3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori Englanti 3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
Yhteistyö Yhteistyömme lähtökohtana on luottamuksen rakentaminen, tasavertaisuus ja keskinäinen kunnioitus. Kannustavat ja oppilaan oppimista ja kehitystä myönteisesti kuvaavat viestit ovat tärkeitä. Oppimisen edistymisen tukeminen (puhelinkeskustelut ja tarvittaessa tapaaminen, Wilma) Opetuksen järjestämisen keskeiset asiat: OPS, oppimisen tavoitteet, oppimisympäristöt ja työtavat, oppimisen tuki ja oppilashuolto, arviointi ja todistukset http://www.ouka.fi/opetussuunnitelma
Oppimisen tavoitteet OPSissa Kasvu kulttuuriseen moninaisuuteen ja kielitietoisuuteen T5 Salliva opiskeluilmapiiri, jossa viestin välittyminen ja kannustava yhdessä oppiminen kohtaavat Kielen opiskelutaidot T6 Vastuu omasta kielenopiskelusta, erilaiset kieltenopiskelutavat, TVT-taidot Kehittyvä kielitaito, taito toimia vuorovaikutuksessa, taito tulkita tekstejä ja taito tuottaa tekstejä (kuuntelu, puhuminen, lukeminen ja kirjoittaminen) T8 Helpot viestintätilanteet
Oppimisympäristöt Molemmat oppikirjat ja vihko aina mukaan kotiin ja tunneille. TEXTBOOK -perusteksti, lukuläksy Su-En-Su -sanastot -sarjakuvat, eriyttävät tekstit NOTEBOOK -sanojen kirjoitus -läksynlukuohje -kirjoittamisen harjoittelu -lukuläksyn kuittaus WORKBOOK -tehtäväkirja -merkitään läksyt alkaen s. 184
Oppimisympäristöt ja työtavat sanomapro.fi - oppilaan äänitiedostot (Kappaleet, sanat ja laulut) saatavissa avaimella: 7ikein. Sivustolla hyvät ohjeet lataamiseen tabletille, tietokoneelle tai puhelimelle. Opetussuunnitelman mukainen Bingel-pelimaailma. Oppijoilla omat tunnukset. Edetään taitojen karttumisen tahdilla. Opettaja seuraa ja kannustaa Bingelissä. https://sanomapro.fi/opetus-ja-opiskelu/bingel Teams (Office 365, sähköpostin kautta) projektitehtäviä ym. Digipelit interaktiivisella tykillä, toiminnalliset, leikinomaiset ja musiikilliset harjoittelusessiot, lauta- ja muistipelit, lorut, draama…
Oppimista tukeva arviointikulttuuri KANNUSTA lasta: tiedostamaan omat taitonsa kehittämään omia taitojaan painottamaan itselleen luontevia ilmaisumuotoja osoittamaan oppimisen kautta hankittua osaamistaan
Oppimisen edistymisen seurantaa ja itsearviointia Läksyseuranta-lappu vihkossa: huoltajan kuittaus lukuläksyyn Oppijan väritystehtävä, kun kappaleen sanat on opittu Workbook-työkirjan kansilehden bussikuvien väritys, kun aihepiirisanat on opittu.
Suullisia ja kirjallisia arviointeja/arviointikeskustelut ja lukuvuoden sanallinen arviointi Suulliset Kirjalliset Tuntityöskentelyyn osallistuminen Pari- ja pienryhmätyöt luokassa (tervehdykset, mielipiteen kyselyt, haastattelut) Pienimuotoiset esitykset Pelit, leikit, laulut Tehtävien tekemiset Sanakokeet (aihepiirisanastot ”Here we go” -Textbook Kokeet (esim. kolmen kappaleen asiat) Projektit ja omat lisätyöt
Opiskelun tukeminen kotona Sähköinen kirje kotiin, läksynlukuohje sekä lukuläksyn kuittaus (oppijan englannin vihkossa)
Ideoita, ajatuksia? Ota reilusti yhteyttä ja kerro ajatuksistasi! Kiitos! Opettajan yhteystiedot Wilmassa ja sähköisessä kirjeessä.