle kohdalle joko suunnitellusti tai vahingossa, jos ei saakaan ensimmäisellä hakukerralla opiskelupaikkaa.  Välivuosi.
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Naisen terveyden edistämisen erityiskysymyksiä, 1 ov
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
EHops-palvelu kansallisessa viitekehyksessä Diasarjan tuottanut Jukka Söderdahl Winnova.
Oppisopimuskoulutuksen kehittäminen opetushallituksen uudessa organisaatiossa Oppisopimuksen tulevaisuus –seminaari Johtaja Pasi Kankare, Opetushallitus.
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Kainuun ammattiopisto. Opetussuunnitelmien laatiminen.
Tuuleta Osaamistasi Euroopassa  Työ- tai opiskelupaikan hakeminen ja osaamisen osoittaminen ulkomailla  Näin kokoat Europassin: mistä.
Tutkintoja ja tutkinnon osia voi suorittaa myös työtoiminnassa järjestöissä, liikuntaseuroissa, pajoilla ja vankiloissa! Tutkintoja työtoiminnassa opinnollistamisen.
W w w. h a m k. f i / a o k k Opettajan pätevyydestä Eveliina Grönberg, opintojen ohjaaja HAMK Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Yhteiset valinnaiset tutkinnon osat (=VYTOT)
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
Kahden tutkinnon-info Tervetuloa!
Kahden tutkinnon suorittaminen - info-tilaisuus ti 15. 8
Kohti ammattia -jakso 2017−2018 Osaamispolun jatkumo -hanke.
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Oikeaan osuvaa ohjausta Oppija- ja työelämäläheinen ohjausosaaminen
Työelämälähtöisyys Valmassa
Ammatillisen koulutuksen valtionosuusrahoitus vuosi >
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
= YLIOPPILAS-KIRJOITUKSIIN VALMENTAVA KOULUTUS
Ohjaamo ja ammatillisen koulutuksen reformi – kommenttipuheenvuoro 3
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Ammatillinen koulutus
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
Kahden tutkinnon polku
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Kahden tutkinnon suorittaminen Joensuussa info-tilaisuus TI
Monikanavainen työpaikkatiedotus
Saimaan ammattiopisto Sampo
Jenita Rantakokko, Jenni Hätälä, Maarit Kinnunen, Inka Hyttinen
Hanke
Kaksoistutkinto.
Hyvinvointitiimin pilotti
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
OSAAMISTA TYÖELÄMÄN TARPEISIIN
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Esityksen transkriptio:

Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö Sujuvat työnhakumarkkinat -hanke

Osaajia työelämään -oppimisympäristö Kolmen ammatillisen oppilaitoksen yhteinen Jyväskylä Gradia, Jyväskylä Jämsä ja Poke Pedanet -verkko-oppimisympäristössä Verkko-oppimisympäristön käyttäminen osana lähiopetusta sekä itsenäisenä oppimisympäristönä

Osaajia työelämään -oppimisympäristö Opiskeltavat aiheet ovat opetussuunnitelman mukaisia Vastaa tutkinnon perusteiden yhteisten aineiden tutkinnonosan opintoja Työelämässä toimiminen  Opiskelu- ja urasuunnitteluvalmiudet (osittain) Voidaan myös hyödyntää muissa aihetta käsittelevissä opinnoissa

Osaajia työelämään -oppimisympäristö Verkko-oppimisympäristö on kaikille käyttäjille yhteinen ja sen sisällöt kaikkien käytettävissä sekä yhtenäiset jokaiselle opiskelijalle laadunvarmistus/ tasalaatuisuus Kohderyhmänä kaikki ammatillisten tutkintojen opiskelijat henkilökohtaistamisen mukaisesti Verkko-oppimisympäristöä voidaan hyödyntää eri ikäisten opintoina ja eri tutkintojen tasolla (pt, at, eat, valmentava)

Osaajia työelämään -oppimisympäristö Voidaan henkilökohtaistaa myös moduuleittain  Oman osaamisen tunnistaminen  Työnhakutaidot  Alan työpaikkojen tuntemus  Työelämän lainsäädäntö ja pelisäännöt Sosiaalinen media työnhaussa

Osaajia työelämään -oppimisympäristö Pedanet verkko-oppimisympäristöön pääsy henkilökohtaisin tunnuksin, kuka tahansa voi ottaa käyttöönsä Tunnukset jäävät voimaan opintojen päätyttyä Opiskelumateriaalit jäävät opiskelijalle, ei oppilaitoksen suljetuille sivuille Opiskelija hallinoi materiaaliaan ja sen näkyvyyttä muille

Materiaaliin pääsee kuka tahansa opetettavan aiheen opettaja ​tai opiskelijaa ohjaava henkilö ammatilliset opettajat, opinto-ohjaajat, yto-aineiden opettaja oman opetuksensa ja ohjauksensa tukena AMMATILLINEN OPETTAJA OPISKELIJAN OMATILA VASTUUKOULUTTAJA/-OPETTAJA YTO-OPETTAJA OPO

Osaajia työelämään -oppimisympäristö Pilotointi  Kerätään palautetta käyttäjiltä ja kehitetään sitä niiden perusteella