Näin ostan mainostoimistopalveluja

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kehitys-/tuloskeskustelut 1. Avaintehtävien määritys
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
2 Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten ja yksittäisten henkilöiden tuotekehitys- ja innovaatiotoimintaa tukeva asiantuntijapalvelu Yritys- tai hankekohtaisesti.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Ostamisen maailma Ostokyky ja ostohalu
Yksilö ostajana.
AB CHIPSTERS FOOD OY.
… löytyykö markkinoita?
Asiakkuudet luovalla alalla
Valmentajana ja ohjaajana toimiminen Psyykkinen valmennus Tavoitteenasettelu Paula Arajärvi ja Terhi Lehtoviita.
Sami Savolainen & Juho-Matti Rautiainen
LAADUKKAAT PALVELUT LAADUKKAILLA HANKINNOILLA PALVELUJEN PAKETOINTI – SEMINAARI
Huonon kannattavuuden syitä Myyntihinta liian pieni verrattuna kustannustasoon? Myyntimäärät liian pieniä? (muuttuvien kulujen jälkeen jäävä raha ei riitä.
Verkkokaupan perustaminen
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
Mitä TOIMIsta voi oppia? TOIMI-hanke, päätösseminaari Tutkimuspäällikkö Merja Helle Media Concepts Research Group, Aalto ARTS.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Ratkaisunesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
* Miksi ja kenelle www-sivut halutaan tehdä? * Mitkä ovat tavoitteet? * Kohderyhmän käyttäjien määritely ! SUUNNITTELUN PERUSTEITA.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
T Loppukatselmus OtaShop2 Halme, Inkinen, Karanko, Kosunen, Kärkkäinen, Larmo, Ojanen.
#CMAX.gg Messuprojekti. Strategia #CMAX.gg ja strategia: toimii internet pelipalvelinten kauppapaikkana johtava pelipalvelinpörssi, josta asiakkaat haluavat.
Asiakkaan päätösprosessi
Asiakkaan päätösprosessi
Vastaväitteet ja niiden käsittely
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Liikeidean esittelyohje
Yritysesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen Luottamus.
OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
TALOUSTIETO Markkinat ja hinta Kysyntä ja tarjonta.
Sosiaalinen markkinointi Monikulttuurinen ehkäisevä päihdekasvatus Ohjausryhmän suunnittelupäivä
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
HINTA MÄÄRÄYTYY MARKKINOILLA + VAPAA KILPAILU s
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Yrityksen markkinointi ja myynti
Yrityksen projektisuunnitelma
” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
19 Yritys tavoittelee voittoa s
Liiketoimintasuunnitelman esitys
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
Tavoitteet ja mittarit 2015
Markkinointisuunnitelma
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Pahimmat 3 kilpailijaa Pirkanmaalla
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Laatu on parasta mainosta
Yritykseni pahimmat kilpailijat
Tuotteen nimi.
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
Nostotilaukset Kouluttaja Kari Marjeta | Tse Kiinteistöt Oy Tilaukset Puh
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Yrityskuva ja viestintä
[Projektin nimi]: Jälkianalyysi
Markkinoinnin perusteet
Strategia: Liikeidea?.
[Projektin nimi]: Jälkianalyysi
Myyntikoulutus Pitäjä: [Nimi].
Myyntikanavien… …kaivelua.
HINTA MÄÄRÄYTYY MARKKINOILLA + VAPAA KILPAILU s
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Markkinointisuunnitelma
…miten kilpailu kehittyy?
Markkinointisuunnitelma
Miten toimialamme kehittyy?
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Esityksen transkriptio:

Näin ostan mainostoimistopalveluja Parhaimmillaan asiakas-mainostoimistosuhde on tiivis yhteistyösuhde. Tästä syystä mainostoimiston ja asiakkaan avainhenkilöiden henkinen yhteisymmärrys ja yhteistyömallin toimivuus on varsin keskeistä. Onnistuneessa mainostoimistosuhteessa on tärkeää, että mainostoimiston avainhenkilö on varsin tiukasti tietoinen asiakasyrityksen toiminnasta ja sen toiminnan menestykseen vaikuttavista tekijöistä. Tämän aikaansaamiseksi mainostoimisto on aina kiinnostunut ennen minkään syvällisemmän työn tekemistä seuraavista seikoista. JHS 31.12.2018

Toimeksiannon perustiedot 1. Tiedot markkinoista Kokonaismarkkinoiden suuruus ja kehitys Markkinaosuudet ja niiden kehitys 2. Tiedot tuotteesta Tuotekuvaus tekninen ostajan/käyttäjän kannalta (pääargumentti, lisäargumentti, eroavuus kilpailijoista) Tuotteen historia ja sen asema markkinointipolitiikassa Tuotepalveluvalmius (hinta, huolto, varaosat, saatavuus yms.) 3. Tiedot kilpailijoista Kilpailevat tuotteet, niiden ominaisuudet Markkinatoimenpiteet (hinta, jakelu, arviot markkinointipolitiikasta, mainonta, myynninedistäntä). 4. Tiedot asiakaskunnasta Asiakasprofiili (demografiset tekijät, psykografiset tekijät) Osto- ja kulutustavat (kuka ostaa, mistä, milloin, kuinka usein) Tiedot, käsitykset ja asenteet omaa ja kilpailevia tuotteita kohtaan. 5. Muut tiedot Institutionaaliset tekijät (lainsäädäntö, toimialasopimukset) Pitkällä aikavälillä kysyntään vaikuttavat tekijät. 6. Aikaisemmat toimenpiteet + arviointi JHS 31.12.2018

Toimeksiantotiedot 1. Markkinoinnin tavoitteet ja mainonnan osa niiden saavuttamisessa Mainonnan tavoitteet: myynnin lisääminen/kpl, mk jne. tai katetta) uusien käyttöyhteyksine ja –tapojen löytäminen ja niistä kertominen uusien käyttäjäryhmien löytäminen tuotekuvaan vaikuttaminen yrityskuvaan vaikuttaminen 2. Markkinoinnin strategia ja markkinointitoimenpiteet markkinointimix kokonaisuudessaan (pakkaus, hinta, jakelu, laatu) muut myynninedistämistoimenpiteet mainonta suhteessa muihin toimenpiteisiin 3. Markkinoinnin ja mainonnan kohderyhmät lopulliset käyttäjät ja sidosryhmät (määrittely eri ominaisuuksien suhteen) jälleenmyyjät ja sidosryhmät 4. Näkemykset mainonnan sisällöstä ja sanomasta mitä tuotteesta halutaan sanoa mitä muita elementtejä mainonnassa on huomioitava ja tuotava esiin (logo, merkki, valmistavaan yritykseen liittyvät tiedot jne.) 5. Aikataulu 6. Budjetti JHS 31.12.2018 Johanna Heinonen-Salakka 12.2.2002

MAINOSTOIMISTOJEN LASKUTUSPERUSTEITA * Palvelupalkkiomenetelmä => mainostoimistopalkkiot ym. alennukset siirtyvät asiakkaille, mutta lisää kokonaissummaan 5 - 15 % palvelupalkkion * PET-menetelmä => Pris efter tid = käytetyn ajan perusteella plu pieni palvelupalkkio (5 %) * Komissiomenetelmä => Toimisto laskuttaa bruttohinnoin ja pitää itse saamansa alennukset (mainostoimistopalkkiot, usein noin 15 % bruttohinnasta) * Kiinteä korvaus => Etukäteen sovittu kiinteä korvaus projektista tai vuodesta JHS 31.12.2018