Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Huonon kannattavuuden syitä Myyntihinta liian pieni verrattuna kustannustasoon? Myyntimäärät liian pieniä? (muuttuvien kulujen jälkeen jäävä raha ei riitä.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Huonon kannattavuuden syitä Myyntihinta liian pieni verrattuna kustannustasoon? Myyntimäärät liian pieniä? (muuttuvien kulujen jälkeen jäävä raha ei riitä."— Esityksen transkriptio:

1 Huonon kannattavuuden syitä Myyntihinta liian pieni verrattuna kustannustasoon? Myyntimäärät liian pieniä? (muuttuvien kulujen jälkeen jäävä raha ei riitä kattamaan kiinteitä kuluja?) Tuotantokustannukset liian korkeat? (työvuorot, raaka-aineet, kapasiteetti) Investoit mainontaan tai tuotekehitykseen enemmän kuin myyntitulosi sallivat?

2 Liian pieni myyntivolyymi? Myyntihinta liian korkea? Minimieräkoko liian korkealla Kilpailijat lupaavat paremman maksuehdon, nopeamman toimituksen Pitkällä välillä myös toimitusimago vaikuttaa myyntimääriin Mainontapanostus/näkyvyys huonompi kuin kilpailijoilla Tuotteiden laatu heikompi kuin kilpailijoilla

3 Lainakierre Tuotatko enemmän kuin myyt (ja varastot kasvavat)? Asiakkaille myönnetyt maksuajat liian pitkiä? Ostatko raaka-aineita liian lyhyellä maksuajalla? Onko kannattavuus kunnossa? Huomaa kuitenkin, että jatkuva lisälainan tarve ei välttämättä merkitse huonoa kannattavuutta, vaan mahdollisesti pelkästään sitä, että kustannukset syntyvät ajallisesti ennen tuloja.


Lataa ppt "Huonon kannattavuuden syitä Myyntihinta liian pieni verrattuna kustannustasoon? Myyntimäärät liian pieniä? (muuttuvien kulujen jälkeen jäävä raha ei riitä."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google